• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Familjetrollet
    MyPlace skrev 2009-09-25 09:25:38 följande:
    Här är de lugnt än så länge , Arvid sover fm och Alma umgås med pappa., tittar på nåt polisprogram på tv... vid lunch ska Liam och Alma till tandis för undersökning sen ska vi dra in till stan, lämna datan , hämta sängar och vinterkläder till Liam..får se hur dags vi kommer hem ikväll..(angående måndag får vi höras via mob efter idag maria och becca)
    fy har datorn gått sönder?ni får ha en bra dag.här fick man glada mail förut av nya ägaren till vår gamla mysiga stampe kanin.han trivs jättebra och snart ska vi hälsa på kaninen.det ska bli kul då barnen pratar ofta om sin gamla kära kanin
  • Familjetrollet
    Mandarin skrev 2009-09-25 09:59:25 följande:
    Så var jag också när jag väntade på linns vagn från Tyskland, jag rinde och de sa att man kunne skriva en lapp och fästa på dörren med order nummret på och skrivat att de kunnde lämman den där. Vet ju inte hur ni bor kanske inte går hos er? Kan ju tilllägga att jag sålde vagnen för lika mycket som jag köpten för med det var lång vänte tid 8 veckor tror jag.
    oj då är de eftertraktade
  • Mandarin

Nja det vet jag inte men det var ju mycket billigare att köpa i från tyskland än i Sverige som hon som köpte det gjorde ändå en vinst. Använd i 6 månader.

Det var en Teutonia Spirit S3. hon kom till och med från göteborg för att hämmta den.

• Leos och Vincents mamma
    Familjetrollet skrev 2009-09-25 09:58:03 följande:
    åhh vad kul.då blir det premiärtur med vagnen idag.vi bor inte grannar med dem som tur är.men de bor ett stenkasst bort.tösens vän bor på samma gård som denna familj.ibland blir man fundersam och undrar hur folk kan bete sig mot barn,det är många som undrar hur det kan fortsätta så här utan att nån sätter stopp
    Eftersom barnen i den familjen uppenbarligen mår dåligt, vilket man gör när man har alkoholist föräldrar, så kan faktiskt ni eller nån annan i närheten anmäla dem till soc, så att det blir en utredning.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • MyPlace
    Familjetrollet skrev 2009-09-25 09:59:38 följande:
    fy har datorn gått sönder?ni får ha en bra dag.här fick man glada mail förut av nya ägaren till vår gamla mysiga stampe kanin.han trivs jättebra och snart ska vi hälsa på kaninen.det ska bli kul då barnen pratar ofta om sin gamla kära kanin
    Lånar svärfars bärbara data, har ju inte så mkt inkomst att vi kan ställa oss på ett bredband själva, då vi ser till barnens bästa först med mat ,kläder aktiviteter mm...

åh kul att han trivs hos den andra familjen...
  • dinana
    Mandarin skrev 2009-09-25 09:59:25 följande:
    Så var jag också när jag väntade på linns vagn från Tyskland, jag rinde och de sa att man kunne skriva en lapp och fästa på dörren med order nummret på och skrivat att de kunnde lämman den där. Vet ju inte hur ni bor kanske inte går hos er? Kan ju tilllägga att jag sålde vagnen för lika mycket som jag köpten för med det var lång vänte tid 8 veckor tror jag.
    Ah, vad smart... fast har de redan varit här nu såååå har jag väl missat det hela och får hämta ut den nere på posten skulle jag tro... minsta lilla ljud utanför å man springer till fönstret å kikar
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana

Jag gav 3450 kr för den här vagnen, vet inte om jag kan få lika mycket för den den dag jag sälhjer den, men de kostar väl runt 6000 kr nya, så kanske... är ju en Phil & Ted Sport från 07 med syskonsits.

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • Familjetrollet
    Mandarin skrev 2009-09-25 10:05:37 följande:
    Nja det vet jag inte men det var ju mycket billigare att köpa i från tyskland än i Sverige som hon som köpte det gjorde ändå en vinst. Använd i 6 månader.Det var en Teutonia Spirit S3. hon kom till och med från göteborg för att hämmta den.
    det var en bit.förr fick man nästan nypris på sin beg teutonia.,em de senaste 7 åren så har de sjunkit massor i beg pris och värde
    MyPlace skrev 2009-09-25 10:18:22 följande:
    Lånar svärfars bärbara data, har ju inte så mkt inkomst att vi kan ställa oss på ett bredband själva, då vi ser till barnens bästa först med mat ,kläder aktiviteter mm...åh kul att han trivs hos den andra familjen...
    vi sa upp svindyra comhem.nu har vi tyfon istället.de är superbilliga.nu betalar vi bar 1/3 mot vad comhem tog.har ni sett att comviq har trådlöst bredband? kostar 249 kr,det är ett kontantkort som man laddar.

ja det känns kul att få mail från nya kaninägaren.
  • Marayah
    dinana skrev 2009-09-25 09:56:03 följande:
    Ja, hoppas jag med.. tänk så skoj å gå å  hämta M på dagis sen. Får ju hoppas att vagnen funkar nu bara.. *hehe* Jag kanske kan ringa posten å kolla och se vart den tagit vägen... På postens hemsida står det så här när man söker på kollit:Linköping, Lastad på bil, utkörning påbörjad  08:43
    Lugn nu kvinna! Jag antar att det finns fler paket i den där bilen som ska ut så det kan ju ännu ta ett tag till. Allt för att jävlas. :P
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-09-25 10:22:31 följande:
    Ah, vad smart... fast har de redan varit här nu såååå har jag väl missat det hela och får hämta ut den nere på posten skulle jag tro... minsta lilla ljud utanför å man springer till fönstret å kikar
    låter skoj.hoppas du får avin med posten idag.skulle du få hemkörning?
    jag har inboxat dig info om imorrn
Svar på tråden vi i linköping 1