• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • RockBella
    Jmia skrev 2009-09-30 18:49:26 följande:
    Begreppet familjeanknytning är ganska solklart i invandringsammanhang.
    DEt var inte det jag frågade om. Kan du ge mig ett konkret exempel på vad du syftar på när du nämner familjeanknytning?
  • Pirog
    Jmia skrev 2009-09-30 18:49:26 följande:
    Begreppet familjeanknytning är ganska solklart i invandringsammanhang.
    Det är väldigt svårt att få hit sin familj nuförtiden. Allt som oftast tvingas folk här i Sverige att betala smugglare stora summor pengar för att få hit sina familjer
  • Beautifully Human
    Pirog skrev 2009-09-30 18:48:50 följande:
    öh...jo,de har tillomed varit med i debatt i svt och förklarat värför de gör det, men va fan var det för anledningar de hade....som sagt,sluta dalta med de som bränner och kastar stenar
    Jo, jag såg debatten.

Jag har inte sagt att man ska dalta, man bör så fort som möjligt ta i tu med problemen. Men frågan är vad de gör uppror över.
    Att de inte vill kämpa för att få jobb var det någon som sa...är det ingen som tänker längre?
  • Beautifully Human

Helt plötsligt känns det som om alla missförstår varandra...

• LjubaviMoja
    MijaMia skrev 2009-09-30 18:50:38 följande:
    Den teorin får stå för dig.
    Har inget emot det känner allt för många som tänker så tyvärr.
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • Jmia
    RockBella skrev 2009-09-30 18:52:06 följande:
    DEt var inte det jag frågade om. Kan du ge mig ett konkret exempel på vad du syftar på när du nämner familjeanknytning?
    Ja men VET du vad familjeanknytning syftar till i invandrarsammanhanget förstår jag inte vad du frågar om.

Du vill bara ta in arbetskraftinvandring och flyktingar. Fine. Jag tror inte det skulle fungera i praktiken.
  • LjubaviMoja

Australien tycker jag är ett bra land vad gäller detta, inte så lätt att flytta dit men hittar du jobb och sköter dig så blir chansen helt plötsligt större.

Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • Jmia
    Pirog skrev 2009-09-30 18:52:20 följande:
    Det är väldigt svårt att få hit sin familj nuförtiden. Allt som oftast tvingas folk här i Sverige att betala smugglare stora summor pengar för att få hit sina familjer
    Bull.
  • Pirog
    MijaMia skrev 2009-09-30 18:52:38 följande:
    Jo, jag såg debatten.Jag har inte sagt att man ska dalta, man bör så fort som möjligt ta i tu med problemen. Men frågan är vad de gör uppror över.Att de inte vill kämpa för att få jobb var det någon som sa...är det ingen som tänker längre?
    De killar som gör detta och som satt i debatt,vågar jag nästan med all säkerhet påstå gör inte detta pga att de vill ha jobb. Deras "gäng" vill va coola och styra sina områden och vad e coolare än att visa polisen att de inte bestämmer? Sen att brandmännen blivit drabbade tror jag beror på yngre individer som inte riktigt förstått vad det går ut på.

De allra flesta som bor i de här områdena kastar inte stenar eller bränner bilar, så att stoppa buset vore ju tämligen lätt om polisen hade fått göra sitt jobb och gängen inte hunnit etableras och växa sig så stora som de är.
  • RockBella
    Jmia skrev 2009-09-30 18:54:44 följande:
    Ja men VET du vad familjeanknytning syftar till i invandrarsammanhanget förstår jag inte vad du frågar om.

Är frågan svår att förstå? Kan du ge mig ett konkret exempel på vad du syftar på när du nämner familjeanknytning?

Ge ett konkret exempel på familjeanknytning.

[citat]Du vill bara ta in arbetskraftinvandring och flyktingar. Fine. Jag tror inte det skulle fungera i praktiken.
    Du menar att det är omöjligt att bara ta in arbetskraftinvandring och flyktingar? Om inte, hur skulle det då inte kunna fungera i praktiken?
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?