Inlägg från: majess |Visa alla inlägg
  • majess

Aga?

P ä r l a n skrev 2009-09-30 18:14:05 följande:

Det finns visst mellanting i våld men inte i barnuppfostran och grännsättning? Det finns föräldrar som sätter tydliga gränser utan att aga.
    om man gjorde det skulle man inte ha en unge som bet upprepade ggr.....
  • majess

P ä r l a n skrev 2009-09-30 19:00:08 följande:

hahaha, du läser ju inte färdigt. Jag löste situationen enkelt - hon bits inte längre! Under den perioden hon började bitas var jag mycket stressad hade fullt upp med företaget osv. När jag började ge henne den uppmärksamheten o bekräftade henne o hennes behov så ändrades hennes beteende. Nu söker hon inte ens lika mycket uppmärksamhet! Jag har även alltid uppmuntrat det positiva hon gör vilket resulterat i att vi har puss och kram kalas här varje dag
    Jo jag läste färdigt,du skrev att du såg på henne när hon vill bitas......det säger ju allt.....mina och andra väluppfostrade ungar behöver inte vilja bitas......
  • majess
    Plutteli skrev 2009-09-30 19:23:15 följande:
    Att vilja och göra är olika saker. De kanske vill bita men gör det inte vilket ju är jättebra, men du kan aldrig veta om de tänker tanken så länge de inte gör det.
    det säger ju pärlan att hon vet för hon ser ju när barnet vill bitas....
  • majess

P ä r l a n skrev 2009-09-30 19:29:17 följande:

Och jo, ännu en anledning till att dina argument inte håller - jag behövde inte ta till aga för att hon skulle sluta bitas.
    vill du veta en sak? jag har ALDRIG ens daskat mina barn ngnstans ej heller haft dem hängades runt min hals 24/7 Men:jag har rest över hela världen med dem,varit engagerad i lekkamrater ,diskussionsstunder,prat vid olika tider på dagen,har alltid en egen stund med varje barn innan de går o lägger sig för att gå igenom hur deras dag i skolan varit,engagerad i deras idrotter etc.....
    Detta utan att behöva svara dem när de frågar 20 frågor,ska hänga nr föräldrar fikar etc....man behöver inte dra in dem i allt för o va en bra mamma som inte slår sina barn.....var sak har sin tid..
  • majess
    SaramedM skrev 2009-09-30 19:32:41 följande:
    jag tolkar det som att hon ser när dottern är på väg att bitas Du märker ord just nu Kan du inte inse att det går att uppfostra barn utan dina metoder?
    Ja men då har ju inte barnet lärt sig av helt o hållet med ett negativt beteende TROTS all bekräftelse........
  • majess
    SaramedM skrev 2009-09-30 19:32:41 följande:
    jag tolkar det som att hon ser när dottern är på väg att bitas Du märker ord just nu Kan du inte inse att det går att uppfostra barn utan dina metoder?
    märker ord?? skriv inte saker man kan slå hål på.......
  • majess

P ä r l a n skrev 2009-09-30 19:39:07 följande:

Men varför i hela friden predikar du att "daska" är okej då?!
    därför att de barn som får från start vara med o delaktiga i precis allt ,där föräldrarna aldrig låter barnet vänta,ger dem en tillsägelse för att de tar ur kakfatet utan att de ens kanske är hemma.......de barnens föräldrar sitter härinne o predikar för att barn ska va me på allt och i geb´ngäld får de jobbiga,bitande,rivande ,nypande barn.De barnen skulle behövt en dask på handen som en akutåtgärd.
    För det handlar om i mina ögon att om man har den ideologin som förälder att ungar skall synas först o främst,det är de ungarna som gör dumheter.För mig är det tvärtom än för dig,jag anser att det är de barnen som får för mycket uppmärksamhet,o blir felaktigt bortskämda på det sättet,det är de barnen som beter sig illa....
  • majess

P ä r l a n skrev 2009-09-30 19:50:25 följande:

Delaktiga barn är lyckliga barn! Sedan så betyde rdet inte att bara för man låter barnen vara med o laga mat o diska att man låter de äta upp alla kakor. Skulle aldrig falla mig in att låta min dotter göra så. Undrar hur du gjorde för att dina barn blev som de blev UTAN aga och utan uppmärksamhet?
    Men snälla rara du har ju läst mitt inlägg,jag har alltidgett mina barn uppmärksamhet.på rätt sätt bara
  • majess
    SaramedM skrev 2009-09-30 19:47:45 följande:
    Nej man får inte såna barn av det, du har ju helt fel! när man har barn som från början är delaktiga får man harmoniska och trevliga barn och nej INGET barn behöver bli slaget
    nej sara med m, det sitter ju alla härinne o tjafsar om,att barn ska va med på allt då blir de sååå harmoniska och delaktiga.....ha! undrar varför ni i nästa stund erkänner att era barn har vill eller ska bitas,gnäller o hivar sig på golvet etc....den ekvationen går inte ihop
  • majess
    Vasen skrev 2009-09-30 19:42:50 följande:
    Så du tycker att det är fel att daska till sina barn? Eller är det bara du som är så exemplarisk att du lyckas utan daskande, ska alla andras otäcka ungar som gräver i toan daskas?
    japp:)inte mina för jag har lyckats men de som inte har det o vägrar erkänna det.......japp