• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-28 22:03:06 följande:
    Nix! Bara en eftertanke på ngt negativt som barnet inte vill uppleva igen....Pavlovs hundar.......
    ja det är ju det jag menar, detta var inte kul, jag gör inte så igen

jag vill inte skrämma mitt barn till att lyda
  • mamman2008
    krabbanoss skrev 2009-09-28 21:58:09 följande:
    Du kan inte se att man kan ha regler för barn utan att slå dem!? Vidare, efter dina inlägg...saknar du tiden som barn, alltså när du själv var barn? För det låter onekligen som du är avundsjuk på små barn! Slutligen, vad har ditt inlägg, dvs där du berättar om hur du ser på din mammaroll, med aga-debatten att göra??
    Jo men jag HAR regler för mina barn och AGAR dem inte men jag har tydliga sträng aregler som ska lyssnas på....

Nä ja saknar inte tiden som barn för jag var själv en sån där odräglig och ouppfostrad unge som skulle ha allt ja pekade på och när jag blev sur så vrålade jag i högan sky,,,, och JA jag fick väl dask eller en lavett nångång men jag anser att så som jag betedde mig ibland det var de värt... men ja lyssnade efter att min familj hade lappat till mig nångång.
    Jag vill inte att mina barn ska bli lika odrägliga som jag var och härja fritt och leva rövarn..... mina barn ska ha regler och konsekvenser och de ska lyda sin mamma eller pappa..... punkt slut!

SÅN ÄR JAG! OCH TÄNKER INTE ÄNDRA PÅ DET FÖR ATT NÅGON MORALKÄRRING KOMMER OCH KRITISERAR!
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-28 22:04:42 följande:
    Jo men jag HAR regler för mina barn och AGAR dem inte men jag har tydliga sträng aregler som ska lyssnas på....Nä ja saknar inte tiden som barn för jag var själv en sån där odräglig och ouppfostrad unge som skulle ha allt ja pekade på och när jag blev sur så vrålade jag i högan sky,,,, och JA jag fick väl dask eller en lavett nångång men jag anser att så som jag betedde mig ibland det var de värt... men ja lyssnade efter att min familj hade lappat till mig nångång.Jag vill inte att mina barn ska bli lika odrägliga som jag var och härja fritt och leva rövarn..... mina barn ska ha regler och konsekvenser och de ska lyda sin mamma eller pappa..... punkt slut!SÅN ÄR JAG! OCH TÄNKER INTE ÄNDRA PÅ DET FÖR ATT NÅGON MORALKÄRRING KOMMER OCH KRITISERAR!
    Så barn ska bara lyda?
  • majess
    mamman2008 skrev 2009-09-28 22:04:42 följande:
    Jo men jag HAR regler för mina barn och AGAR dem inte men jag har tydliga sträng aregler som ska lyssnas på....Nä ja saknar inte tiden som barn för jag var själv en sån där odräglig och ouppfostrad unge som skulle ha allt ja pekade på och när jag blev sur så vrålade jag i högan sky,,,, och JA jag fick väl dask eller en lavett nångång men jag anser att så som jag betedde mig ibland det var de värt... men ja lyssnade efter att min familj hade lappat till mig nångång.Jag vill inte att mina barn ska bli lika odrägliga som jag var och härja fritt och leva rövarn..... mina barn ska ha regler och konsekvenser och de ska lyda sin mamma eller pappa..... punkt slut!SÅN ÄR JAG! OCH TÄNKER INTE ÄNDRA PÅ DET FÖR ATT NÅGON MORALKÄRRING KOMMER OCH KRITISERAR!
    Jag gissar att dina barn är helt ljuvliga till skillnad mot flera andras......
  • mamman2008
    Veladis skrev 2009-09-28 22:03:46 följande:
    Jasså... jag men om jag VILL ha ett LYDIGT barn då är väl det en bra metod av det som du beskrev eller?
    Du skriver själv att barnet BLIR lydigt och det är väl dit vi vill komma att vi föräldrar vill ha lydiga barn kan vi inte få det då?

Och sen hur varje enskild individ når det målet är väl verkligen oväsentligt.. har vi ett enda mål att nå upp till så är det väl vårat problem att lösa det på det sättet VI vill?
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-28 22:04:58 följande:
    Jag är av den BESTÄMDA åsikten(eftersom du vill ha MIN åsikt och MITT ärliga svar) att ge sitt barn bröstet vid 4 års ålder är en VÄLDIGT sjuk form av aga.
    ok, där kom det, det satt långt inne va?

Anmäll mig för det då, jag garaterer att det inte ledar någon vart

BUP vet hur länge vi ammade, HAB vet det, socionomen som stöttar oss i habarbetet vet det ( hon jobbar på familjeenheten på kommunen)
    ALLA är rörande överens om att långtidsammande barn är bland de tryggaste barnen de träffat
  • majess
    SaramedM skrev 2009-09-28 22:05:31 följande:
    Så barn ska bara lyda?
    I vissa saker som att inte bete sig styggt,illa...JA! det är en del av att visa respekt för sin mor och far och alla andra med för den delen....
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-28 22:07:43 följande:
    Jasså... jag men om jag VILL ha ett LYDIGT barn då är väl det en bra metod av det som du beskrev eller?Du skriver själv att barnet BLIR lydigt och det är väl dit vi vill komma att vi föräldrar vill ha lydiga barn kan vi inte få det då?Och sen hur varje enskild individ når det målet är väl verkligen oväsentligt.. har vi ett enda mål att nå upp till så är det väl vårat problem att lösa det på det sättet VI vill?
    Nej det är det inte
    Vissa saker är inte ok, och dit hör aga
    Jag vill ha ett barn som tänker själv
  • mamman2008
    majess skrev 2009-09-28 22:04:58 följande:
    Jag är av den BESTÄMDA åsikten(eftersom du vill ha MIN åsikt och MITT ärliga svar) att ge sitt barn bröstet vid 4 års ålder är en VÄLDIGT sjuk form av aga.
    Helt rätt... och för att bara påpeka.... saramedM har ändrat sin press det HAR faktiskt stått där att hon ammade sitt barn vid 4 ÅRS ålder.....

Ja det är vidrigt och en väldigt sjuk form av aga ja! Så nog är hon av samma skrot och korn som vi alla andra!
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-28 22:08:57 följande:
    I vissa saker som att inte bete sig styggt,illa...JA! det är en del av att visa respekt för sin mor och far och alla andra med för den delen....
    Ja självklart, men respekt får man genom att ge respekt