• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • grön banan

Sanningens väg skrev 2009-09-06 11:56:41 följande:

Judas, om du nu skiter i Sveriges lagstiftning så kan du väl följa Islam's påbud där det är högst Haram att slå sina barn. Sluta med att referera till Islam när du själv inte följer den på några punkter.
    Och skiter man i svensk lagstiftning, finns risk för utvisning.
  • Ledilnaan

Lämnar tråden, då alla präktmorsor här inne inte verkar förstå att en ENgångsföreteelse, händer EN gång och inte flera, och att barnet inte blir skadat varker fysiskt eller psykiskt, av EN dask som de inte kommer att komma ihåg senare ändå.

• grön banan
    Ledilnaan skrev 2009-09-06 11:56:29 följande:
    grön banan skrev 2009-09-05 13:44:38 följande:
    Ett barn blir inte familjehemsplacerat för EN dask, han är dessutom tre år och förstår inte att det är farligt att vira en sladd runt halsen, bara för det behöver han inte ha ADHD, men jag begär inte att du ska förstå det, då du inte verkar läsa det jag skriver.
    Går man emot lagen kan man tycka vad man vill. Man straffas om brottet blir känt o EN dask medför stor risk för fler.
  • Sanningens väg
    Ledilnaan skrev 2009-09-06 11:56:29 följande:
    grön banan skrev 2009-09-05 13:44:38 följande:
    Ett barn blir inte familjehemsplacerat för EN dask, han är dessutom tre år och förstår inte att det är farligt att vira en sladd runt halsen, bara för det behöver han inte ha ADHD, men jag begär inte att du ska förstå det, då du inte verkar läsa det jag skriver.
    Det finns väl andra metoder än en dask för att ha ska förstå det allvarliga i det hela? Jag har aldrig blivit daskad eller blivit tillfogad någon annan form av smärta och ändå förstår jag att det är fel att vira en sladd runt halsen.
  • grön banan
    Ledilnaan skrev 2009-09-06 11:59:25 följande:
    Lämnar tråden, då alla präktmorsor här inne inte verkar förstå att en ENgångsföreteelse, händer EN gång och inte flera, och att barnet inte blir skadat varker fysiskt eller psykiskt, av EN dask som de inte kommer att komma ihåg senare ändå.
    Beklagar den begränsade kunskapen. Finns barn som utnyttjats sexuellt som små o inte minns det, men som har skador i själen som följd.
  • Tinnys

Judas om du skiter i sveriges lagstiftnings så kanske du inte ska bo här. Ett barn som blir slaget lär sig att slå, precis som du gjorde. Aga visar hur dålig man är som förälder och som person att man kan skada något som borde vara den man vill skydda från allt ont i världen.

• grön banan

Sanningens väg skrev 2009-09-06 12:00:19 följande:

Det finns väl andra metoder än en dask för att ha ska förstå det allvarliga i det hela? Jag har aldrig blivit daskad eller blivit tillfogad någon annan form av smärta och ändå förstår jag att det är fel att vira en sladd runt halsen.
    Du måste va ett geni som fattar utan att få stryk!
  • grön banan

grön banan skrev 2009-09-06 12:00:57 följande:

Beklagar den begränsade kunskapen. Finns barn som utnyttjats sexuellt som små o inte minns det, men som har skador i själen som följd.
    Sexuellt ELLER slag eller annat.
  • Sanningens väg

grön banan skrev 2009-09-06 11:58:33 följande:

Sanningens väg skrev 2009-09-06 11:56:41 följande:
    Och skiter man i svensk lagstiftning, finns risk för utvisning.
    Ja, då får han väl bli utvisad då. Vad vill du få fram?

Jag ville få fram att han inte ska tro att han följer Islam. Och att Islam stödjer hans beteende.
  • Ledilnaan

grön banan skrev 2009-09-06 11:59:49 följande:

Går man emot lagen kan man tycka vad man vill. Man straffas om brottet blir känt o EN dask medför stor risk för fler.
    Fråga vilken socialsekreterar du vill, INGEN kommer ta barnet efter EN dask, de erbjuder istället hjälp till föräldrarna. Läs på innan du kommer med lögner.

Sanningens väg skrev 2009-09-06 12:00:19 följande:
    Det finns andra metoder, men just då struntade jag i det då han höll på att ta livet av sin bror. Som treåring tror jag inte att du förstod att det var farligt att vira runt halsen och vad konsekvensen av det skulle bli...