Aga?
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
Dåså. Det kan jag köpa. Försvara då inte TS sätt att betrakta aga som något positivt.
AGA är så fel!
Barn ska väl lära sej av sina föräldrar hur man uttrycker sej utan att använda våld eller ? och då anser ju inte jag att man ska ge lavett och dylikt till barn. Klart man måste få ta i dom i armen och visa att man menar allvar men på ett bra sätt helt enkelt.
Nån här säger att vissa ungar sku man ju vilja ge en lavett för att dom e odrägliga osv men där e de ju så att de e barnets föräldrar som inte lyckats/engagerat sej så vidare bra med uppfostring av vett och etikett och då kan man ju inte klandra barnet om de inte vet bättre, de e ju vi som föräldrar som är förebilder. och va vet man odrägliga barn kanske har föräldrar hemma som inte gör annat än att skriker o gapar på dom när dom gör fel istället för att tillrättavisa och ta sej tid för att leda dom in på rätt.
Jag tål inte föräldrar som skriker och gapar på sina barn, helt jävla onödigt... ibland kan de ju gå över styr men då måste man ta sej tid till att förklara varför man blev så arg osv.
Vill bara tillägga att man måste ta hänsyn till att barn är just barn!