• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • frukarlssonn

Kommer ALDRIG slå mitt barn. Finns andra sätt att nå fram.

♥ Olivia 090610 ♥
  • Hervor 1
    grön banan skrev 2009-09-05 13:58:13 följande:
    O att ge lavemang i onödan är att äventyra barnets hälsa. Tror en sån förälder skulle bli av med ungen direkt. Iaf för en tid.
    Garanterat.
  • hönamor

grön banan skrev 2009-09-05 13:55:52 följande:

Undrar jag med o en dask är lika olagligt. Du hönamor har väl också ett barn med npf om jag minns rätt o det är många vanliga knep som inte funkar på dessa barn, men har jag för det slagit min son? Nej!
    Ibland undrar man men nej, jag tror inte det e nåt fel på mina barn. Men jag utbildar mig inom området. Kanske det som du kopplar till
  • grön banan
    hönamor skrev 2009-09-05 17:14:27 följande:
    grön banan skrev 2009-09-05 13:55:52 följande:
    Ibland undrar man men nej, jag tror inte det e nåt fel på mina barn. Men jag utbildar mig inom området. Kanske det som du kopplar till
    Då förväxlar jag dig med nån annan. Kan ju va utbildningen jag tänkt på, men du vet ju genom den.
  • hönamor

grön banan skrev 2009-09-05 13:44:38 följande:

Tror han skulle föredra att ha sin mamma utan fängelset eller slippa bli familjehemsplacerad eller ha kontakt med soc, vilket blir verkligheten om dasken blir känd ihop med hans mammas namn. Finns så höga risker att han kan strypa sin bror, har han med stor sannolikhet en diagnos typ ADHD o bör få stöd därefter.
    Precis, o fanns det så stora risker att nån skulle bli strypt skulle jag aldrig lämna dem ensamma så pass att situationen kan uppstå.
  • hönamor

grön banan skrev 2009-09-05 17:26:08 följande:

Då förväxlar jag dig med nån annan. Kan ju va utbildningen jag tänkt på, men du vet ju genom den.
    O nu menar jag ju inte att det är fel på alla med npf i den mening så som det kanske lät, jag skrev snabbt från mobilen...
  • grön banan
    hönamor skrev 2009-09-05 17:34:46 följande:
    grön banan skrev 2009-09-05 17:26:08 följande:
    O nu menar jag ju inte att det är fel på alla med npf i den mening så som det kanske lät, jag skrev snabbt från mobilen...
    Ja, FEL är ett lite snett uttryck, men det beror på sammanhanget.
  • Ledilnaan

Tror han skulle föredra att ha sin mamma utan fängelset eller slippa bli familjehemsplacerad eller ha kontakt med soc, vilket blir verkligheten om dasken blir känd ihop med hans mammas namn. Finns så höga risker att han kan strypa sin bror, har han med stor sannolikhet en diagnos typ ADHD o bör få stöd därefter.
    Ett barn blir inte familjehemsplacerat för EN dask, han är dessutom tre år och förstår inte att det är farligt att vira en sladd runt halsen, bara för det behöver han inte ha ADHD, men jag begär inte att du ska förstå det, då du inte verkar läsa det jag skriver.
  • Sanningens väg

Judas, om du nu skiter i Sveriges lagstiftning så kan du väl följa Islam's påbud där det är högst Haram att slå sina barn. Sluta med att referera till Islam när du själv inte följer den på några punkter.

• grön banan
    Ledilnaan skrev 2009-09-06 11:56:29 följande:
    Ett barn blir inte familjehemsplacerat för EN dask, han är dessutom tre år och förstår inte att det är farligt att vira en sladd runt halsen, bara för det behöver han inte ha ADHD, men jag begär inte att du ska förstå det, då du inte verkar läsa det jag skriver.
    Blir dasken känd kopplas socialen in. En treåring förstår till stor del att sladdar runt halsen är farligt. Det KAN tyda på en diagnos.