• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-28 22:23:08 följande:
    Fast att anklaga ngn för att vara pedofil ( iof inte du ) är en straffbar handling!! Att kränka en annan person, genom det sätt du beter dig, är INTE ok! Du som tidigare arbetat inom IFO borde väl veta hur man håller en argumentation utan personangrepp! Slutligen, visst förstår väl du skillnaden mellan en straffbar handling, dvs aga, och att amma länge?? Starta en ny tråd om du vill diskutera långtidsammande, men ge upp i att använda det här som ett slagträ mot person i debatten!!
    Så det kallar du att kränka? men att hoppa på föräldrar som efter bästa förmåga som möjligtvis daskar sitt barn på handen(vilket jag vet bestämt inte leder till straffpåföljd!!!) är det inte????
    Det är DU som får lära dig att ta en diskussion ordentligt.
  • Veladis
    majess skrev 2009-09-28 22:24:07 följande:
    Vart i himmelens namn står det att det är den enda form av aga som får diskuteras här i denna tråden??? Står det att :här får enbart diskuteras aga som finns registrerat i brottsbalken??? Njae tror icke det
    Det är ju ganska relevant för diskussionen att utgå från den defintin av misshandel och aga som den defineras i lagen, vilken är en väl erkänd defintion. Annars kan man ju börja påstå helt godtyckliga saker att det är barnmisshandel att ha gröna tapeter i barnkammaren, peta sina öron i barnets närvaro eller att sjunga Björnen sover.
  • krabbanoss
    mamman2008 skrev 2009-09-28 22:20:23 följande:
    Vi ger igen med samma metod.... hon förnedrar oss och får oss att framstå som dåliga mammor men vi är grymt mycke bättre än henne.... Kanske dax för HENNE att lämna sandlådan och sluta hacka på alla andra som försöker UPPFOSTRA sina barn att lyda!
    Du gör ett ordentligt bra jobb själv i att framstå som en person utan ngn som helst gräns, när det gäller att bete sig mot andra!

Du anklagar henne för att vara pedofil, vilket jag tror man ska tänka både en och två gånger innan man gör. Även om man sitter bakom en skärm så får man inte förtala ngn!!
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-28 22:26:12 följande:
    MEN om man har ett barn som aldrig sover.... kolik eller kanske inte har en partner... oj då vad gör man då?en ensamstående mor med ett kolikbarn kan inte göra så mycket annat än att ibland få lägga ifrån sig ett "skrikande" barn och göra annat för att skingra tankarna och få mera ork.....Varför förresten trösta ett barn som blir argt för att de inte får som de vill?Men om ja får en lönespec av chefen och inte får den lön ja ville ha och blir lessen tror du chefen sätter in en "tröstsumma" då eller "AVLEDER" mig från det? Nä du! Jag får ta de som det är och därmed basta.. samma sak med ett barn.. får de inte som de vill och blir arga och börjar tjura för att de inte får som de vill så får de gå in på rummet och tjura klart för ja vill då inte höra på't!
    Om man har ett barn som aldrig sover så hjälper man det barnet, och fortsätter tills barnet fått hjälp
  • majess

P ä r l a n skrev 2009-09-28 22:21:44 följande:

TS: Läs "Ditt kompetenta barn" utav Jesper Juul så gör du dig själv och dina barn en tjänst!
    Jag har 200 högskole poäng i socialt behandlingsarbete och pskykiatri och EN sak vet jag,att jesper juul.....no comments....
  • mamman2008
    majess skrev 2009-09-28 22:19:51 följande:
    Nej,vad detta handlar om är att man får i den här tråden diskutera former av aga,i vissas ögon är det inte ok med en lavett i andras inte med amning tills barnet tar körkortslämp.......ger man sig in i leken får man den tåla.
    HAHA perfekt!

Jag gillar dina inlägg tänk en sån förstående och förnuftig mamma du är... hejja dig!
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-28 22:26:50 följande:
    Så det kallar du att kränka? men att hoppa på föräldrar som efter bästa förmåga som möjligtvis daskar sitt barn på handen(vilket jag vet bestämt inte leder till straffpåföljd!!!) är det inte????Det är DU som får lära dig att ta en diskussion ordentligt.
    ja det är ett brott och kände jag den som skrev det skulle jag anmällt det
    Det kallas förtal och pedofeli är ett grovt brott och inget man bara slänger ur sig
  • majess
    Veladis skrev 2009-09-28 22:27:01 följande:
    Det är ju ganska relevant för diskussionen att utgå från den defintin av misshandel och aga som den defineras i lagen, vilken är en väl erkänd defintion. Annars kan man ju börja påstå helt godtyckliga saker att det är barnmisshandel att ha gröna tapeter i barnkammaren, peta sina öron i barnets närvaro eller att sjunga Björnen sover.
    att amma sitt barn tills hjälmaren börjar brinna är INTE samma sak som gröna tapeter.....
  • krabbanoss
    Så det kallar du att kränka? men att hoppa på föräldrar som efter bästa förmåga som möjligtvis daskar sitt barn på handen(vilket jag vet bestämt inte leder till straffpåföljd!!!) är det inte???? Det är DU som får lära dig att ta en diskussion ordentligt.
    Men vad vill du då i denna debatt!?!?
    Att alla ska hålla med dig i ditt tyckande?? Klart som f*n att man diskuterar, de som är för och de som är emot!!
    Liksom hela grejen med ett diskussionsforum!!
  • Veladis
    Så det kallar du att kränka? men att hoppa på föräldrar som efter bästa förmåga som möjligtvis daskar sitt barn på handen(vilket jag vet bestämt inte leder till straffpåföljd!!!) är det inte????Det är DU som får lära dig att ta en diskussion ordentligt.
    Det är straffbart att aga sina barn (även om en lätt dask får sstörre konsekvenser för barnet än rättsliga påföljder för den vuxne), och det ästraffbart att godtyckligt kalla någon pedofil, äcklig osv. Det går under förtal och ärekränkning elelr något liknande.