Inlägg från: majess |Visa alla inlägg
  • majess

Aga?

SaramedM skrev 2009-09-30 19:45:21 följande:
    Men man måset ju titta på vad som ligger bakom, tex ett tal som inte kommer etc Kommunikationsproblem ligger bakom väldigt mycket av "dåligt"beteende för barn jag kan bara se till M som har autism, beteendeproblemen kommer till 90% av kommunikationsproblemen och till 9,5% på att vi missbeömt henne eller att hon är "rörig i huvudet "( hon säger så själv) av alla intryck
    jag ska faktiskt undanta dig från mina åsikter eftersom du har ett barn med särskilda behov som inte har samma inlärning som andra barn.Där kan jag förstå att man får följa barnet ordentligt.
    jag vet att just autism o asperger är rätt tuffa diagnoser hos barn o ungdomar,så om du låter ditt barn styra din verklighet förstår jag det.
  • majess

Morbid Mistress skrev 2009-09-30 20:01:56 följande:

jag skulle snarare bli mörkrädd om jag inte hade barn som gnällde, kastade sig på golvet etc. och undra vad jag gjort för fel...
    ja du fast kanske inte iaf.......resultatet behöver inte bli introvert,på gränsen till borderline som rycker benen av grodor......
  • majess

Morbid Mistress skrev 2009-09-30 20:06:25 följande:

Hur menar du nu?
    jo jag menar detta:om man ger barn uppmärksamhet när som helst och hur som helst så blir de såna barn som när mamma kanske är på banken o den gången inte kan gå ner på barn nivå och tjata en stund så säger mamma så här att du får vänta nu lilla du...DÅ hamnar ungen på rygg o skriAR O beter sig illa,för att det barnet är inte van med att mamma inte genast kommer ner på ögonhöjd o gör dem delaktiga....men har du barn som lärt sig att vid vissa tillfällen vet jag att inte avbryta mamma,tex vid banken,då är barnet tyst o snällt o går till lego bänken......
  • majess

så morbid mistress:bli inte skrämd om ditt barn inte beter sig som cro magnon,det är nog bara väluppfostrat o lyckligt

• majess
    SaramedM skrev 2009-09-30 20:14:12 följande:
    fast mina åsikter har jag haft hela tiden,och M har också gränser !
    jag har mina hela tiden med fast dem riktar sig till barn utan särskild problematik,de andra får lss personal ta hand om åsikter med,för jag är inte insatt i deras problematik,däremot vet jag att mer delen av lagen om lvu gäller autistiska barn
  • majess
    SaramedM skrev 2009-09-30 20:18:07 följande:
    HAB ger inte mycket hjälp tyvärr måste jag erkänna vadå LVU och autistiska barn?
    Nu ska du veta att jag lutar mig mot statistik och detta har ingenting med dig eller din dotter/son att göra!!
    Men De flesta Gruppboenden som har autistiska som brukare,har oftast fått dem på ett LVU för att föräldrarna inte agerat efter barnets bästa trots att de trott att de gör det.....så de blirtvångsomhändertagna o flyttas till gruppbostäderna,där oftast det går utmärkt för barnen att acklimatisera sig o sämre för föräldrarna som blir griniga över att deras barn så glatt vinkar när de går..o vill jobba extra för o vara nära sina barn,trots att det är ytterst olämpligt och skadligt...
  • majess
    SaramedM skrev 2009-09-30 20:27:30 följande:
    Fast detta VET jag inte stämmer, du vill bara återigen såra mig precis som härrom kvällen JHag vill NU se den sk statisk du lutar dig mot när du säger att barn med autism omhändertas för att föräldrarna inte kan ta hand om dom!
    Jag är INTE ute efter att såra dig.som jag skrev så har detta ingenting med dig eller din familj att göra
  • majess
    SaramedM skrev 2009-09-30 20:28:39 följande:
    Jag mår illa av din hetsjakt på mig och M, men jag tänker inte ge mig Menar du att barn med autism mår bättre på hem än med sina föräldrar?
    Nej absolut inte! Som jag skrev ovan så vill jag inte lägga några åsikter åt ditt håll för JAG har inte den erfarenheten eller kunskapen om barn med den problematiken...
  • majess
    SaramedM skrev 2009-09-30 20:30:39 följande:
    visa mig en källa då tack, NU Nej du har ju varit bara saklig i tråden, med dina absurda ideer om att jag gett M autism med långtidsamning och nu detta du har ju inte en susning om vad du pratar om Autitiska barn är i första hand BARN, inte sitt funktionshinder
    Jag har ALDRIG påstått att din........ning har gett ditt barn autism..absolut inte