Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 19

Jossanjo skrev 2009-10-19 14:09:23 följande:
    Håler med att man har ansvar som förälder...Fast första ggn satt barnet fast... och andra var ju selet på men ej knäppt.Jag tycke att det skall krävas rätt mycket innan en vagn välter... oavsett...Men det är min åsikt.
    Jag måste försvara vagnen trots att jag aldrig haft den. Vagnen fyller alla krav som ställs av EU regleringen. Det är inget fel på Britax vagnen. Om en vagn välter har det oftast en orsak som skötväska på handtaget (som denna hade) selen som ej är knäppta eller bara knäppta runt midjan. Jag vet att jag själv gör dessa misstag själv men skulle aldrig få för mig att skylla på ngn anna än mig själv om jag inte läser och gör som instruktionsboken säger. Tråkigt för barnet som ramlade ur men det är ändå förälderns ansvar då det inte är ngt fel på vagen. Själv tycker jag att just den vagnen (Britax Vigour) är otroligt ranglig och plastig men den har klarat säkerhetskraven som råder trots allt.
  • Stargirl
    LillaÄlskadePyret skrev 2009-10-19 14:12:43 följande:
    Ni var så bra härinne så jag chansar och frågar lite till...=)Jag tänkte nog beställa en Buggis ikväll (denim cameleon). Tänkte som novis höra vilka tillbehör det är lika bra att beställa på en gång och vad man kan vänta med? (har nämligen 10% rabatt på första köpet, vill beställa det "nödvändigaste" på en gång då tänkte jag...)Vilken bilbarnsstol som passar cameleon rekommenderar ni?Stort tack igen! =)
    Skötväskan är bra att ha. Den svarta från Bugaboo passar utmärkt och är lagom stilren. Sen är mugghållaren ett måste Hur har du tänkt att bädda i vagnen? Åkpåse eller lammfäll och täcke? Annars är ju Åkpåse bra att ha. Färgmässigt är den orange väldigt snygg likså offwhite
  • Stargirl
    Jossanjo skrev 2009-10-19 17:11:51 följande:
    "007 ja, den är inte ens med i testet för 2009.Dock skrev jag fel om vikten, BeSafe är tung och väger 8 kilo.
    Vi valde Maxi cosi av den anledningen att det är den mest sålda stolen i Europa, testad i flest test och att den är nätt och lätt gjorde den enkel att hantera. Då när vi hade ett babyskyd hade Be safe stolen ingen bas. Jag orkade inte lyfta dottern ur bilen i en Be safe babyskydd. Så då hade jag inte kunnat använda den på det sättet som jag behövde eftersom jag behövde bära den varje dag från bilen till skolan och tillbaka samt lyfta den ur bilen för att placera på barnvagns chassit. För tungt för lilla mig alltså.
    Så valet föll på en Cabrio Fix. Vi hade även en Graco Auto baby som var värdelös. Dottern satt som en korv i den.
    Nu har vi en Be safe IziKid och en Britax Two way.
  • Stargirl
    LR75 skrev 2009-10-19 21:34:03 följande:
    om dom har bytt ägare kanske det är bättre nu än då jag handlade där. så då tar jag tillbaka att jag inte rekomenderade dem.
    Jag tyckte de verkade bra. Men kan inte uttala mig så mycket då jag inte köpte ngn vagn. Bra mycket bättre än Babyland iaf.
  • Stargirl
    LR75 skrev 2009-10-20 13:41:05 följande:
    har köpt en vagn där, dock inte en bugga men en uj duo...dom hade ingen kunskap. Detaljer vill jag inte gå in på men hade jag kunnat häva mitt köp så hade jag gjort det utan att fundera en sekund. Men det här var 2007 så det kan ju mycket väl ha ändrat sig får man hoppas.
    Mmm  ok. De bytte ägare för ngn månad sedan och efter det hr butiken fått ett lyft.
  • Stargirl
    rackar2 skrev 2009-10-20 18:56:25 följande:
    Har en liten fråga, fungerar Bee åkpåsen i Cam? Förstår att den inte sitter som gjutet men det jag funderar över om hålen för sele stämmer? Eller är det tvärkört att sätta Beepåsen i Cam?
    Tvärkört. Eftersom selen inte går att dela på så sitter hålen fel. Jättesvårt att förklara.
  • Stargirl
    myHappiness skrev 2009-10-21 13:39:39 följande:
    Cam, Frog eller Bee till 1-åring som ska till o från förskola, samt helgåkande, ingen terrängåkning??Vad säger experterna?
    Cameleon säger jag. Den vagnen vill jag inte vara utan trots att dottern är 2,5 år redan.
  • Stargirl
    StaffenAssar skrev 2009-10-21 19:23:44 följande:
    Sitter barnet lika bra i bee som i cam? Måste hitta en dagisvagn som lilleman sitter bra i, och han sitter typ bara bra i camen... Han har en kromosomavvikelse och är muskelsvag och efter i utvecklingen, så han kan inte sitta så bra och har dålig "styrsel" plus att han är liten storleksmässigt också... Camen fungerar som sagt kanon, men typ inga andra vagnar. Vill inte lämna camen på dagis hela dagarna, litar inte på att de tar hand om den Men måste ha en vagn som han sitter bra i på dagis eftersom han kommer att åka en hel del i den där. Hade någon diffus tanke om att låta min bror köpa med en bee hem från england nämligen. Det bästa vore kanske en till cam (eller frog eller gecko) men vill inte lägga så mycket pengar på en till likadan liksom...
    Nej jag tycker inte att Bee går att jömföra med Cameleon. Jag tycker att du ska köpa en begagnad Cameleon på Blocket som du kan pimpa och ha på dagis.
    Jag har våran Cameleon på dagis som dottern sover i på dagarna på vilan. Visst kan den bli stulen.....men vi har ju hemförsäkring ifall det skulle ske.
  • Stargirl
    imaj skrev 2009-10-21 20:13:28 följande:
    Så hemförsäkringen gäller alltså om vagnen skulle bli stulen på dagis eller?
    Javisst. Det gör iaf våran. Hemförsäkringen täcker en tappad videokamera på semestern samt en glömd väska på flygplatsen osv.....kanske ska jag tillägga att vi är rätt klantiga i våran familj
  • Stargirl
    imaj skrev 2009-10-21 20:17:23 följande:
    Haha okej ... Det måste kollas upp om det ingår i våran också
    Ja allas försäkring ser ju olika ut men våran täcker stulen barnvagn.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19