• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • RockBella
    Jmia skrev 2009-09-30 18:54:44 följande:
    Ja men VET du vad familjeanknytning syftar till i invandrarsammanhanget förstår jag inte vad du frågar om.
    Är frågan svår att förstå? Kan du ge mig ett konkret exempel på vad du syftar på när du nämner familjeanknytning?

Ge ett konkret exempel på familjeanknytning.
    Du vill bara ta in arbetskraftinvandring och flyktingar. Fine. Jag tror inte det skulle fungera i praktiken.
    Du menar att det är omöjligt att bara ta in arbetskraftinvandring och flyktingar? Om inte, hur skulle det då inte kunna fungera i praktiken?
  • Jmia

Men vänta lite nu.. ungdomsgäng som vandaliserar och förstör samhället finns oavsett invandringen.
    Jag syftar på en lite mer omfattande tankegång här än vad som sker vid Näckrosens t-bane station eller i Rosengård.

• Pirog
    Jmia skrev 2009-09-30 18:55:38 följande:
    Bull.
    Du, jag vet att många stackars irakier tillexempel tagit stora lån för att få hit sina familjer,så sverige är inte så bra på att ta hand om de som redan är här och istället tjänar människosmugglarna stora summor på människors förtvivlan.Tycker att alla som sökt skydd i Sverige borde få ta hit sina familjemedlemmar,det skulle stoppa smugglarna
  • Pirog
    Jmia skrev 2009-09-30 18:59:44 följande:
    Men vänta lite nu.. ungdomsgäng som vandaliserar och förstör samhället finns oavsett invandringen. Jag syftar på en lite mer omfattande tankegång här än vad som sker vid Näckrosens t-bane station eller i Rosengård.
    klart att vi kan lösa roblemen genom att inte våga belysa dem...
  • RockBella
    Pirog skrev 2009-09-30 19:00:36 följande:
    Du, jag vet att många stackars irakier tillexempel tagit stora lån för att få hit sina familjer,så sverige är inte så bra på att ta hand om de som redan är här och istället tjänar människosmugglarna stora summor på människors förtvivlan.Tycker att alla som sökt skydd i Sverige borde få ta hit sina familjemedlemmar,det skulle stoppa smugglarna
    Varför ska vi ta in anhöriga till de som fått asyl?
  • Pirog
    Jmia skrev 2009-09-30 18:55:38 följande:
    Bull.
    förresten vad e det som e bull? är det lätt att få hit sina familjer?
  • LindaJohansson81
    RockBella skrev 2009-09-30 19:02:22 följande:
    Dööhh. Kanske för att män,barn,fruar är kvar i respektive hemländer.....*suck*
  • Jmia
    Pirog skrev 2009-09-30 19:00:36 följande:
    Nu är nog inte människosmuggling det största problemet i ekvationen här. Klart det inte är självklart att ta hit hela tjocka släkten när man fått asyl men det är inte heller det jag syftar på när jag skriver familjeanknytning.

Det om något, skulle öka problemen här. Om t ex en man som fått politisk asyl sen ska ta hit 4 mostrar, föräldrar, 7 syskon och en massa morbröder.
    Det är oftast i dessa fall som integrationen misslyckas, klart att det då sätts en liten spärr..
  • Pirog
    RockBella skrev 2009-09-30 19:02:22 följande:
    För att de kommer från samma familjer och samma misär såklart. Om en människa i en familj behöver fly,så behöver med 99 procents säkerhet de som lever i samma familj också det, fullständigt logiskt tycker jag.Bomber t ex brukar ju inte bara falla över en person
  • RockBella
    LindaJohansson81 skrev 2009-09-30 19:03:09 följande:
    Dööhh. Kanske för att män,barn,fruar är kvar i respektive hemländer.....*suck*
    Att de är kvar i hemländerna eller i andra länder än Sverige är ju uppenbart. Frågan är varför vi ska ta in dom?
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?