Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 19

Bellbox skrev 2009-10-06 18:54:44 följande:
    Ingen med åsikt om vinterhjuls vara eller icke-vara?
    Svårt att säga. Invänta och se om du känner att de behövs. Det är ju inte mer än att köpa dem om du vill ha dem. Det värsta är dock att när det snöar så är de plötsligt slut jag behöver dem inte bor i sthlm i förorten. Men det är nästan omöjligt att säga vem som behöver dem och vem som inte gör det.
  • Stargirl
    Asereht skrev 2009-10-07 08:27:22 följande:
    Nu börjar jag få ihop ett riktigt litet lager med bugga grejor här hemma. Skadad som jag är så måste jag ju bara ha en massa omkringgrejor, det räcker ju inte bara med vagn! Sen att lillebror inte kommer förrren i månadsskiftet jan/feb är en helt annan sak. Frogen är marinblå i grundutförande och hela klädseln i absolut nyskick, jag tror att säljaren har haft annan basklädsel på under användande för man hittar inga spår av användning på det marinblå varken på sits, sufflett, varukorg eller liggdel.Sen har vi  (läs jag) nu även:Ett klarblått toppset i fleece 8gamla blå har jag fått lära mig) där suffletten dessvärre är välanvänd och solblekt men det andra i bra skick. Fick detta med vagnen.En klarblå (smurfblå) åkpåse (nya har jag fått uppgift om). Fick denna med vagnen.Ett fleecetopset i sand (jag gillar kombon marin/sand).Ett fleecetopset i blått, vilken blå detta är har jag ingen aning om! Den är mörkare än den gamla klarblå men enligt mig för ljus för att vara marin men det betyder ju inte att det inte är marin. Den såg betydligt ljusare och klarare ut på bilden i annonsen tyvärr, därav mitt köp. Vet inte riktigt vad jag tycker om den men man måste väl prova den innan man dissar. *s*Sommarsufflett i sand.Vinterhjul.En klarblå liggdel. Vad ska man ha för sufflett till denna? Tänkte köpa nåt kul men vet inte vad. Helst skulel jag nog vilja ha samma färg men jag vet ju inte om den är gammal/ny elelr whatever, jag hänger inte med i svängarna riktigt än. Ett helt ointressant inlägg förmodligen men jag är så glad och nöjd med mina grejor att jag var tvungen att berätta för någon.
    KUL!!! Nu saknas det parasoller och mugghållare
  • Stargirl
    Mamisita skrev 2009-10-07 09:00:08 följande:
    Bakar bebis ännu men planerar lite inför framtiden. Dottern som är över 3år åker inte vagn så ofta längre utan det är mest dagisvagnen som används i vardagen. Så nu sitter man och frossar igen i alla färger och tillbehör... Behöver råd för jag kan som vanligt inte bestämma mig, dessa är jag mest inne på just nu. Någon som har bilder på dessa kombos? Offwhite/brunBlå (nya ljusare)/brunOrange/brun(Ps är en liten pojke vi väntar och vi har kört rosa till leda..)
    Jag ÄLSKAR den bruna basen och den funkar med jätte många toppfärger. Jag skulle köpa brun/vit först tror jag.
  • Stargirl
    3småttingar skrev 2009-10-07 09:59:45 följande:
    I förrigår köpte jag en cam med grå bas & rosa topp till min 1 åring. Så otroligt nöjd, har velat ha den rosa ett bra tag nu Undrar bara hur jag ska göra med liggdelen, OM det blir syskon så blir det om 2 år tidigast, hade ni sålt eller behållt? Kan man köpa endast liggdel sen ifall vi väljer att sälja den?
    Bara dumt att sälja liggdelen då den alltid följer med. Jag hade behållit liggdelen. Sedan hade jag sålt vagnen när barnet inte behöver vagn längre (ifall ni inte är gravida redan) och sedan köpa en ny vagn till bebin
  • Stargirl
    sara1981 skrev 2009-10-07 10:03:19 följande:
    Kan man ha camens liggdel på frogramen?
    Ja man kan det.
  • Stargirl
    JuliaochNelly skrev 2009-10-07 10:49:41 följande:
    Ni som har cam har ni bågen på eller tar ni av den då ni har åkpåsen på?
    Jag har aldrig använt bågen.
  • Stargirl
    JuliaochNelly skrev 2009-10-07 11:48:03 följande:
    hehe säkert...men hur fäster du påsen då drar du den över bågen eller? satte på den nyss och fick inte ordning på det
    Mab kan fästa åkpåsen med knapparna kring bågen. Då blir det som en footsack.
  • Stargirl
    Jossanjo skrev 2009-10-07 14:47:18 följande:
    Jag skulle fått min vagn i måndags sa dom på Kidz när jag beställde, idag fick jag fakturan men ingen vagn i sikte, skall man ringa?Kom att tänka på det nu när jag såg att någon annan fått problem..
    Jag tror du kan spåra ditt paket med ett kollinr. Kan du be om den?
  • Stargirl
    Fröken Småland skrev 2009-10-08 12:32:11 följande:
    Jag köpte ett tunt lammskinn på 1klass i helgen, de sa att det var till sulky så det var både smalt och som sagt ganska tunt och kortklippt. De köper det från BabyDan om det kanske kan vara något att kolla efter?
    Jag hade ett litet lammskinn som var gjord för babyskydd i min Bugga för ett par år sedan. Liten och smidig alltså.
  • Stargirl
    The Johanssons skrev 2009-10-08 16:09:20 följande:
    *tipsar* Har ni upptäckt Mommyhook ? Suverän för att skona stackars bromsen . En typ karbinkrok att hänga kassar /väskor , löööööv it
    Be careful! Handtaget är inte gjord för att hängas saker på. Dvs belastas den för hårt så kan den gå sönder och då gäller ingen garanti.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19