• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

MrsNielsen skrev 2009-11-15 17:45:59 följande:
    Hej Har köpt en bugaboo,men inte användt den är då jag fortfarande är gravid. Ni får ursäkta min dumma fråga men måste veta hur ni gör/gjort. I bruksansvisningen så är det inte rekomenderat att bära bebisen i liggdelen om ni nu förstår vad jag menar.Men när vi fick en visning av vagnen i butiken så sa dem att man kunde göra det. Tycker att det ser så praktiskt ut om man inte vill väcka barnet. Hur har ni gjort??? Tacksam för svar
    Jag frågade Bugaboo och de sa att den heter ju "carryhandle" just för att man kan bära liggelen med den.

Med sittdelen får man ju ha högre vikt så därför rekommenderas det inte att man bär sittdelen i bygeln (tror jag)
    My sugar is raw
  • Senap
    Grip skrev 2009-11-16 13:36:22 följande:
    Ni som kan ALLT om Bugaboo, kan jag köpa ett nytt Cameleon-topset till min begagnade Gecko???
    Nja, de kommer vara stora. Suffletten kan man få att sitta någorlunda genom att byta sufflettpinnar till Cam-sufflettpinnar som är längre.
    My sugar is raw
  • Senap
    LR75 skrev 2009-11-16 20:37:46 följande:
    vem var det som hade en bild på en packad Petunia? Shoe eller Modesty? Har lite ågren hur jag ska göra med blöjorna....varför kan dom inte stanna i storelk 2 eller max 3? 4:an tar ju upp hela väskan....
    Det var jag men jag EC:ar så jag har sällan mer än 1-2 blöjor i väskan.
    My sugar is raw
  • Senap
    LR75 skrev 2009-11-16 20:50:57 följande:
    Hittade, ja jag behöver få i fyra typ. Brukar iofs aldrig gå åt mer än 2 men nu när fröken äter mat som en häst så har hon tagit för vana att bajsa efter varje mål...så 4 behövs minst. Men jag får helt enkelt lägga ett kit med sånt under vagnen och fylla på när det är slut i väskan.
    Men om hon bajsar efter varje mål så ta henne på toa annars- Win win!
    My sugar is raw
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-11-16 21:02:49 följande:
    min dotter bajsar i princip aldrig i blöjan, hon håller sig tills hon får sitta på pottan, men OM det kniper så händer det att det kommer i blöjan...kissa gör hon däremot i blöjan om det går för långt mellan pott-pauserna...
    samma erfarenhet
    My sugar is raw
  • Senap
    LR75 skrev 2009-11-16 21:08:47 följande:
    Vi får se, ska börja testa lite hemma. Hon har haft problem mage så jag vill inte stressa henne på något sätt. Men all heder åt er som kör med metoden, jag beundrar er! Näe nu skall det packas Petunia!
    Det är ingen metod som stressar barnet. Allt sker på barnets tecken - inte förälderns tycke. Det är alltså inte en pot-träning.
    Problemmagar brukar tvärtom må bra av EC då barnet stimuleras att krysta ordentligt och har bättre ställning än i blöja.

Hmmm dags att starta en EC-tråd kanske. *funderar*
    My sugar is raw
  • Senap
    Asereht skrev 2009-11-17 09:37:35 följande:
    Lite begagnatfrågor (ingen annons utan funderingar)! Vad är ett ok pris för: Liggdel (med pinnar och platta)? Liggdel (utan pinnar och platta)? Topset i fleece (sufflett, sittdelstop och liggdelslock)? Prissättningen gäller saker i bra skick men begagnat. Jag är intresserad av att veta vad ok pris är både när det gäller prissättning säljes och köpes. Just det, det gäller camgrejor.
    Kolla blocket är mitt bästa svar.
    My sugar is raw
  • Senap
    Asereht skrev 2009-11-17 10:10:14 följande:
    Probelemet är att prissättningen är så otroligt olika/varierande, därav att jag ville ha lite åsikter från er som köper och säljer mkt bugaboogrejor.
    Vi har blivit varnade för många gånger om att prisförfrågningar är annonser så vi är försiktiga då vi inte vill ha tråden stängd. {#lang_emotions_undecided}

När jag ska lägga ut varor (en gång per sekel typ) så kollar jag blocket hur priserna ligger. Jag tycker de ligger rätt lika. Det är bara beroende på skick eller om de vill ha iväg det snabbt som priset avviker.
    My sugar is raw
  • Senap
    Asereht skrev 2009-11-17 10:26:16 följande:
    aha, ok. Såg att flera frågat om priser tidigare så jag trodde inte det var någon fara att fråga allmänt.
    Jag tycker inte det personligen men FL ser nästan allt som annonsering.
    My sugar is raw
  • Senap

Såg en riktigt ledsen Gecko idag. Solen hade gått hårt åt det "som en gång kallades svart"

My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19