Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 19

movie skrev 2009-10-30 19:05:45 följande:
    Hej! Måste fråga er kunniga här. När jag har sittdelen på min vagn tar den i i mittstången så det är jätte jobbigt att fälla den till liggläge med dottern i vagnen. Såg en bugga i dag och den satt några cm högre, fattar inte varför min inte gör det. Någon mer med detta problem?Vill även säga till LillaÄlskadePyret att jag älskar Maxi Cosi, lätt och smidig. Dock tycker jag inte att man behöver basen till bara en onödig kostnad när den ändå är så lätt att spänna fast, stolen alltså.
    Har hört om det förut. Man kan byta ut pinnen till en böjd pinne. Vet ej om det hjälper. Kan vara att din vagn är äldre och har "satt sig" lr ngt liknande. det är alltså en reklamation och man får en ny "pinne" att byta den gamla med. Som en reservdel.
  • Stargirl
    BamMyMan skrev 2009-10-31 10:41:09 följande:
    HUR störande är det att man inte kan reglera höjden på handtaget på frogen? Jag är 167cm och sambon är typ 185cm. Någon med erfarenhet av det?
    Jag tyckte den var ngt för lång ibland särskilt när man skulle över en hög trottoar och behövde trycka ner vagnen (jag är 166 cm) men inte så det störde så där jätte mycket. Maken har aldrig sagt ngt. Jag tror han är 185 cm.
  • Stargirl

Cool färg!! Den kommer att vara ursnygg. Har själv haft brun + orange för ett tag sedan. Älskade dem färgerna.
    Jag tror de brukar vara snabba om de har allt hemma.

• Stargirl
    daphniamagna skrev 2009-11-01 08:59:12 följande:
    tack vad snällt av er :)Vill gära ha en kombo som syns. var nära att välja rosa & orange, men det vart inte så..Har tidigare bara kört med retrovagnar och den sista syns väl, gul&grön :)Har inte köpt åkpåse än, vad tror ni? orange eller brun?stämmer det förresten att bugaboo aldrig reas?
    Stämmer att Bugaboo i princip aldrig reas. Varför rea saker som kan kan sälja till full pris bara när det är utgeånde färger och det händer rätt sällan. Senast för 2 år sedan.
    Det smartaste är att köpa en åkpåse i brunt. Då matchar den till alla eventuella toppfärger.

Jag har brun bas och grå bas 

+ Brun toppfärg
    + Rosa toppfärg
    + Sand fleece toppfärg (jättegammal har haft den i säkert 4 år
    + Paul Frank Colorblocks toppfärg
    + Brun åkpåse
    + Paul Frank Clancy åkpåse (gul)

007

Så här ser det ut sedan en månad tillbaka.
  • Stargirl

Har även gamla rosa sommarsufletten i fleece. Inköpt för mer än 2 år sedan men den har bilvit kvar.

• Stargirl
    daphniamagna skrev 2009-11-01 08:59:51 följande:
    vad har ni för kombos?
    Det bästa med skötväskan är oxå att ha en brun Bugaboo skötväska. Då kan man byta topptyg hur man vill utan att bli irriterad över att det inte matchar.
  • Stargirl
    modestyclara skrev 2009-11-01 14:54:11 följande:
    nä jag tycker man ska ha mååånga snygga väskor så finns det alltid någon som matchar topptyget, jag gillar petunia, oioi och jujube
    Men om man vill börja med EN väska som matchar allt. Då har man alltid en som matchar basen. Sen kan man köpa olika för att matcha olika topptyger men jag tycker dte är bra att alltid ha en åkpåse och en väska som matchar basen. Då står man inte där och svä över att väskan inte matchar. Sen kan man köpa olika med tiden
  • Stargirl
    modestyclara skrev 2009-11-01 15:09:10 följande:
    ah du menar så, men då har man ju inte lika tungt vägade skäl att köpa fler väskor *sneglar på maken*
    Äh, det skulle vara för mig egen skull inte för ngn annans. Man behöver ju olika typer av väskor. En liten, en stor, en smal, en tjock, en prickig osv....men med en grundväska sitter man aldrig med skägget i brevlådan. Samma med en åkpåse som funkar med allt. Alltså har man en brun bas så skulle jag köpa en brun åkpåse och en Bugga skötväska i brunt. Så har man en perfekt bas.
  • Stargirl
    Shoegirl skrev 2009-11-01 15:23:18 följande:
    EN väska? *fattar noll*
    Hahhaa....men om man vill börja någonstans
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19