• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • pingstlilja
    SaramedM skrev 2009-09-25 11:14:31 följande:
    nej men det finns ju de som håller med ts och som är kvar i tråden bland annat mamma2008
    Jag tycker bara det är helt åt skogen att vi sitter här 2009 och diskuterar något som varit förbjudet enligt lag i så många år.

De som agar sina barn bryter mot lagen och bör straffas efter det. En utbildningen i föräldrarskap och ev hur man tyglar sitt tålamod.
    Jag kan hålla med att man kan bli så arg i bland att man blir blå i ansiktet men spärren finns ju där. JAG SLÅR INTE MITT BARN...
  • FrkJenny
    Judas skrev 2009-09-03 11:33:29 följande:
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Med risk för att upprepa annat som förmodligen är sagt i tråden (som jag alltså inte läst)

Uppenbarligen lärde DU dig inte "veta hut" av örfilarna utan det DU lärde dig av dem var att slå sådana som är mindre än dig.
  • Liten2008

Slå på näven eller helt enkelt ta bort den (inte ordagrannt ), där går min gräns och det ifall de gör någonting med handen som jag gång på gång bett dem sluta med. (dra i gardinen, plocka blomjord ur krukan, banka på TV-n, äta kobajs...
    Reflexen blir att de slutar, vilket jag bad om från början.

Nästa gång lyssnar dem eller så är det bara att repetera tills de lärt sig

• mamman2008
    Liten2008 skrev 2009-09-26 11:44:46 följande:
    Slå på näven eller helt enkelt ta bort den (inte ordagrannt ), där går min gräns och det ifall de gör någonting med handen som jag gång på gång bett dem sluta med. (dra i gardinen, plocka blomjord ur krukan, banka på TV-n, äta kobajs...Reflexen blir att de slutar, vilket jag bad om från början.Nästa gång lyssnar dem eller så är det bara att repetera tills de lärt sig
    helt rätt men du att slå på näven eller ta bort den det är barnmisshandel anser vittra, saramedm. hönamor, tjabbaellernåt, bonanza, velandis och många fler här inne så akta dig för att prata högt om det.... det har varit på tal förut så akta dig för dom! Annars har du snart soc som bankar på dörren hos dig så ta och redigera din profil så de inte kan läsa ut vart du kommer ifrån eller va du heter...

Jag personligen tycker att du gör ALLDELES rätt.
    Det är där min gräns går den med :)

Ha de gott.
  • Liten2008
    mamman2008 skrev 2009-09-27 00:35:53 följande:
    helt rätt men du att slå på näven eller ta bort den det är barnmisshandel anser vittra, saramedm. hönamor, tjabbaellernåt, bonanza, velandis och många fler här inne så akta dig för att prata högt om det.... det har varit på tal förut så akta dig för dom! Annars har du snart soc som bankar på dörren hos dig så ta och redigera din profil så de inte kan läsa ut vart du kommer ifrån eller va du heter...Jag personligen tycker att du gör ALLDELES rätt.Det är där min gräns går den med :)Ha de gott.
    Jag tror inte att soc kommer göra annat än sätta en liten bock i deras register för de labila mammorna som tillhör riskgruppen att expodera för minsta lilla och hålla ett vaksamt öga nästa gång de kommer i kontakt med personerna i fråga
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-27 00:35:53 följande:
    helt rätt men du att slå på näven eller ta bort den det är barnmisshandel anser vittra, saramedm. hönamor, tjabbaellernåt, bonanza, velandis och många fler här inne så akta dig för att prata högt om det.... det har varit på tal förut så akta dig för dom! Annars har du snart soc som bankar på dörren hos dig så ta och redigera din profil så de inte kan läsa ut vart du kommer ifrån eller va du heter...Jag personligen tycker att du gör ALLDELES rätt.Det är där min gräns går den med :)Ha de gott.
    skitsnack på ren svenska, att ta bort barnet är inte misshandel
    Att slå i luften är att skrämma barnet, men inte misshandel
    Om hon syftar på att slå på barnets hand är det aga och inget som någon ska göra!

Det du pratar om är däremot misshandel och ren idioti eftersom du påstår att det finns barn som behöver ett kok stryk!
  • SaramedM
    Liten2008 skrev 2009-09-26 11:44:46 följande:
    Slå på näven eller helt enkelt ta bort den (inte ordagrannt ), där går min gräns och det ifall de gör någonting med handen som jag gång på gång bett dem sluta med. (dra i gardinen, plocka blomjord ur krukan, banka på TV-n, äta kobajs...Reflexen blir att de slutar, vilket jag bad om från början.Nästa gång lyssnar dem eller så är det bara att repetera tills de lärt sig
    Menar du att du slår barnet på barnets hand?
  • Liten2008
    SaramedM skrev 2009-09-27 09:43:52 följande:
    Menar du att du slår barnet på barnets hand?
    Självklart, jag trodde inte det var dialektalt att kalla hand för näve?
  • SaramedM
    Liten2008 skrev 2009-09-27 10:30:08 följande:
    Självklart, jag trodde inte det var dialektalt att kalla hand för näve?
    ok, ja då har mamma2008 rätt, det du sysslar med är aga och inte ok

Hur kan du tycka det? Att slå sina barn är sjukt