• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • LindaJohansson81
    RockBella skrev 2009-09-30 19:13:44 följande:
    Inte nödvändigtvis. Bara för att man är anhörig till en flyktingklassad människa som fått asyl betyder inte det att man per automatik lever under samma misär. Som sagt, om de delar samma misär så ska vi ju ta in dom som asylsökande, inte för att de är anhöriga till asylsökande. Men om en anhörig till en asylsökande inte är flyktingklassad finns ingen anledning att ta in den personen i landet.
    Så du och din familj lever olika liv då eller?

Svara på frågan, HAde du lämnat din familj?
  • LindaJohansson81
    MijaMia skrev 2009-09-30 19:14:41 följande:
    Det var ju inte det hon sa.
    Vad sa hon då?
  • RockBella
    LindaJohansson81 skrev 2009-09-30 19:12:50 följande:
    Så om endast DU kan fly till ett annat land pga att din ekonomi inte räcker till att ta med alla, skull du gladeligen lämna kvar din man/barn i hemlandet du flytt ifrån? Ursäkta, men du verkar inte veta vad du pratar om.
    Jag vet exakt vad jag pratar om.

Om jag rent teoretiskt är flyktingklassad och därför får asyl i Sverige, skulle definitivt kunna tänka mig att min övriga familj stannar i hemlandet om de inte är flyktingklassade.

Om de delar samma misär så ska vi ju ta in dom som asylsökande, inte för att de är anhöriga till asylsökande.

Men om en anhörig till en asylsökande inte är flyktingklassad finns ingen anledning att ta in den personen i landet.
  • RockBella
    LindaJohansson81 skrev 2009-09-30 19:15:58 följande:
    Så du och din familj lever olika liv då eller? Svara på frågan, HAde du lämnat din familj?
    Ja, jag och min familj lever olika liv. Och i när det kommer till vissa familjemedlemmar, i olika länder (självvalt).

Jag hade lämnat min familj om de inte var flyktingklassade. Skulle dom vara det får dom ansöka om asyl precis som jag gjorde (i detta fiktiva fall).
  • LindaJohansson81
    RockBella skrev 2009-09-30 19:18:28 följande:
    Ja, jag och min familj lever olika liv. Och i när det kommer till vissa familjemedlemmar, i olika länder (självvalt). Jag hade lämnat min familj om de inte var flyktingklassade. Skulle dom vara det får dom ansöka om asyl precis som jag gjorde (i detta fiktiva fall).
  • LindaJohansson81
    RockBella skrev 2009-09-30 19:16:30 följande:
    Jag vet exakt vad jag pratar om. Om jag rent teoretiskt är flyktingklassad och därför får asyl i Sverige, skulle definitivt kunna tänka mig att min övriga familj stannar i hemlandet om de inte är flyktingklassade. Om de delar samma misär så ska vi ju ta in dom som asylsökande, inte för att de är anhöriga till asylsökande. Men om en anhörig till en asylsökande inte är flyktingklassad finns ingen anledning att ta in den personen i landet.
    Det handlar ju oftast om ekonomi, att man inte har RÅD att ta med sig alla när man flyr! Därför kan inte alla söka asyl. Svårare än så är det int.
  • LindaJohansson81
    LindaJohansson81 skrev 2009-09-30 19:19:06 följande:
    Dina barn med? Skulle du lämna dem?
  • RockBella
    LindaJohansson81 skrev 2009-09-30 19:19:06 följande:
    Du glömde texten =)
  • LindaJohansson81
    RockBella skrev 2009-09-30 19:20:37 följande:
    Du glömde texten =)
    Ja nu finns den där
  • RockBella
    LindaJohansson81 skrev 2009-09-30 19:19:58 följande:
    Det handlar ju oftast om ekonomi, att man inte har RÅD att ta med sig alla när man flyr! Därför kan inte alla söka asyl. Svårare än så är det int.
    Källa på att inte alla kan söka asyl?
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?