• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Mammiztill2

Har jag missuppfattat något ang cellisen?!

jag har fått för mig att hon skulle bli opererad oavsett om cystan var kvar eller inte, för att dels spola och titta så att allt såg bra ut?!

Eller var det enbart koll idag, så om cystan var borta så endast då skulle de bli Op?!

• Mammiztill2

De har ringt mig idag, är inkallad redan på fredag

• Höst flickan
    Mammiztill2 skrev 2009-09-22 15:02:33 följande:
    De har ringt mig idag, är inkallad redan på fredag
    kommer gå fint*kram*
  • Åttan

Det var negativt provsvaret men jag hade inte väntat mig nått annat heller.. vulet såg bra ut samt att läkaren gjorde en gyn undersökning med som såg bra ut. Så nu är det bara att förbereda sig mentalt å psykiskt inför det andra å sista FET:et för den här ggr.. Det jag har funderat på är om det skiljer mycket i resultatet beroende på om man gör stimulerat FET eller Ostimulerat.. någon som vet?

• Höst flickan

har för mig att ostimulerat har lite bättre resultat i sig.
    Men jag har prövat båda.
    Tycker bäst om ostimulerat el halvstimulerat.

Kram

• Mammiztill2

Jeskan har tyvärr ingen aning..

Undrar hur det är med Cellisen *mina tankar är hos dig*

Ska in på fredag, men måste få reda på om någon kan passa dottern, än att min man ska behöva ta ledigt för att sitta 2 timmar ute i ett väntrum med en busig tjej.
    Ingen verkar få följa med in. och då de sprutat in radioaktivt så får ja inte läsa, inte prata och måste ligga helt stilla i en timme ensam. för att sen in på denna röntgen.
    Tänk om man hade fått då pengarna till ett ivf istället 20.000för den undersökningen. tur man har högkostnadskort i sjukvården.

Ingen mens dag 35. och börjar undra om de har något med de 3 blåsor han såg på äggstockarna sist?! eller om min oro ställer till allt. men sen jag slutade med metforminet har cyklarna sucesivt blivit någon dag längre

• Prisssan

Här är jag... igår var jag där kl 9 för att göra vul, cystan hade såklart växt. Och han berättade för mig att det var stor risk för att han behövde snitta mig då den är fast.
    Men han sa att det beror på hur fast den var, kunde möjligen vara en tvillingcysta och då gick det inte att dela den.

Iaf så fick jag vänta till 14 30 innan op sattes igång. Jag var rätt ledsen, rädd och frustrerad vid det laget. Fick sådan klaustrofobiska känslor när de satte på mig den masken att andas i.

Iaf sen försvann jag och vaknade två minuter senare (Läs 1,5 timme) Op tog lite längre tid för att han tog sig tiden för att skära cystan istället för att snitta mig.
    Han berättade att han tog mig som sista patient så att han hade tid och kunde göra allt för att slippa snitt.
    Så det blev titthål Vilket jag är glad över. Med tanke på hur ont jag har så är jag glad över att han fixade det utan snitt.'
    Trodde nog inte att tre 2cm hål kunde göra så ont. Trött är jag också men det är väl normalt, har inte sovit i natt. Vaknade en gång i halvtimmen för att jag fick ont när jag rörde mig och så behövde jag kissa.

Fick kateter så jag kunde liksom bara kissa lite i taget igår kväll så jag gick väldigt ofta på toa.

Iaf... op gick bra. Han skulle skicka iväg cystan på någon koll då han misstänker att jag har endo. Så jag ska i framtiden hålla koll på min cykel och strular mensen så ska jag komma på koll.
    Pergo ska jag börja med femte dagen nästa mens och han hoppas nu på att jag kan bli gravid. Det beror ju helt klart på C´s simmare också men eftersom han hade nattjobb då proverna togs på honom så kan det bero mkt på det att de var trötta och kraftlös liksom.
    Så han tyckte att vi skulle ta våra vitaminer och hoppas. Lite oproffesionella/inte fakta baserade uttalande men ändå skönt att höra.

Jag var hemma vi 20 igårkväll så det tog i princip hela dagen. Efter op var jag så inställd på att åka hem direkt att de fick hejda mig Väl hemma började jag må illa och må dåligt, hade väl knuffat undan det så att de på opavd. trodde att jag var redo att åka hem.

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Mammiztill2

Cellisen, de skickar cystans innehåll till Patalogen som kommer undersöka de.
    Helt otroligt att du,liksom många andra klarar av att åka hem samma dag.. Men skönt för dig.
    Visst smakade/luktade de konstigt äckligt i masken?!
    Skönt att han slapp att öppna upp dig, och att de blev laparskopi..

Han såg inte om du hade tecken på tex livmodern på om de var endo?!

min läkare brände bort lite "öar" gamalt blod på mig.
    Skönt du är tillbaka här

• Prisssan
    Mammiztill2 skrev 2009-09-23 11:42:13 följande:
    Cellisen, de skickar cystans innehåll till Patalogen som kommer undersöka de. Helt otroligt att du,liksom många andra klarar av att åka hem samma dag.. Men skönt för dig. Visst smakade/luktade de konstigt äckligt i masken?! Skönt att han slapp att öppna upp dig, och att de blev laparskopi.. Han såg inte om du hade tecken på tex livmodern på om de var endo?! min läkare brände bort lite "öar" gamalt blod på mig. Skönt du är tillbaka här
    Han såg inga öar men han sa att jag har förmåga(?) att bilda cystor som endo men han visste inte säkert förrän efter han kollat cystan.

Ska lägga mig lite vi ses.
    ♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
Svar på tråden Syskonlängtan 4