Inlägg från: majess |Visa alla inlägg
  • majess

Aga?

Leoella skrev 2009-10-05 22:35:48 följande:
    Jamen dåså. Om du håller med om det jag skriver så förstår jag inte vad du menade med att "daskar" skulle vara nödvändiga?
    jag håller med dig om mjäkmammor o pappor delen,du är den första här att erkänna det!
  • majess
    Veladis skrev 2009-10-05 22:39:31 följande:
    Nej, vi har hört det.Men det betyder fortfarande inte att det är OK att du tycker att andras barn behöver daskas. Det ger snarare en ganska klichéartad "mina barn och andras ungar"-bild.Ponera nu att din barn mot alla odds plötligt skulle börja tänja på alla gränser och trotsa multum, skulle du daska dem då? När du nu tycker att det är OK och t o m nödvändigt att andra daskar sina barn i samma situation? Skulle det vara OK att andra daskar dina barn om de tycker att dina barn beter sig illa. Varför? varför inte?Hur motiverar du det i kombination med resten som du har sagt?
    JAG TYCKER INTE DET ÄR OK FÖR FOLK ATT DASKA ANDRAS UNGAR! INTE ATT JAG GÖR DET EJ HELLER NGN ANNAN...MEN DÄREMOT OM MAN SOM FÖRÄLDER MARKERAR SÅ ÄR DET OK.Om mina barn skulle börja bete sig nu så är dem på tok för stora för en dask,däremot skulle jag dra in veckopeng,speltid etc...
  • majess
    Veladis skrev 2009-10-05 22:40:54 följande:
    Erkänna vad? Att osäkra föräldrar behöver stöd, inte daska sina barn? Det är ju det vi hr sagt hela tiden? Eller var det just termen "mjäkmammor?".
    men ärligt nu veladis då måste du ju erkänna att det finns en hel hög härinne som går under den benämningen men som inte fattar det själva utan anser sig vara såååå duktiga som låter sina barn komma till tals på vilka yttrande sätt de än vill under förespeglingen att det är deras UTVECKLING!
  • majess
    Veladis skrev 2009-10-05 22:47:25 följande:
    Varför är de för stora för dask? När blir man för stor för dask? Varför? Varför får man itne daska andras barn, om det nu är OK att daska? (och nej, det är inte Ok, varken ur ett barnperspektiv eller enl lagen - det är din åsikt, ingen sanning)Kan du inte själv se det motsägelsefulla i att du uppfostrat utan dask och aldrig skulle daska dina barn, och sedan kallar de som gjort detsamma men också är emot aga öht, för "mjäkmammor" och dylikt.
    nej för att de som gjort desamma har inte sådana barn som jag det har jag ju märkt på hur de beskriver dem,den enda jag hittils hört beskriva sitt barn på ett förnuftigt sätt är leonella....och anledningen till att de är för stora är att man kan diskutera med dem 1 gång! inte försöka sig på en diskussion som ändå är en one way street med en två-treåring som ändå ger blanka fan i vilket för han ska bara HA KAKA
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-10-05 22:48:35 följande:
    Men, har du träffat alla barn till alla föräldrar du nu menar!? Hur vet du att de barnen beter sig, på ett för dig, oönskat sätt!?
    nix inte träffat men hört på beskrivningar från deras föräldrar härinne..."vill mitt vara med o diskutera får den det ...." "om jag har folk här så får de förstå att barn stör" annars hade jag fikat på stan utan barn.......
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-10-05 22:54:56 följande:
    och du gillar inte det då, alltså...och menar på att deras barn borde lära sig genom att få en dask!?
    right on the money ifall de inte kan börja med väldigt tydlig gränssättning
  • majess
    Veladis skrev 2009-10-05 22:57:24 följande:
    Det är inte många som beskrivit sina barn och deras beteende härinne öht - så det är nog mest hitte-på från din sida. Eller något. Du kan omöjligt ha en bild av flertalets barn härinne genom att ha läst enstaka uttalanden spritt över mer än 1000 inlägg. Varför skulle det inte gå att diskutera med en ettåring, tvååring eller treåring? Jag gör det varje dag. Jag hade en mycket givande diskussion med en 1½ åring som ville ta en liten kompis polisbil som resluterade i att han lämnade tillbaka bilen, klappade sin kompis på kinden och gick därfirån för att leta rätt på en egen bil. Helt och hållet en verbal diskussion, med enstaka gester. På förskolan daskas ingenting, vet du.
    Nä visst ok inte alla ...men vissa härinne har suttit och präktigt atalat om hur just de gör istället för att "slå" sina barn och dessa beskrivningar får mig att inse att deras barn då rakt inte är som tex leoellas....försiktiga,kollar av med förälder vad som är ok eller ej....typiskt! och jag vet att det inte daskas på förskolan...däremot så ser man elaka barn där jämt som drar andra i håret eller sliter lego ur ngn stackars blyg barns hand utan att fröknarna gör mer än att snällt förmana när de istället skulle sagt att nu är det slutlekt med lego för din del ...
  • majess
    Plutteli skrev 2009-10-05 23:02:59 följande:
    Och pga det har man inga som helst regler curlar sina barn och är mjäkig?Vilken löjlig slutsats...
    nope,titta på leoellas beskrivning av sitt barn......inte direkt samma va?
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-10-05 23:00:35 följande:
    Så....Jag måste bara hänga med här...Om vi nu tar fikat ex...Jag tycker att barn mycket väl kan få vara med o fika! Jag tycker också att jag har tid både för fikagäst/er och barn...Innebär det då att jag är en mjäkförälder!? *S*
    DU har tid ja,,men din gäst som blir tvunge n att svara på 20 frågor från ditt barn????? kan du verkligen inte tänka dig att fika trots att dina barn är hemma och får fika och får avbryta men sedan kan gå iväg o leka på egen hand????
  • majess
    Veladis skrev 2009-10-05 23:06:52 följande:
    Det är väl bra att de talar om hur de har lyckats med sin uppfostran utan att behöva ta till våld? Det gör ju du också. De skryter ju gärna om dina perfekta små barn innan du i nästa mening ondgör dig över "andras ungar".Och nej, det ser man inte "hela tiden" på förskolan. Och du, myten om de "normala barnet" är just en myt. Barn är på olika sätt, av olika orsaker, utan att det behöver vara något fel eller att de behöver vara ouppfostrade. Vidga dina vyer lite.
    skillnaden är att de faktiskt inte har lyckats särskilt väl med sin uppfostran....se på leoellas ungar(för o inte använda mina...)