Anonym (karriärskvinna) skrev 2009-09-15 14:41:09 följande:
Jag står inte ut med min man längre. Vi har helt växt ifrån varandra. Jag har hög utbildning (doktorsgrad) ett välbetalt och utvecklande arbete där jag gör karriär. Jag är bildad och intelligent. Han hoppade av sin utbildning, har ett vanligt jobb och är inte intresserad av annat än vardagliga saker som fotboll och husrenoveringar. Jag vill diskutera filosofi och politik. Men får bara puckade svar. Jag vet inte vad jag ska göra? Någon som varit i samma situation?
Ha, ha! Jag tycker synd om din man. Om du tror att du är bildad så är det bara rent teoretiskt för du vet inte hur skönt livet kan vara!! Om du nu är sann... (Vilken "bildad" person använder ordet "puckade"?!)
Min "gubbe" har också blåbyxor och är knegare. Jag har en gedigen utbildning bakom mig och är nog i dina ögon "fin". Jag tjänar bra med pengar OCH jag älskar min man. Vi delar inte alltid samma åsikter, vi har inte alltid samma smak. Men vi delar värderingar och vi har vårt älskade barn ihop. Han sköter mycket av hushållet (ej tvätten) och han har alltid tid för sin familj. Intelligens hänger inte på utbildning. Det finns många saker som jag inte kan men som min make klarar alldeles utmärkt.
Du är ute på hal is, damen. Jag hoppas att det inte stiger dig åt huvudet för jag tror inte att du blir lyckligare då, snarare tvärtom!