• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • RockBella
    LindaJohansson81 skrev 2009-09-30 19:20:21 följande:
    Dina barn med? Skulle du lämna dem?
    Barn får man alltid ta med sig, så vitt jag vet. Däremot har jag inga barn.
  • LindaJohansson81
    RockBella skrev 2009-09-30 19:21:17 följande:
    Källa på att inte alla kan söka asyl?
    http://www.migrationsverket.se/index.jsp?news/getArticleList.do&ldid=19&nolist=true

Man måste befinna sig i landet när man söker asyl, och har man inte ekonomisk möjlighet att ta med sig alla hit, då kan alltså inte hela familjen söka asyl.
  • LindaJohansson81
    RockBella skrev 2009-09-30 19:21:54 följande:
    Barn får man alltid ta med sig, så vitt jag vet. Däremot har jag inga barn.
    Ta med sig ja det får man, men man kanske inte har råd, eller smugglar sig in i landet osv, och andra svåra situationer som ej är lämpliga för barn att göra.
    Tror du att alla flyktingar kommer hit med flyg eller?
  • RockBella
    LindaJohansson81 skrev 2009-09-30 19:23:42 följande:
    www.migrationsverket.se/index.jsp... Man måste befinna sig i landet när man söker asyl, och har man inte ekonomisk möjlighet att ta med sig alla hit, då kan alltså inte hela familjen söka asyl.
    Under vilken av underrubrikerna står detta?
  • LindaJohansson81
    RockBella skrev 2009-09-30 19:26:22 följande:
    RockBella skrev 2009-09-30 19:26:22 följande:
    LÄS! Kan inte göra allt jobb åt dig!

Men det måste du väl ändå veta? Att man måste befinna sig i ett land för att söka asyl?
  • RockBella
    LindaJohansson81 skrev 2009-09-30 19:29:33 följande:
    LÄS! Kan inte göra allt jobb åt dig! Men det måste du väl ändå veta? Att man måste befinna sig i ett land för att söka asyl?
    Eftersom du vet vart i texten det står så är det enkelt för dig att peka ut vart. Jag har nämligen läst texten och inte hittat det stycke där det skulle stå att inte alla kan söka asyl?
  • LindaJohansson81
    RockBella skrev 2009-09-30 19:53:55 följande:
    Eftersom du vet vart i texten det står så är det enkelt för dig att peka ut vart. Jag har nämligen läst texten och inte hittat det stycke där det skulle stå att inte alla kan söka asyl?
    Men jag pratar fortfarande om att man måste befinna sig i landet man söker asyl i.
    Om man inte har ekonomisk MÖJLIGHET att ta med sig hela familjen hit, ska man då strunta i familjen?
  • Minune

orolig? Jag vet inte om jag är det. Men jag gillar inte de som inte kan anpassa sig. Som bor här men verkar avsky de värderingar som finns här. Jag tycker Sverige är ett tolerant land. Tyvärr så är inte alla de som får ta del av denna tolerans lika toleranta tillbaka. Blev själv pekad på och kallad avgudadyrkare av en muslimsk familj i veckan på arlanda. För att jag bar ett kristet armband. Är man så intolerant mot de som inte lever som en själv, så bör man kanske inte vara nånstans där man får möta sådant man inte kan tåla. Då är kanske hemlandet bäst trots allt.

• Jmia

Jag tror iofs att de som pekar och kommenterar främmande människor på ett olämpligt sätt är lika oönskade i sitt hemland..

• MrsAssault
    RockBella skrev 2009-09-30 19:53:55 följande:
    Alla kan söka asyl, men alla kan inte komma hit. Det kostar kanske lite pengar att resa från t.ex Somalia till Sverige. Och de badar ju inte direkt i pengar i Somalia.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?