krabbanoss skrev 2009-09-28 21:58:09 följande:
Du kan inte se att man kan ha regler för barn utan att slå dem!? Vidare, efter dina inlägg...saknar du tiden som barn, alltså när du själv var barn? För det låter onekligen som du är avundsjuk på små barn! Slutligen, vad har ditt inlägg, dvs där du berättar om hur du ser på din mammaroll, med aga-debatten att göra??
Jo men jag HAR regler för mina barn och AGAR dem inte men jag har tydliga sträng aregler som ska lyssnas på....
Nä ja saknar inte tiden som barn för jag var själv en sån där odräglig och ouppfostrad unge som skulle ha allt ja pekade på och när jag blev sur så vrålade jag i högan sky,,,, och JA jag fick väl dask eller en lavett nångång men jag anser att så som jag betedde mig ibland det var de värt... men ja lyssnade efter att min familj hade lappat till mig nångång.
Jag vill inte att mina barn ska bli lika odrägliga som jag var och härja fritt och leva rövarn..... mina barn ska ha regler och konsekvenser och de ska lyda sin mamma eller pappa..... punkt slut!
SÅN ÄR JAG! OCH TÄNKER INTE ÄNDRA PÅ DET FÖR ATT NÅGON MORALKÄRRING KOMMER OCH KRITISERAR!