Veladis skrev 2009-09-28 16:00:45 följande:
Det finns INGET barn som behöver en dask!!! Du säger det ju själv - du älskar dina barn, och dem man älskar slår man inte. Och dina vänners barn - älskar inte föräldrarna dem? Varfö inte stötta dem i deras föräldraskap istället för att lägga över problemet till barnen och straffa dem?
Jag tog upp mitt yrke eftersom jag har möter och har mött många barn som burit sig åt på alla möjliga sätt, men det har aldrig varit aktuellt med slag, daskar etc eftersom det finns 1000 andra möjligheter att få barnen på "rätt köl" med ett oönskat beteende eller dylikt. Det är f ö inget man behöver pedagogisk utbildning för att kunna inse (hoppas jag), men jag tog upp mitt yrke i syfte att visa att jag har mött så många barn där konflikter har kunnat lösas på så många andra sätt.
Jo det finns faktiskt barn som behöver en dask,men bara en!
När jag var liten hade jag en dagmamma som la peppar på tungan på ett barn i vår grupp för att hon hade bitit ett annat barn,den ungen bet ALDRIG någon igen,vi möttes i vuxen ålder och hon sa till mig att hon aldrig glömde det,men att det var BRA enligt henne,för det sista hon ngnsin gjorde var att bita ngn....denna kvinna har i övrigt inga men ooch är dessutom hur trevlig,välartad som helst och hade två underbara flickor på 3 och 5 år som uppförde sig exemplariskt.