Aga?
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
majess: Vad hände med att "kunna våga debattera?" Debattera gör man inte med personangrepp. Nu diskuterar vi aga, inte enskilda debattörers amningsförehavanden. Inte ber vi någon knipa käft heller, utan vi komemr med argument för vår sak. Det är så man debatterar.
Aga var det. Håll er till ämnet, tack.
Enligt alla moralkärringar i denna tråd som saramedM och velandis så är det såhär...
Barn FÅR slåss det är helt okej "bara för att de är barn" - vuxna får INTE slå.
Barn FÅR bitas, rivas, nypas och ha sönder grejer "bara för att de inte förstår bättre" - vuxna som gör detsamma blir avskydda,hatade och får pröjsa för saker de förstör.
Barn ska man dalta med och jämka med...- men med vuxna så är det bara ett alternativ.
Barn har all rättighet att få som de vill, stjäla saker, förstöra, misshandla - men vuxna som gör det dom får fängelse eller böter.
Barn ska man avleda med roliga saker om det gör nåt dumt- vuxna får ta konsekvenserna, om jag stjäl pengar av någon inte fan blir jag avledd med en godispåse och ger tillbaka pengarna sen är allt lugnt... nej utan då blir de polisanmälan och böter....
Barn FÅR så jävla mycket och barn har alla rättigheterna att bete sig illa och göra som man vill....
Jag önskar fan att ja vore ett barn själv för då hade ja FÅTT slå ner nån som jag inte gillar, jag FÅR stjäla saker av andra, leksaker, pengar,cyklar osv.... jag blir avledd med roliga saker om jag gör fel... man kan även säga att jag blir "straffad" med en rolig lek om jag gör nåt dumt! Tänk va bra de vore om samma regler gäller för ALLA barn som vuxna!
I dessa påståenden har jag tagit hela klungan med BARN dvs 0-18 år.