• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • krabbanoss
    mamman2008 skrev 2009-09-28 22:33:17 följande:
    Ja men då blir de som ja skrev.... många månader.... upp till flera år.... liv i spillror, hem som förfaller, behov som ej blir tillfreds för föräldern mm..... Nä usch så vill ja inte ha de... då lägger ja hellre ner barnet och låter de skrika!
    Men står du ut med skriket så låt barnet skrika då!!
    Jag håller absolut inte med dig i din syn, men o andra sidan så gör varje förälder sitt eget val!
  • Veladis
    majess skrev 2009-09-28 22:29:20 följande:
    att amma sitt barn tills hjälmaren börjar brinna är INTE samma sak som gröna tapeter.....
    Nä, men varken långtidsamning eller gröna tapeter går in under den vedertagna defintionen av aga.
    Vill du hitta på en egen defintion av aga och barnmisshandel föreslår jag att du lägger ner din energi på en motion till berörd instans istället.
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-09-28 22:39:04 följande:
    jag upplever att alla aktiva matar på.....annars hade jag ju inte haft ngt att svara på...right?
    Skippa amningstjafset och diskutera aga istället då!
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-28 22:31:43 följande:
    Nej men då får hon ej heller förtala mig heller.. som att anklaga mig för barnmisshandel..... OK?(visserligen var det i en annan tråd men detta är typ fortsättning på den tråden då den förra är nerstängd)
    Visa vart jag har gjort det tack då
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-28 22:36:21 följande:
    Men ingen behöver väl antyda ngt gällande dina inlägg riktat mot saramedM!! De talar ju för sig själva!!
    Visst ok guilty...men det har varit person angrepp på mamma2008 oxå!Var finns rättvise madamerna då? eller förtjänar inte vissa stöd härinne bara för att de tror mer på att daska än amma ihjäl sig??
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-28 22:37:27 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-28 22:33:08 följande:
    Låta mitt barn skrika bla.....skickat in barnet på rummet om de ej lyssnar..... putat barnet ifrån mig om det bits, nyps, rivs eller slåss...Ja de finns mycket som "saramedM" har ljugit ihop att jag gjort!
    jag har inte ljugit ihop nått alls om dg
  • Veladis
    majess skrev 2009-09-28 22:37:55 följande:
    Men veladis,allvarligt nu.Att ge sitt barn en dask på handen lite löst är väl i himmelens namn bättre än att amma ett barn alldeles för länge?? Du har ju läst i din utbildning vissa saker,att amma ett barn för länge kan faktiskt få konsekvenser för barnet i form av ett ihopkopplat JAG känsla i symbios med mamman och DET är INTE sunt.
    Det finns ingen entydig forskning på att långtidsamning skulle var skadligt varken för barnet eller för relationen med modern. Däremot finns det gräsligt mycket forskning på vilka ödesdigra konsekvenser aga kan få. Så du fiskar efter halmstrån, är jag rädd.
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-28 22:41:04 följande:
    Skippa amningstjafset och diskutera aga istället då!
    wake up and smell the coffee,det är ju det jag gör! diskuterar AGA
  • majess
    Veladis skrev 2009-09-28 22:43:44 följande:
    Det finns ingen entydig forskning på att långtidsamning skulle var skadligt varken för barnet eller för relationen med modern. Däremot finns det gräsligt mycket forskning på vilka ödesdigra konsekvenser aga kan få. Så du fiskar efter halmstrån, är jag rädd.
    inte entydig NEJ men vågar du riskera????? När det är med i diskussioner???
    Vem vet om 3 år kanske det finns tydliga bevis på hur osunt beteende det verkligen är...
    dessutom vwet du med att daska ett barn INTE ger ngn straffpåföljd undrar varför??? att köra bil utan att ha kortet med sig ger ju iaf 1000 spänn i böter....
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-09-28 22:43:46 följande:
    wake up and smell the coffee,det är ju det jag gör! diskuterar AGA
    Jasså, jag är rätt säker på att du diskuterat saramedM´s långtidsamning under de sista inläggen du skrivit!!