• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Fröken Småland
    Jossanjo skrev 2009-10-02 12:13:31 följande:
    Tyvärr var jag i Sthlm förr helgen, bor på Gotland =( Så jag har lite svårt att göra det i helgen, du får skriva här så fort du varit där. Jag tycker oxå det är lite kul att det bara kommer finnas få av dessa.Men sen skrev någon här att tänk om folk tror man har en kopia?Jag bor som sagt på Gotland så här är denna vagn ovanlig vilket chassi man än väljer..Å en annan grej, undrar om man kommer ha svårare att sälja denna edition på andrahandsmarknaden en dag på grund av att chassit är annorlunda?Ingen som kan förklara för mig vad som menades med sittklädseln som inte ingår i red?
    Jag tror att andrahandsvärdet kommer att vara rejält mycket högre än på en vanlig Bugaboo (som ju redan är högt). Många kommer att vilja ha det svarta chassit eftersom det är så ovanligt.

Och angående att folk skulle tro att det är en kopia: det tror jag knappast men spelar det någon roll? Huvudsaken är ju att du som användare får njuta av den kvalitet och de funktioner som du har betalat för
  • Stargirl
    Jossanjo skrev 2009-10-02 12:13:31 följande:
    Tyvärr var jag i Sthlm förr helgen, bor på Gotland =( Så jag har lite svårt att göra det i helgen, du får skriva här så fort du varit där. Jag tycker oxå det är lite kul att det bara kommer finnas få av dessa.Men sen skrev någon här att tänk om folk tror man har en kopia?Jag bor som sagt på Gotland så här är denna vagn ovanlig vilket chassi man än väljer..Å en annan grej, undrar om man kommer ha svårare att sälja denna edition på andrahandsmarknaden en dag på grund av att chassit är annorlunda?Ingen som kan förklara för mig vad som menades med sittklädseln som inte ingår i red?
    Jag tror att en special edition vagn är lättare att sälja och man får nog ännu mer för den än för en "vanlig" Bugaboo Cameleon. Så det är nog tvärtom.
  • vinterkatt

Hm, sambon hade en idé om att köpa en RED och inte ens packa upp den (vi har redan beställt en cam till kommande barnet), bara sälja den efter ett tag. Men jag skulle nog inte klara av att inte använda RED-vagnen när den ändå hade funnits hemma. Sen är det ju inte så himla begränsad upplaga att folk kommer att slås om den...

• Stargirl
    vinterkatt skrev 2009-10-02 13:37:02 följande:
    Hm, sambon hade en idé om att köpa en RED och inte ens packa upp den (vi har redan beställt en cam till kommande barnet), bara sälja den efter ett tag. Men jag skulle nog inte klara av att inte använda RED-vagnen när den ändå hade funnits hemma. Sen är det ju inte så himla begränsad upplaga att folk kommer att slås om den...
    Jag tror inte att folk slåss blodiga för den. Så liten upplaga är det inte. Men jag är absolut för idèn att ha två Cameleon. En i bilen och en i hemmet
  • vinterkatt
    Stargirl skrev 2009-10-02 13:40:23 följande:
    Jag tror inte att folk slåss blodiga för den. Så liten upplaga är det inte. Men jag är absolut för idèn att ha två Cameleon. En i bilen och en i hemmet
    Haha, tänkte tanken men vi åker bil en gång i månaden ungefär så det är lite meningslöst, man vill ju se skönheten oftare...
    Barnet dyker upp nån gång i november och jag har redan bunkrat upp med några sittdelsöverdrag, det kommer att sluta illa.

Nån som har tips på en regnskydd förresten (förutom buggans egna)? Till liggdelen i första hand.
  • Stargirl
    vinterkatt skrev 2009-10-02 13:57:06 följande:
    Haha, tänkte tanken men vi åker bil en gång i månaden ungefär så det är lite meningslöst, man vill ju se skönheten oftare...Barnet dyker upp nån gång i november och jag har redan bunkrat upp med några sittdelsöverdrag, det kommer att sluta illa.Nån som har tips på en regnskydd förresten (förutom buggans egna)? Till liggdelen i första hand.
    Mmmm....du kan ju vänta till våren och investera i en Bee istället så har du två vagnar för olika behov.
  • modestyclara
    vinterkatt skrev 2009-10-02 13:57:06 följande:
    Haha, tänkte tanken men vi åker bil en gång i månaden ungefär så det är lite meningslöst, man vill ju se skönheten oftare...Barnet dyker upp nån gång i november och jag har redan bunkrat upp med några sittdelsöverdrag, det kommer att sluta illa.Nån som har tips på en regnskydd förresten (förutom buggans egna)? Till liggdelen i första hand.
    buggans egna är överlägset bäst!
  • starlet
    Jossanjo skrev 2009-10-02 11:38:26 följande:
    Nu behöver jag lite hjälp, skall beställa *RED*vsgnen idag men ser ni skrivit ngt om sittdelstyg? Vad är det som inte ingår men som ingår om man beställer vanliga bugaboo? Förstår inte riktigt.Min nästa fråga, vad är skilllnaden på denimklädseln 007 mot denimklädseln till Red?Sen ytterligare en, jag vill ha Be Safe Izisleep bilbarnstolen, när vi var på NK så sa kvinnan jag träffa att dom passar på Buggan, men med något annan adapter, vilket märke är det? Jag minns inte, har typ tappat minnet under min graviditet. Någon som vet?Tacksam för svar
    Förr var det samma adapter som till Maxi Cosi som passade till Besafe. Men de kanske har ändrat sig på senare tid.

Tycker att du ska ta den vagnen som du själv tycker är finast! Jag är jättenöjd med min RED! Den är verkligen snygg! Men jag har ju haft både "vanliga" cameleon och geckon innan så jag tycker att det är kul med lite nytt.
  • vinterkatt

Tack för svaren modestyclara och stargirl! en Bee blir det nog, en tidsfråga bara...
    ang. regnskyddet - är det inte svårt att ta på? Tar det inte väldigt mycket plats i korgen? Bor i Gbg så man vågar sig inte ut utan regnskydd.

• Jossanjo

Jag har nu beställt en RED av underbara Jessica på Kidz!! Längtar!!

Tyvärr verkar det som Juliusåkpåsen börjar bli en bristvara, inte fått in på 8 månader till Kidzshopen.

Så nu efterlyser jag; Någon som vet butiker eller nätbutiker som har hemma och säljer? Kan betala frakt om en butik är villig att skicka den-
    känner att min vagn behöver den för att bli komplett..

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19