• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • LittleMee
    Firstandhappy skrev 2009-09-10 14:41:07 följande:
    myspys på färja..

massa folk, går man in under "planerar barn" finns det överallt..
    ha ha, lite roligt var det
  • Leos och Vincents mamma

Fast för oss betyder myspys just myspys, att det är mysigt o INGET annat. Så inte folk missförstår mig

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-10 14:49:04 följande:

Fast för oss betyder myspys just myspys, att det är mysigt o INGET annat. Så inte folk missförstår mig
    nä jag myser med hela min familj varje dag så mycket jag bara kan..

mys för mig är allt från pussar o kramar till mysiga filtar o en kopp the eller ostbågar o film...
    wille säger alltid mysamys när han lägger huvudet på kudden i soffan..eller när han lägger sig på en filt ute i gräset..
  • LittleMee

Jag förstod det
  • Firstandhappy

ni kommer säkert myspysa på båten med så ljug inte nu o försök vara oskyldig.. hahahhaha
  • MyPlace
    Firstandhappy skrev 2009-09-10 12:34:38 följande:
    märker man jätteväl på William som leker med en liten mörk ursöt grabb på dagis som är i ungefär samma ålder, den killen kan inte ett ord svenska men de är hur söta o samspelta ihop som helst, men sen är det ju skillnad mellan småbarn o lite äldre barn som leker via "ordet"
    Ja visst är det de, barn lär sig ju efter varandra på ett helt annat sätt än vi vuxna förstår..

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-10 11:55:40 följande:
    Förstår att det är svårt med barnvakt då. Vi vill inte heller lämna bort barnen så ofta, så det blir kanske som mest en gång varannan månad, om ens det.
    ja fast vi har klarat oss bra ändå och barnen åker ju över dagen nån gång ibland till mormor/morfar och farmor/farfar
  • MyPlace
    LittleMee skrev 2009-09-10 13:38:59 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-10 11:54:09 följande:
    Ja men då är det enskilda personer som har varit dumma. Tyckte det bara lät konstigt när hon skrev att det var ont om svenska barn att leka med. Som om det inte dög med svartskallar. Men nu har hon förklarat och det lät mycket vettigare. Mvh Svartskallen
    Hoppas du inte tog de så personligen, var inte alls meningen, har inget emot svarta barn el vuxna men endel kan vara elaka och de kan även svenskar vara...
  • Firstandhappy
    MyPlace skrev 2009-09-10 15:44:15 följande:
    Hoppas du inte tog de så personligen, var inte alls meningen, har inget emot svarta barn el vuxna men endel kan vara elaka och de kan även svenskar vara...
    det finns svin bland alla hudfärger..
  • LittleMee
    MyPlace skrev 2009-09-10 15:44:15 följande:
    Absolut inte. Du förklarade hur det låg till och det är förståeligt. No hard feelings
  • LittleMee

Jag personligen har aldrig blivit utsatt för rasistiska kommentarer. Är född här och under hela uppväxten har jag mest umgåtts med svenskar fast vi bodde i "gettot". Det är bara nu när man har fått barn och blir så blödig. När jag läste ditt inlägg först kunde jag inte låta bli att tänka på min son, om någon granne flyttade för att "det inte fanns gott om svenska barn". Nu är han i för sig en blandras och många säger att han inte alls ser ut som en mini kines....

Svar på tråden vi i linköping 1