Aga?
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
Barn är en stor välsignelse av Allah (Gud). Med deras fina hjärtan, kan barn formas att bli rättfärdiga människor endast med ett positivt och ömt närmande. Islam anser att barnen är en amanah (tillit) som ges till familjen och det sägs vara fard (obligatoriskt) för en familj att uppfostra ett barn på ett rättfärdigt sätt. Man får inte favorisera ett barn över ett annat. I Islam, ska både manliga och kvinnliga barn behandlas likvärdigt och älskas och vårdas. Barnen har vissa rättigheter som skall fullbordas av föräldrarna; det är familjens plikt att ge dem skyddsrum, mat, kläder, utbildning, stöd, fostran och kärlek.
(Källa islam-svarar)
Imam i Västerås gör ett uttalande om att det är emot Islam att slå sina barn. Han säger: ? Det är synd att få folk att tro att det är islam som säger att man ska slå sina barn, för det är det inte. Islam säger: ?Era barn är en gåva från Gud?, och om du tar det som profeten har sagt och slår ihop det med att man ska slå sina barn är det något som inte stämmer.
(Källa www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp)
Man får inte slå sina barn. Tror ni något annat så tror ni felaktigt om Islam. Punkt slut.
Sanningens väg skrev 2009-09-06 17:39:24 följande:
grön banan skrev 2009-09-06 18:15:23 följande:
Sanningens väg skrev 2009-09-06 18:19:55 följande:
grön banan skrev 2009-09-06 18:25:28 följande:
Sanningens väg skrev 2009-09-06 18:31:58 följande:
grön banan skrev 2009-09-06 18:25:28 följande:
Jag förstår inte varför jag ska sitta och svara på denna fråga då den inte berör trådens innehåll överhuvudtaget. När jag har svarat på den, vad ska jag sedan svara på då. Om du nu har så mycket frågor, varför inte öppna en tråd eller söka information hos moskéer. Som jag sade från första början vill jag inte att denna tråd ska handla om Islam.