• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • MyPlace
    Familjetrollet skrev 2009-09-25 09:22:08 följande:
    för att göra en lång historna kort.det finns en alkisfamilj i området.deras ena barn ljuger för sina föräldrar så andra barn får skulden/rejäla utskällningen/blir kränkta för något de inte ens har gjort.denna mamma skrek och skällde ut våran tös i fyllan,sen bad hon våran tös hålla tyst och sluta gråta för enligt mamman hade hon inte skällt mycket!så jäkla lågt gjort av en vuxen.vår dotter lekte med X,men sen ville inte vår tös vara med henne mer pga kompisens elakheter,så tösen började leka med en annan snäll trevlig tjej,villket gjorde att X ljuger.mamman påstår att barnen mobbar hennes unge,villket är rena bullshiten!bara för att man inte vill leka med varandra så betyder det inte att man mobbas.denna familj är inte klok!jag känner till dem sen förr,då jag såg dem för några år sedan stupfulla med sina barn en valborg.de gillar att dricka alkohol ofta.det är många som undrar hur denna familj kan hålla på så här.maken hoppas att kärringen skäms,men det gör hon nog inte
    hoppas de löser sig för er snart..kram
  • Leos och Vincents mamma
    du menar nog lapptäcke.jag har ett som ska sys,men varken tid eller ork finns till det.jag vill oxå åka till ohlssons tyger.jag har en massa symönster om du vill låna/rita av mönster.det finns en sytråd här på FL för att göra en lång historna kort.det finns en alkisfamilj i området.deras ena barn ljuger för sina föräldrar så andra barn får skulden/rejäla utskällningen/blir kränkta för något de inte ens har gjort.denna mamma skrek och skällde ut våran tös i fyllan,sen bad hon våran tös hålla tyst och sluta gråta för enligt mamman hade hon inte skällt mycket!så jäkla lågt gjort av en vuxen.vår dotter lekte med X,men sen ville inte vår tös vara med henne mer pga kompisens elakheter,så tösen började leka med en annan snäll trevlig tjej,villket gjorde att X ljuger.mamman påstår att barnen mobbar hennes unge,villket är rena bullshiten!bara för att man inte vill leka med varandra så betyder det inte att man mobbas.denna familj är inte klok!jag känner till dem sen förr,då jag såg dem för några år sedan stupfulla med sina barn en valborg.de gillar att dricka alkohol ofta.det är många som undrar hur denna familj kan hålla på så här.maken hoppas att kärringen skäms,men det gör hon nog inte
    Det är jobbigt när det blir så, men inte för att försvara den familjen på nåt vis, men de har ju uppenbarliga problem. Och självklart så mår ju barnen inte bra om föräldrarna dricker massor. Det är egentligen inte barnens fel, även om det är de som man blir arg på. Dessutom så är alkoholism en sjukdom så det är inte så enkelt..visst blir man arg på dem men i grund o botten är det nåt de inte kan rå för men däremot så kan de se till att få vård, det är deras skyldighet.

Jag växte upp med en pappa som var/är alkoholist, han är nykter sen nästan 4 år tillbaka nu, men min uppväxt var inte så rolig om man säger så. Så jag blir illa berörd när jag läser o hör om sånt där.
    Dessutom läser jag om det i skolan just nu o då får man en annan förståelse.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • dinana

Cicci, ja det blir bra. Vi kan ju ses vid nio ungefär. Verkar siom det blir fint väder imorgon.

Trist med grannen, får väl hålla tummarna att de flyttar därifrån (blir utslängda av Graflunds) så ni slipper att ha med dem att göra. Jobbigt att ni skulel behöva flytat för att sedan hamna bredvid en sådan familj.

Igår kväll läste jag att min barnvagn kommit till Sverige, så nu sitter jag här med dunkande hjärta och väntar på att de skall köra ut den till mig. 08:45 så paketerades den på bil och skall köras ut. Tänk om jag missade dem när jag var med M på dagis... skulle ju vara såååå jävla typiskt i så fall. Var borta i tio minuter... *grrrr*

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • LittleMee
    för att göra en lång historna kort.det finns en alkisfamilj i området.deras ena barn ljuger för sina föräldrar så andra barn får skulden/rejäla utskällningen/blir kränkta för något de inte ens har gjort.denna mamma skrek och skällde ut våran tös i fyllan,sen bad hon våran tös hålla tyst och sluta gråta för enligt mamman hade hon inte skällt mycket!så jäkla lågt gjort av en vuxen.vår dotter lekte med X,men sen ville inte vår tös vara med henne mer pga kompisens elakheter,så tösen började leka med en annan snäll trevlig tjej,villket gjorde att X ljuger.mamman påstår att barnen mobbar hennes unge,villket är rena bullshiten!bara för att man inte vill leka med varandra så betyder det inte att man mobbas.denna familj är inte klok!jag känner till dem sen förr,då jag såg dem för några år sedan stupfulla med sina barn en valborg.de gillar att dricka alkohol ofta.det är många som undrar hur denna familj kan hålla på så här.maken hoppas att kärringen skäms,men det gör hon nog inte
    Usch, det är så svårt det där....

Så länge din dotter inte går ihop med några andra och fryser ut den där tjejen är det inte mobbning.
  • Marayah
    Familjetrollet skrev 2009-09-25 08:40:52 följande:
    vad ska man hitta på idag då?här är man nyss hemkommen från skolan.stora tösen började gråta och ville inte gå till skolan idag.så både jag och maken fick följa med henne till klassrummet.nu vet läraren lite om varför tösen inte vill sitta jämter X mer.igår kunde tösen inte sova pga kränkningen hon blev utsatt av X sviniga mamma.fy för föräldrar som kränker oskyldiga barn!maken är ursinnig,men tycker samtidigt synd om X som vill synas.sen kan man inte TVINGA barn att leka med varandra.vår tös får inte gå hem till X.barn är barn och de ska inte tvingas leka med någon som ljuger och är elakDinana ska vi göra norrköping osäkert imorgon?jag tar med båda barnen så maken kan snickra lite på kolonin.tågen går en gång i timmen.ska vi mötas runt kl 9 vid pressbyrån?jag kan kolla när tåget går
    Fan så jobbigt!!!!
  • Marayah
    dinana skrev 2009-09-25 09:42:40 följande:
    Cicci, ja det blir bra. Vi kan ju ses vid nio ungefär. Verkar siom det blir fint väder imorgon. Trist med grannen, får väl hålla tummarna att de flyttar därifrån (blir utslängda av Graflunds) så ni slipper att ha med dem att göra. Jobbigt att ni skulel behöva flytat för att sedan hamna bredvid en sådan familj. Igår kväll läste jag att min barnvagn kommit till Sverige, så nu sitter jag här med dunkande hjärta och väntar på att de skall köra ut den till mig. 08:45 så paketerades den på bil och skall köras ut. Tänk om jag missade dem när jag var med M på dagis... skulle ju vara såååå jävla typiskt i så fall. Var borta i tio minuter... *grrrr*
    Wiiieehooo. Håller tummarna att den inte kom när du var ute då.
  • Familjetrollet
    MyPlace skrev 2009-09-25 09:22:37 följande:
    fy attans, stackars M.. hoppas de löser sig för henne och skolan och er föräldrar... inte kul när barn far illa och speciellt inte ens egna barn..

hihi, sikken liten rackare;-P
    tack.våra barns kompisars mamma är toppenbra,hon följde våra töser hem då de var så rädda och ledsna.hon är jätteglad över att våra töser är kompis med hennes barn
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-25 09:41:00 följande:
    Det är jobbigt när det blir så, men inte för att försvara den familjen på nåt vis, men de har ju uppenbarliga problem. Och självklart så mår ju barnen inte bra om föräldrarna dricker massor. Det är egentligen inte barnens fel, även om det är de som man blir arg på. Dessutom så är alkoholism en sjukdom så det är inte så enkelt..visst blir man arg på dem men i grund o botten är det nåt de inte kan rå för men däremot så kan de se till att få vård, det är deras skyldighet.Jag växte upp med en pappa som var/är alkoholist, han är nykter sen nästan 4 år tillbaka nu, men min uppväxt var inte så rolig om man säger så. Så jag blir illa berörd när jag läser o hör om sånt där.Dessutom läser jag om det i skolan just nu o då får man en annan förståelse.
    denna familj har hållt på minst 8 år.min make växte upp med en pappa som var alkolist som även tände eld på deras villa.så min make vet villket helvete det är att ha en alkolist till förälder
    Marayah skrev 2009-09-25 09:43:14 följande:
    Fan så jobbigt!!!!
    kan man lugnt säga.våra töser får välja vem de vill leka med.aldrig att vi tvingar dem att leka med elaka ungar osv.sen går ju barn hem till varandra.men hem till X får inte våra barn gå.visst alla barn ska få vara med och leka,men då ska det vara ordentliga barn med bra väderingar.visst våra ungar kan hitta på hyss och vara småelaka och det står vi för.men vi skulle inte stå och skrika och kränka en oskyldig unge.
    nu har ju X även fått en annan tjej på sin sida som pratar illa om vår tös och hennes vän även i skolan och efter skolan

händer det fler gånger så ska den mamma få det hett om sina öron...
    som tur är har våra barn jättebra kompisar
  • dinana
    Marayah skrev 2009-09-25 09:45:11 följande:
    Wiiieehooo. Håller tummarna att den inte kom när du var ute då.
    Ja, hoppas jag med.. tänk så skoj å gå å  hämta M på dagis sen. Får ju hoppas att vagnen funkar nu bara.. *hehe* Jag kanske kan ringa posten å kolla och se vart den tagit vägen...

På postens hemsida står det så här när man söker på kollit:
    Linköping, Lastad på bil, utkörning påbörjad  08:43
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • Familjetrollet
    Cicci, ja det blir bra. Vi kan ju ses vid nio ungefär. Verkar siom det blir fint väder imorgon. Trist med grannen, får väl hålla tummarna att de flyttar därifrån (blir utslängda av Graflunds) så ni slipper att ha med dem att göra. Jobbigt att ni skulel behöva flytat för att sedan hamna bredvid en sådan familj. Igår kväll läste jag att min barnvagn kommit till Sverige, så nu sitter jag här med dunkande hjärta och väntar på att de skall köra ut den till mig. 08:45 så paketerades den på bil och skall köras ut. Tänk om jag missade dem när jag var med M på dagis... skulle ju vara såååå jävla typiskt i så fall. Var borta i tio minuter... *grrrr*
    åhh vad kul.då blir det premiärtur med vagnen idag.vi bor inte grannar med dem som tur är.men de bor ett stenkasst bort.tösens vän bor på samma gård som denna familj.

ibland blir man fundersam och undrar hur folk kan bete sig mot barn,det är många som undrar hur det kan fortsätta så här utan att nån sätter stopp
  • Mandarin
    Så var jag också när jag väntade på linns vagn från Tyskland, jag rinde och de sa att man kunne skriva en lapp och fästa på dörren med order nummret på och skrivat att de kunnde lämman den där. Vet ju inte hur ni bor kanske inte går hos er?

Kan ju tilllägga att jag sålde vagnen för lika mycket som jag köpten för med det var lång vänte tid 8 veckor tror jag.
Svar på tråden vi i linköping 1