• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • P ä r l a n

Hur många mammor i afrika tror ni inte agar sina barn med amning?

Hör ni hur det låter? löjligt!

• Plutteli
    majess skrev 2009-09-28 22:37:55 följande:
    Men veladis,allvarligt nu. Att ge sitt barn en dask på handen lite löst är väl i himmelens namn bättre än att amma ett barn alldeles för länge?? Du har ju läst i din utbildning vissa saker,att amma ett barn för länge kan faktiskt få konsekvenser för barnet i form av ett ihopkopplat JAG känsla i symbios med mamman och DET är INTE sunt.
    Vad har du för belägg för det?

Att amma länge har INGEN negativ effekt i form av klängiga osjälvständiga barn med märklig sexualitet som många verkar tro. Tvärt om blir de helt normala. Den naturliga amningslängden för människor är 3-5 år!
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-09-28 22:53:37 följande:
    alla får vi tycka olika,men en helt ärlig fråga.anser du att det är bra och fint att amma ett barn på 4 år? Få se nu om du kan ge ett rakt svar.
    Jag kan svara också, även om nu frågan inte var riktad till mig...
    Nej, jag tycker inte det! Men, det hör inte till debatten!!
  • majess

P ä r l a n skrev 2009-09-28 22:53:42 följande:

Hur många mammor i afrika tror ni inte agar sina barn med amning? Hör ni hur det låter? löjligt!
    mm mysigt va,ha Afrika som utgångsläge.....lite malaria,undernäring,svält.ta o tänk efter varför de ammar i alla herrans år...de är ju fattiga!!!
  • Veladis
    alla får vi tycka olika,men en helt ärlig fråga.anser du att det är bra och fint att amma ett barn på 4 år?Få se nu om du kan ge ett rakt svar.
    Jag anser att det som regel är bra och fint att amma sitt barn så länge som det sker i samförstånd. Ett skolbarn - då skulle jag höj på ögonbrynet en smula óch undra vems behöv det tillfredställer. Men en fyraåring, de är forfarande närhetssökande, gosiga och mysälskande små varelser - varför inte. Kanske särkilt om barnet har ngt speciellt behov.
  • P ä r l a n

Måste man vara för att amma barn i över 4 år om man inte anser det vara aga?

Jag skulle inte amma mitt barn (om det inte vore speciella omständigheter) i mer än 2 år, men att kalla det AGA att någon annan gör det är ju bara att gå lite FÖR långt!

• Plutteli

P ä r l a n skrev 2009-09-28 22:52:44 följande:

Amen! :) Jag kör stenhårt på att visa och leda. Gränser finns, tydliga gränser men inte behöver man slå för det.
    Nä precis, jag blev slagen på sådant sätt som vissa här inne verkar tycka är helt ok, men när jag blev äldre så blev det även grövre då en liten dask gjorde noll inverkan på mig. Och nej, jag mår verkligen inte bra av det idag och jag har stenkoll på mina föräldrar i närheten av min dotter så att de inte får för sig att göra nått liknande!
  • Plutteli
    alla får vi tycka olika,men en helt ärlig fråga.anser du att det är bra och fint att amma ett barn på 4 år? Få se nu om du kan ge ett rakt svar.
    Jag kan

Japp det tycker jag!
  • P ä r l a n
    majess skrev 2009-09-28 22:56:00 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-28 22:53:42 följande:
    mm mysigt va,ha Afrika som utgångsläge.....lite malaria,undernäring,svält.ta o tänk efter varför de ammar i alla herrans år...de är ju fattiga!!!
    ja de är fattiga, men fattigdom är inte någon ursäkt för AGA, de har inte rätt att slå sina barn för att de är fattiga. Men att amma är dvs inte att aga!
  • majess

alla har ju rätt till sin åsikt,men det är makalöst vad mycket dubbelmoral här existerar....