• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Vickan I
    Stargirl skrev 2009-10-02 06:51:26 följande:
    Men sittdelstyget följer inte med. Det ingår inte i (RED) vagnen. Jag tror absolut du kan stryka den med en handduk emellan strykjärnet och sufflan.
    Ah ok, olika bud. Kikade på hemsidan nu igen och det står ju faktiskt att det inte är med i topsettet {#lang_emotions_embarassed} . Hehe. Bra då var det löst.

Ja så kan man kanske göra med en handduk mellan {#lang_emotions_undecided}.

Tack tack
    (¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mamisita

Ang stryka, om du har ett tyg emellan typ kökshanduk så borde det gå alldeles utmärkt! Brukar göra så med ömtåliga tyger när jag syr och det går bara bra.

Ni som har bb ståbräda med sitsen. Är det svårt att ta bort sitsen, går det snabbt? Tänkte för med den på lär man ju inte kunna fälla upp den...

• Renstjärna
    Renstjärna skrev 2009-10-01 10:30:52 följande:
    Hej, hej! Nu är det dags för vinterfix och då blev det genast frågetecken... När ni sätter på åkpåsen (Bugaboos egna) tar ni då först bort överdragsklädseln på sittdelen? Eller går det att ha båda på samtidigt (verkar bylsigt).Sen har en av mina spärrar på handtaget börjat kärva lite (ny flipmodellen). Det verkar helt enkelt som att det är något kladd eller nåt inne i spärren. Skall detta smörjas eller hur skall man sköta om det?Hoppas någon erfaren kan svara... Tack, tack!
    puffar...
  • Jossanjo

Nu behöver jag lite hjälp, skall beställa *RED*vsgnen idag men ser ni skrivit ngt om sittdelstyg? Vad är det som inte ingår men som ingår om man beställer vanliga bugaboo? Förstår inte riktigt.

Min nästa fråga, vad är skilllnaden på denimklädseln 007 mot denimklädseln till Red?

Sen ytterligare en, jag vill ha Be Safe Izisleep bilbarnstolen, när vi var på NK så sa kvinnan jag träffa att dom passar på Buggan, men med något annan adapter, vilket märke är det? Jag minns inte, har typ tappat minnet under min graviditet. Någon som vet?

Tacksam för svar

• Jossanjo

En grej till, är lite rädd att jag skall ångra mig och vilja ha det vanliga chassit. Fast kvinnan på bugaboo sa att RED vagnen är den snyggaste hon sett...

Kluven...

• KaktusBomull
    Jossanjo skrev 2009-10-02 11:41:03 följande:
    En grej till, är lite rädd att jag skall ångra mig och vilja ha det vanliga chassit. Fast kvinnan på bugaboo sa att RED vagnen är den snyggaste hon sett...Kluven...
    En ny förmåga här på familjeliv:) Jag sitter i samma sits som dig... skitsvårt! Du bor inte i Sthlm och kan åka till Underbara barn mässan och kolla in den där? Jag ska dit i helgen tänkte jag. Då kan man jämföra det med det gamla chassit. Men jag gillar den röda bromsen! Vad jag har förstått skiljer det inte mycket från denim 007 förutom att denim red nu är svart inuti.
    Tycker ju även det är lite kul att ha en vagn som inte alla har.. åhhhh svårt!
  • Jossanjo
    KaktusBomull skrev 2009-10-02 11:57:38 följande:
    En ny förmåga här på familjeliv:) Jag sitter i samma sits som dig... skitsvårt! Du bor inte i Sthlm och kan åka till Underbara barn mässan och kolla in den där? Jag ska dit i helgen tänkte jag. Då kan man jämföra det med det gamla chassit. Men jag gillar den röda bromsen! Vad jag har förstått skiljer det inte mycket från denim 007 förutom att denim red nu är svart inuti. Tycker ju även det är lite kul att ha en vagn som inte alla har.. åhhhh svårt!
    Tyvärr var jag i Sthlm förr helgen, bor på Gotland =( Så jag har lite svårt att göra det i helgen, du får skriva här så fort du varit där. Jag tycker oxå det är lite kul att det bara kommer finnas få av dessa.
    Men sen skrev någon här att tänk om folk tror man har en kopia?
    Jag bor som sagt på Gotland så här är denna vagn ovanlig vilket chassi man än väljer..

Å en annan grej, undrar om man kommer ha svårare att sälja denna edition på andrahandsmarknaden en dag på grund av att chassit är annorlunda?

Ingen som kan förklara för mig vad som menades med sittklädseln som inte ingår i red?
  • KaktusBomull
    Jossanjo skrev 2009-10-02 12:13:31 följande:
    Tyvärr var jag i Sthlm förr helgen, bor på Gotland =( Så jag har lite svårt att göra det i helgen, du får skriva här så fort du varit där. Jag tycker oxå det är lite kul att det bara kommer finnas få av dessa.Men sen skrev någon här att tänk om folk tror man har en kopia?Jag bor som sagt på Gotland så här är denna vagn ovanlig vilket chassi man än väljer..Å en annan grej, undrar om man kommer ha svårare att sälja denna edition på andrahandsmarknaden en dag på grund av att chassit är annorlunda?Ingen som kan förklara för mig vad som menades med sittklädseln som inte ingår i red?
    Aha, då blir det ju lite svårt. Jag tänker snarare tvärtom, att man får mer för ett special edition chassi än ett vanligt. Men jag vet inte.

Som jag har förstått det så får man en "toppklädsel" när man köper en "vanlig" cameleon som innehåller sufflett, ligglock, sitttyg som man sätter över basen. Till red-vagnen får man sufflett och ligglock. Fattar det som att man inte behöver sitttyget.

Tänk vad snyggt men Julius (den röda PF) åkpåsen till... jag blir tokig:)
  • Fröken Småland
    Jossanjo skrev 2009-10-02 11:38:26 följande:
    Nu behöver jag lite hjälp, skall beställa *RED*vsgnen idag men ser ni skrivit ngt om sittdelstyg? Vad är det som inte ingår men som ingår om man beställer vanliga bugaboo? Förstår inte riktigt.Min nästa fråga, vad är skilllnaden på denimklädseln 007 mot denimklädseln till Red?Sen ytterligare en, jag vill ha Be Safe Izisleep bilbarnstolen, när vi var på NK så sa kvinnan jag träffa att dom passar på Buggan, men med något annan adapter, vilket märke är det? Jag minns inte, har typ tappat minnet under min graviditet. Någon som vet?Tacksam för svar
    Sittdelsöverdraget följer inte med (RED) men annars är denimen snarlik. Det skiljer på lappen som är påsydd och (RED)-suffletten är fodrad med svart tyg istället för marinblått på vanliga denimen. Funkionen på tyg och chassi är identisk.

Kolla i bloggen för FAQ, adressen finns i TS. Där står det en del om bilstolsadaptrarna.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19