• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Joddan

Fröken Småland skrev 2009-10-14 14:43:31 följande:

Men då förstör han säkert den också När du skriver fläckig, menar du flammig då eller är det regelrätta fläckar? För i så fall prova med galltvål innan du kasserar den...
    Nja, det är inte fläckar utan... Det är mörkare röd färg på vissa stället... Den är mörkröd där när man fäller ihop sufletten uppe på stolen, så är det vissa delar som är "inne". Där är den mörkröd... Antingen är det väl att den stått i fukt ganska många timmar, eller så är det inte alls min mans fel och den är solblekt. Men jag tycker att jag borde märkt det lite tidigare.
    Ska prova galltvål. Handtvätta och skrubba? Ska jag prova såpa också kanske?

Min man tycker förövrigt inte att den är förstörd, för att den är ju helt funktionsduglig fortfarande. De sa han efter att han satt sig på vårat röda parasoll och med en flaska solskyddsfaktor unde rsig. Inte så snygga fläckar. MEN FULLT FUNKTIONSDUGLIG... Han har fått körförbud av mina vagnar...
  • Stargirl
    livet från ljusa sidan skrev 2009-10-13 19:50:42 följande:
    Är 5500 okej pris för en begagnad? Inklusive en bilstol, men det står inte hur gammal den är eller vad det är för slags bilstol....Kan ju åka och kika på den iaf Något särskilt man skall tänka på när man kikar begagnad??
    Beror helt på. Ålder, skick, vad det är för typ av babyskydd osv. Men jag tycker inte att priset är helt tokigt.
  • Noiis

livet från ljusa sidan skrev 2009-10-13 20:06:13 följande:

Det är en cam och det ingår ligg och sitt och bilbarnstol (antar att det är babyskydd)...står inget om ålder, det står att den är jättefin men bilderna är från hemsidan så det är inga riktiga bilder. Den har varit ute i en månad ungefär men de har stavat fel så det kan hända att det är därför den är kvar Denim bas och sand suflett..inte de färgerna jag ville ha men går ju att byta
    jag tycker att de är ett bra pris om vagnen är i ett bra skick.
    och om man behöver bilstolen!
  • hyperballad

ni som har skiphops saddlebag på liggdelen - supersmart!
    men hur gör ni sen när sittdelen åker på??

(¯`°?.¸ ♥ mamma till fantastiska lilla Skruttan - 7/5-09 - ♥¸.?°´¯)
  • Kajsan
    hyperballad skrev 2009-10-15 00:47:01 följande:
    ni som har skiphops saddlebag på liggdelen - supersmart! men hur gör ni sen när sittdelen åker på??
    Den funkar ju bra att sätta på handtaget, det är ju precis lagom tyngd att hänga på ett buggahandtag egentligen.
    Jo just det!
  • Nannie

Hej! 

Har en liten fråga till er Bugabookunniga som jag hoppas ni kan svara på.
    Jag har en Frog med en trasig ram som jag behöver byta ut. Kan jag köpa en Cameleon-ram i stället (har ett Cameleon-chassi) eller kommer det se helknasigt ut med sittdelsbasen med tanke på att den är lite längre. Det gör ju inget om det blir ett litet glapp mellan tyget o ramen, bara det inte blir alltför stort och ser konstigt ut! Är det nån som vet hur det blir?
    //Nannie
  • Senap
    Nannie skrev 2009-10-15 09:42:08 följande:
    Hej!  Har en liten fråga till er Bugabookunniga som jag hoppas ni kan svara på. Jag har en Frog med en trasig ram som jag behöver byta ut. Kan jag köpa en Cameleon-ram i stället (har ett Cameleon-chassi) eller kommer det se helknasigt ut med sittdelsbasen med tanke på att den är lite längre. Det gör ju inget om det blir ett litet glapp mellan tyget o ramen, bara det inte blir alltför stort och ser konstigt ut! Är det nån som vet hur det blir? //Nannie
    Frogtyget passar inte på Cam-ram. Cam-ramen är 5 cm längre än Frog så du kan inte fästa öljetterna på ramen. Kan du fästa dem så sitter ju inte barnet säkert.

Men du kan ju så klart ha Cam-tyget på Camramen som du sedan sätter på ett Frog-chassi.
    ({#lang_emotions_sunny}-klart )
    My sugar is raw
  • Miss Boring
    Nannie skrev 2009-10-15 09:42:08 följande:
    Hej! 
    Har en liten fråga till er Bugabookunniga som jag hoppas ni kan svara på.
    Jag har en Frog med en trasig ram som jag behöver byta ut. Kan jag köpa en Cameleon-ram i stället (har ett Cameleon-chassi) eller kommer det se helknasigt ut med sittdelsbasen med tanke på att den är lite längre. Det gör ju inget om det blir ett litet glapp mellan tyget o ramen, bara det inte blir alltför stort och ser konstigt ut! Är det nån som vet hur det blir?

//Nannie
    Faktiskt inte testat på det hållet! Har ingen camram längre så kan inte göra det heller... Gissar att problemet blir att basen inte räcker ner så du kan få öglorna på piggarna och spänna tyget och då kan det ju bli rätt skumt kanske... Ett alternativ är väl tradera och en beg sittdelsbas?
  • Senap

[Skvaller-tag]

För dem som är sugna på en butiksny Frog så ska tydligen ett fåtal Frogar säljas i butik nu under hösten. {#lang_emotions_tongue_out}
    Grå/marin Frog + marin åkpåse och parasoll i ett paket för bara 7500:- 

Kanonpris tycker jag. Så är man sugen så kanske man ska försöka boka en redan nu.
    *dregglar ymnigt*

(ingen annons för jag har ingen Frog att sälja. Jag har faktiskt ingen Frog alls. {#lang_emotions_cry})

My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19