• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

aqua77 skrev 2009-11-19 21:00:00 följande:
    Hej! Skall köpa babyskydd till buggan. Jag har kollat runt lite på nätet och funderar på att eventuellt köpa ett begagnat Acta Graco från 2006, men frågan är om den passar på bugaboo?! Vet inte när man började kunna klicka på babyskydden och om adaptern i så fall passar. Någon som vet?
    Om det är en Autobaby II så funkar det. (Med Acta Graco adapter så klart)
    My sugar is raw
  • Senap
    Lille Mammsen skrev 2009-11-19 23:05:39 följande:
    Någon här som vet vad en Travelbag utan hjul e värd? Ingen annons!! Akut hjälp önskas oxå om info om Didriksons vinterkläder är i stl.?? Vet ej vart jag ska/kan vända mig ang denna fråga! Undrar om dottern som drar ca 110 i vanliga kläder kan ha didriksonss stl.100 i vinterset??
    Jag håller inte med Asereth alls.
    Jag tycker Didrickssons vinterkläder är stora i storlekarna. Galonen är hyffsat normal dock.
    My sugar is raw
  • Senap
    Lille Mammsen skrev 2009-11-20 08:22:51 följande:
    så?? stl. till min tös rek du??
    Jag skulle köpt 110.
    Men jag köper alltid stort. Min kille som är 96 lång har 100 - och den är stor på honom men funkar. Om det blir en lång vår så kommer ju han växa som ett skott *vet* så då vill jag inte behöva köpa nytt.
    My sugar is raw
  • Senap
    aqua77 skrev 2009-11-20 11:06:52 följande:
    Tack för svaret! Det är en Logico, så då skall det väl inte vara några problem. Vägrar kånka omkring på ett tungt babyskydd ännu en gång när jag kan klicka fast det på vagnen. Adaptern är ju klumpigare än Maxi Cosi, men å andra sidan så får man ju med en bas. Får se vad det blir i slutändan...
    Ja, precis som jag skrivit i FAQ
    My sugar is raw
  • Senap
    Asereht skrev 2009-11-20 18:31:31 följande:
    Passar lodger bunkern bra i liggdelen?
    Ja. Jag har den i nu. Varmt och gosigt.
    My sugar is raw
  • Senap
    Asereht skrev 2009-11-21 11:31:58 följande:
    Låter bra, var lite rädd att den var för stor. Har inga i butik här så  man kan kolla närmre.
    Den har dragsko så man kan dra ihop den runt huvudet. Den är skålad dock så man får fixa lite så den ligger bra.
    My sugar is raw
  • Senap
    Suri skrev 2009-11-21 14:32:39 följande:
    Tacka alla ni som svarat om åkpåsar. Jättebra info! Nikas: Är Buppabrand varmare/tjockare än Bugaboos åkpåse?Jag har sneglat på den på nätet men inte klämt på den. Svårt att bilda sig en uppfattning. Men jag vill ha en tjockare/varmare påse än buggans som jag tycker känns tunn när det är som kallast. Min son är 1 år så den måste vara tillräckligt stor att hålla denna och i alla fall nästa vinter med. Jag är lite sugen på en åkpåse med fårskinn i. Någon som har det? Är lite rädd att buggan blir för trång... Vad tror ni?
    Ja den är både tjockare, grövre i tyget och större.
    *låtsas jag är Nikas*
    My sugar is raw
  • Senap
    Suri skrev 2009-11-21 18:17:56 följande:
    Låter ju bra... Tack Nikas Är "simple world" åkpåsarna varmare? Ingen som har en fårskinnsåkpåse i buggan? *frågvis och ger mig inte*
    Jo, någon här har en fårskinnspåse. MissBoring? eller...? *teflonhjärna*
    My sugar is raw
  • Senap
    Lille Mammsen skrev 2009-11-23 10:38:40 följande:
    Frågar igen Vad är ett "bra" pris på en lätt (brukad typ2ggr,nästan nyskick) beggad Bugaboo traelbag utan hjul! INGEN annons!!!!
    Tyvärr så är det ju ändå en annons enligt FL eftersom alla fattar att du har en till salu.
    My sugar is raw
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-11-23 14:08:35 följande:
    bättre med en phil&teds lift tycker jag.
    *håller med*
    Jag tycker babynestet är litet och jag ogillar hålen i botten + att den inte har bärhandtag
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19