• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-10-01 20:33:56 följande:
    Skönt att det ordnade sig för Wille på dagis. Har det hänt nåt på jobbet då du vill byta?
    både ja o nej, kan inte gå in på det så här offentligt men kan säga att min tjänst "försvann" under min mammaledighet o det skulle drabbat flera människor för att få tillbaka den
  • MyPlace

hej hopp.. kikar in som hastigast , är hos en vän. Alma och ja har sovit över.. Alma klarade natten bra..var lite orolig emellanåt och ville åka hem, men sov ända till 8.15 så de var allt rekord..

Ska åka vid lunch härifrån och sen är de normalt igen med familj och allt, men rätt så skönt att komma iväg lite ibland oxå..

Arvid går nu mera , han är jätte duktigt lillfisen,. blir redan 11 månader den 12 oktober..

hoppas alla ni andra har de bra

• Stolt Enbarnsmamma
    MyPlace skrev 2009-10-03 09:44:07 följande:
    hej hopp.. kikar in som hastigast , är hos en vän. Alma och ja har sovit över.. Alma klarade natten bra..var lite orolig emellanåt och ville åka hem, men sov ända till 8.15 så de var allt rekord.. Ska åka vid lunch härifrån och sen är de normalt igen med familj och allt, men rätt så skönt att komma iväg lite ibland oxå..Arvid går nu mera , han är jätte duktigt lillfisen,. blir redan 11 månader den 12 oktober..hoppas alla ni andra har de bra
    Men så duktig han är! Hoppas vi kan ses snart så jag får se honom Vi har det bara bra vi har varit på maxi nu på förmiddagen och när vi kom hem så gjorde vi en helt underbar smörgåstårta vi hade den på vårt bröllop Vad ska ni hitta på ikväll?
  • dinana
    MyPlace skrev 2009-10-03 09:44:07 följande:
    hej hopp.. kikar in som hastigast , är hos en vän. Alma och ja har sovit över.. Alma klarade natten bra..var lite orolig emellanåt och ville åka hem, men sov ända till 8.15 så de var allt rekord.. Ska åka vid lunch härifrån och sen är de normalt igen med familj och allt, men rätt så skönt att komma iväg lite ibland oxå.. Arvid går nu mera , han är jätte duktigt lillfisen,. blir redan 11 månader den 12 oktober.. hoppas alla ni andra har de bra
    Oj vad han växer på och går redan.... ja han har ju många syskon att efterlikna =) Får se när L kommer ikapp.. *hehe* Fast tveksamt om L går om 7-8 månader.. men man vet ju aldrig.
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • Marayah

Jahapp, då har man vart på loppis o fyndat. Köpte 5 plagg för en hundring till filli dill.. Till Marko blev det en Power Ranger och ett par träningsbyxor. Fanns inte så mkt i just den storleken. Till mej blev det ett par pumaskor som såg knappt använda ut för en 50 lapp. Jock blev utan. Nu ska här springas upp på vinden o plocka ner kartong så man kan skicka upp massa urväxta kläder från Marko.

Cicci o Diana: Hittade ni nått skojj??

• Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-10-04 13:36:08 följande:
    Jahapp, då har man vart på loppis o fyndat. Köpte 5 plagg för en hundring till filli dill.. Till Marko blev det en Power Ranger och ett par träningsbyxor. Fanns inte så mkt i just den storleken. Till mej blev det ett par pumaskor som såg knappt använda ut för en 50 lapp. Jock blev utan. Nu ska här springas upp på vinden o plocka ner kartong så man kan skicka upp massa urväxta kläder från Marko. Cicci o Diana: Hittade ni nått skojj??
    jag hittade massor med fynd,blev pank rätt snabbt

ush här kollade jag mailen nyss och fick ett så sorgligt mail.vår fina stampe somnade in idag!han svarade inte på penecilinet.ush jag bara bävar för att berätta detta för barnen.de fick veta att han var svårt sjuk och fick medicin.
    ush vi som har längtat så mycket på att få träffa honom
  • Fru T
    Familjetrollet skrev 2009-10-04 15:13:17 följande:
    jag hittade massor med fynd,blev pank rätt snabbtush här kollade jag mailen nyss och fick ett så sorgligt mail.vår fina stampe somnade in idag!han svarade inte på penecilinet.ush jag bara bävar för att berätta detta för barnen.de fick veta att han var svårt sjuk och fick medicin.ush vi som har längtat så mycket på att få träffa honom
    Aldrig roligt när djur dör men det bästa när det gäller barn är att vara ärliga å raka om vad som hänt, å säg att han har det bättre nu. Kanske har ni förlorat någon tidigare nu å då kan du säga att han flyttat till den...

Dom tar det oftast bättre än vad man tror...
  • dinana
    Marayah skrev 2009-10-04 13:36:08 följande:
    Jahapp, då har man vart på loppis o fyndat. Köpte 5 plagg för en hundring till filli dill.. Till Marko blev det en Power Ranger och ett par träningsbyxor. Fanns inte så mkt i just den storleken. Till mej blev det ett par pumaskor som såg knappt använda ut för en 50 lapp. Jock blev utan. Nu ska här springas upp på vinden o plocka ner kartong så man kan skicka upp massa urväxta kläder från Marko. Cicci o Diana: Hittade ni nått skojj??
    Jadu, fick en BabyBjörn potta till Molly för 50 kr (en sådan som man tar ur pottan), såg helt oanvänd ut. Det måste jag ju säga att det var ett klipp. Sen 8 plagg till Leonard för 45 kr. Ja det var allt. Sen blev det ju fika för 24 kr =)
    Familjetrollet skrev 2009-10-04 15:13:17 följande:
    jag hittade massor med fynd,blev pank rätt snabbt ush här kollade jag mailen nyss och fick ett så sorgligt mail.vår fina stampe somnade in idag!han svarade inte på penecilinet.ush jag bara bävar för att berätta detta för barnen.de fick veta att han var svårt sjuk och fick medicin. ush vi som har längtat så mycket på att få träffa honom
    Usch vad tråkigt att höra. Inget roligt när ens djur lämnar en. Har haft massa djur under min uppväxt och det är alltid lika trist när e går bort. Men man kommer över det som tur är...
  • dinana

Har amningskupor och blöjor storlek 2 om någon vill ha... bortskänkes. Använder inte amningskupor då jag inte ammar och blöjorna växte L ur för länge sedan.

• playmate86

hej gumman jag kan kanske behöva de grejerna....

dinana skrev 2009-10-04 17:05:13 följande:
    Har amningskupor och blöjor storlek 2 om någon vill ha... bortskänkes. Använder inte amningskupor då jag inte ammar och blöjorna växte L ur för länge sedan.
Svar på tråden vi i linköping 1