mamman2008 skrev 2009-09-28 22:26:12 följande:
MEN om man har ett barn som aldrig sover.... kolik eller kanske inte har en partner... oj då vad gör man då? en ensamstående mor med ett kolikbarn kan inte göra så mycket annat än att ibland få lägga ifrån sig ett "skrikande" barn och göra annat för att skingra tankarna och få mera ork..... Varför förresten trösta ett barn som blir argt för att de inte får som de vill? Men om ja får en lönespec av chefen och inte får den lön ja ville ha och blir lessen tror du chefen sätter in en "tröstsumma" då eller "AVLEDER" mig från det? Nä du! Jag får ta de som det är och därmed basta.. samma sak med ett barn.. får de inte som de vill och blir arga och börjar tjura för att de inte får som de vill så får de gå in på rummet och tjura klart för ja vill då inte höra på't!
Jag varken avleder eller låter mitt barn få sin vilja igenom. Däremot lugnar jag och säger saker som "jaja, jag vet att du är arg och du får vara det, men det ändrar inget". Förr eller senare blir hon stor nog att fatta vad man säger också.
Om du inte gör som din chef tycker får han ge dig en smäll på fingrarna eller en lavett då?
Har du ett barn som ALDRIG sover borde ungen kollas upp för då är det nått fel, tom kolikbarn sover nån gång. Har du absolut ingen som kan hjälpa dig med avlastningen så går det att få hjälp via BVC.