• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • P ä r l a n
    majess skrev 2009-09-28 22:28:01 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-28 22:21:44 följande:
    Jag har 200 högskole poäng i socialt behandlingsarbete och pskykiatri och EN sak vet jag,att jesper juul.....no comments....
    jesper juul vad?

har han fel i att säga att det skadar ett barn som blir kränkt och slaget?
  • mamman2008
    krabbanoss skrev 2009-09-28 22:27:07 följande:
    Du gör ett ordentligt bra jobb själv i att framstå som en person utan ngn som helst gräns, när det gäller att bete sig mot andra! Du anklagar henne för att vara pedofil, vilket jag tror man ska tänka både en och två gånger innan man gör. Även om man sitter bakom en skärm så får man inte förtala ngn!!
    Nej men då får hon ej heller förtala mig heller.. som att anklaga mig för barnmisshandel..... OK?

(visserligen var det i en annan tråd men detta är typ fortsättning på den tråden då den förra är nerstängd)
  • P ä r l a n
    mamman2008 skrev 2009-09-28 22:31:43 följande:
    Nej men då får hon ej heller förtala mig heller.. som att anklaga mig för barnmisshandel..... OK?(visserligen var det i en annan tråd men detta är typ fortsättning på den tråden då den förra är nerstängd)
    vad har du gjort som får någon att anklaga dig för barnmisshandel?
  • mamman2008
    SaramedM skrev 2009-09-28 22:27:46 följande:
    Om man har ett barn som aldrig sover så hjälper man det barnet, och fortsätter tills barnet fått hjälp
    Ja men då blir de som ja skrev.... många månader.... upp till flera år.... liv i spillror, hem som förfaller, behov som ej blir tillfreds för föräldern mm.....

Nä usch så vill ja inte ha de... då lägger ja hellre ner barnet och låter de skrika!
  • Veladis
    mamman2008 skrev 2009-09-28 22:31:43 följande:
    Nej men då får hon ej heller förtala mig heller.. som att anklaga mig för barnmisshandel..... OK?(visserligen var det i en annan tråd men detta är typ fortsättning på den tråden då den förra är nerstängd)
    Fast det är ju en viss skillnad när man öppet säger att det är helt OK att daska och slå barn, och när någon annan tycker att amning är pedofili.
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-28 22:29:36 följande:
    Men vad vill du då i denna debatt!?!? Att alla ska hålla med dig i ditt tyckande?? Klart som f*n att man diskuterar, de som är för och de som är emot!! Liksom hela grejen med ett diskussionsforum!!
    precis,men då skall ingen heller antyda att man gör person angrepp,ska hoppa ur forum o dyl...
  • mamman2008
    majess skrev 2009-09-28 22:29:20 följande:
    att amma sitt barn tills hjälmaren börjar brinna är INTE samma sak som gröna tapeter.....
    ASG.... haha roligast ikväll.... fan va bra inlägg *kan inte sluta garva*
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-09-28 22:34:20 följande:
    precis,men då skall ingen heller antyda att man gör person angrepp,ska hoppa ur forum o dyl...
    Men ingen behöver väl antyda ngt gällande dina inlägg riktat mot saramedM!! De talar ju för sig själva!!
  • majess
    Veladis skrev 2009-09-28 22:33:48 följande:
    Fast det är ju en viss skillnad när man öppet säger att det är helt OK att daska och slå barn, och när någon annan tycker att amning är pedofili.
    Men veladis,allvarligt nu.
    Att ge sitt barn en dask på handen lite löst är väl i himmelens namn bättre än att amma ett barn alldeles för länge?? Du har ju läst i din utbildning vissa saker,att amma ett barn för länge kan faktiskt få konsekvenser för barnet i form av ett ihopkopplat JAG känsla i symbios med mamman och DET är INTE sunt.
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-28 22:35:31 följande:
    Men du matar ju bara på, och på och på!! Klarar du inte av diskussionen utan angrepp på person alá 5 åring så kanske du heller inte ska diskutera!! Är du så här IRL också??
    jag upplever att alla aktiva matar på.....annars hade jag ju inte haft ngt att svara på...right?