JooCee skrev 2009-10-16 15:59:03 följande:
Haha, nej det handlar inte om priset.. Jag tycker den verkar praktisk med de infällbara hjulen och lockas lite av att dom har vunnit priser för den osv.
De har inte vunnit några priser. Jag vill se en pris de vunnit. Isåfall är det en typ den bästa piratkopian lr nåt.
Det är en Bugaboo kopia rakt igenom..... Infällbara hjulen? Vad ska det vara bra för?
Jag kan berätta att för att inte bli stämd av Bugaboo måste produkten skilja på minst 5 olika punkter på ett unikt sätt. Så kopior måste komma på saker för att skilja sig från Bugaboo. Oftast har dessa saker inget med funktionen att göra.
Du glömmer också bort att Bugaboo har svängart handtag så du kan köra med de stora hjulen först, du kan sätta på vinterhjul, du kan byta tyger, du kan göra om den till en strand kärra, du kan använda sittdelen som en babysitter osv
Cresent har inte utvecklat denna vagn. Det finns exakt likadana vagnar världen över med olika märken. Även i Sverige finns en annan den heter Baby Ace och den har sålts tidigare av Babyproffsen.