• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Jmia
    RockBella skrev 2009-09-30 21:19:10 följande:
    För mig spelar det ingen roll vilken genetik, ras, etnicitet, religion, kultur, nationalitet, politiska åsikter eller värderingar personen har som vill bosätta sig här. Är personen inte flyktingklassad tycker inte jag att vi ska låta henne/honom bosätta sig här.
    Min man borde alltså inte bo med mig menar du? Logiskt.
  • Beautifully Human
    RockBella skrev 2009-09-30 21:17:01 följande:
    Källa?
    Det är så.
  • Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-30 21:19:47 följande:
    Vilket jävla tjat om källor från vissa! Här!migrationsverket.se
    Det räcker inte, peka nu ut var i texten det står!!!
  • RockBella
    Jmia skrev 2009-09-30 21:19:47 följande:
    Vilket jävla tjat om källor från vissa! Här! migrationsverket.se
    Poängen med att länka en sida som källa är att länka just den sidan där informationen står. Att man måste vara i landet för att söka asyl står inte på hemsidan.
  • RockBella
    Jmia skrev 2009-09-30 21:20:22 följande:
    Min man borde alltså inte bo med mig menar du? Logiskt.
    Det beror på. Är din man invandrare? Fick han asyl som flyktingklassad? När kom han hit?
  • RockBella
    MijaMia skrev 2009-09-30 21:20:38 följande:
    Det är så.
    Källa?
  • Jmia
    MijaMia skrev 2009-09-30 21:21:22 följande:
    Det räcker inte, peka nu ut var i texten det står!!!
    Nej, det får man banne mig klara av att ta reda på själv. Vi försöker ju föra en vuxen diskussion här!
  • Ztinisen

lilla V skrev 2009-09-30 18:28:22 följande:

I min stad finns det en stadsdel med 98% invandrare. Det har på senare tid varit ganska oroligt där och det går rykten om att de vill skapa ett nytt rosengård. Är inte det hemskt?! Tycker jag iaf. De bränner ner och vandaliserar och sen när brandkåren kommer så kastar dom stenar och grejer på dom. Det är inte konstigt att jag som svensk reagerar på varför detta sker.
    Ja, men om man reagerar och tycker att det är ett problem så är man ju rassist! Det är inte ungdommarnas fel att dom bränner bilar och gör jävulskap. Det är ju vi svenskar som inte har tagit hand om dom. Stackarna har ju inget och göra och nåt måste dom ju sysselsätta sig med! Dom är ju understimulerade, det är ju synd om dom. Sen att dom trakasserar räddningstjänst och kastar sten på brandmännen efter att dom satt en bil eller ett sophus i brand, det är väl inte så farligt.....?

OK...Detta är inte min åsikt, men efter att ha diskuterat i denna tråd så inser jag hur många som förvarar detta beteende. Är så trött på det! Alla invandrare, kurder, irakier, syrianer, engelsmänn, finnar, gotlänningar...(nä nu var jag dum).... jag är rädd om sverige och ska se min son och mina framtida barn växa upp här!
  • Jmia
    RockBella skrev 2009-09-30 21:23:21 följande:
    Det beror på. Är din man invandrare? Fick han asyl som flyktingklassad? När kom han hit?
    Klart han är invandrare, ser du inte sammanhanget eller? Jösses..
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?