• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • grön banan

Sanningens väg skrev 2009-09-06 16:59:08 följande:

grön banan skrev 2009-09-06 12:27:57 följande:
    Du får dra den slutsatsen om du vill. Ofta när man diskuterar Islam spårar det hela ut.
    Finns ju ok orsaker till det.
  • Lidingöbo

grön banan skrev 2009-09-06 14:24:59 följande:

Har ingen i äldre generationen i samma kommun. Arbetet med respekt i förskolan är oerhört effektivt.
    Det är ibland svårt att diskutera pragmatiskt när det handlar också om nutid och individen. Jag förstår att du var tvungen och jag ifrågasätter inte just det. Det är heller inte min ensak. Däremot tycker jag att det vore på sin plats att försöka tänka mer på att umgås. Det är särskilt inte lätt om man bor långt ifrån varandra.

Det här som jag har skrivit är en tanke som framförs mycket av humanetologer och psykiatriker.

Ja, vad ska man göra? Vi gör vårt bästa och använder oss av vårt sunda förnuft samtidigt måste vi tänka på att det här kanske inte kommer att fungera. Symptomen visar exempelvis på barnens välfärd men också de äldres osv att vi helt enkelt inte umgås vi och lär känna varandra väl. Det är ju så man älskar, har mer tålamod, tar hänsyn och helt enkelt blir socialt anpassade. Många talar om att dagis skulle vara just den platsen men det finns alternativ som är i mitt tycke mer lämpligare.
  • Lidingöbo
    SaramedM skrev 2009-09-06 14:25:32 följande:
    nej tvärtom så går trenden mot ett mer aktoritärt föräldrarskap igen, tyvärr måste jag säga
    Det är en problematik när föräldrarna inte lär känna sitt barn så att tålamodet tryter. Det är också ett problem med tanke på att BO larmade om anknytning och att antal barnmisshandel har ökat. Jag tror att föräldraskapet har blivit mer som en "plötslig" korvstoppning i akutoritet när det i själva verket borde vara en "ständig" roll att vara förälder.

Som vanligt håller jag med dig SaramedM för vi brukar samma syn på föräldraskapet.
  • Lidingöbo
    Lidingöbo skrev 2009-09-06 17:21:08 följande:
    Det är en problematik när föräldrarna inte lär känna sitt barn så att tålamodet tryter. Det är också ett problem med tanke på att BO larmade om anknytning och att antal barnmisshandel har ökat. Jag tror att föräldraskapet har blivit mer som en "plötslig" korvstoppning i akutoritet när det i själva verket borde vara en "ständig" roll att vara förälder.Som vanligt håller jag med dig SaramedM för vi brukar samma syn på föräldraskapet.
    ett ord saknades. Jag skriver om meningen.

Som vanligt håller jag med dig SaramedM för vi brukar dela samma syn på föräldraskapet.

Så där ja!
  • grön banan
    Lidingöbo skrev 2009-09-06 17:21:08 följande:
    Det är en problematik när föräldrarna inte lär känna sitt barn så att tålamodet tryter. Det är också ett problem med tanke på att BO larmade om anknytning och att antal barnmisshandel har ökat. Jag tror att föräldraskapet har blivit mer som en "plötslig" korvstoppning i akutoritet när det i själva verket borde vara en "ständig" roll att vara förälder.Som vanligt håller jag med dig SaramedM för vi brukar samma syn på föräldraskapet.
    När är man en ständig förälder då?
  • Lidingöbo

grön banan skrev 2009-09-06 17:23:33 följande:

När är man en ständig förälder då?
    Det var en bra fråga. När man är närvarande. Psykiskt, fysiskt osv. När man har exempelvis hand om sina barn vore det bra om alla inte var ensamma framför datorn eller tvn osv. Det gäller att man pratar och umgås.
  • grön banan
    Lidingöbo skrev 2009-09-06 17:26:45 följande:
    grön banan skrev 2009-09-06 17:23:33 följande:
    Det var en bra fråga. När man är närvarande. Psykiskt, fysiskt osv. När man har exempelvis hand om sina barn vore det bra om alla inte var ensamma framför datorn eller tvn osv. Det gäller att man pratar och umgås.
    Jag BÅDE umgås med barnen OCH sitter vid datorn o kan umgås med dem ÄVEN om jag är vid datorn.
  • Lidingöbo

grön banan skrev 2009-09-06 17:28:17 följande:

Jag BÅDE umgås med barnen OCH sitter vid datorn o kan umgås med dem ÄVEN om jag är vid datorn.
    Som sagt hur du lever ditt liv är inte min ensak. Du har ditt sunda förnuft och väljer hur du gör.

Jag anser att man borde tänka på saken när man diskuterar det här problemet.
  • grön banan
    Lidingöbo skrev 2009-09-06 17:31:47 följande:
    grön banan skrev 2009-09-06 17:28:17 följande:
    Som sagt hur du lever ditt liv är inte min ensak. Du har ditt sunda förnuft och väljer hur du gör. Jag anser att man borde tänka på saken när man diskuterar det här problemet.
    Jag tänker.
  • Lidingöbo

grön banan skrev 2009-09-06 17:33:09 följande:

Jag tänker.
    Så bra! Härligt!