• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Jmia

Jag tycker det är lite tråkigt att många av oss här i Sverige är så rädda för andra kulturer, att de ses som hot mot vår.
    Sverige ÄR ju ett mångkulturellt land!
    Det betyder på intet vis att vi är på väg att förlora det Sverige vi vuxit upp i.

Men det är klart att invandringen skenat, detta med Södertälje är ju ett bra exempel på det.
    Att lösningen skulle vara en röst på SD däremot tror jag icke.

• Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-30 15:38:43 följande:
    Tydligen när man är rasist mot svenskar. Öh..
    Aha!!!
  • Metrolifestyle
    Nuttans Mamma skrev 2009-09-30 15:33:51 följande:
    Ja, fast jag är orolig.. jag tycker inte Sverige är så svenskt längre.. Jo, men jag tycker heller inte vi ska ta emot mer invandrare..
    Menar du alla typer av invandrare? För utan invandring skulle Sverige tyna bort.
  • Muneca

Upprepar :
    Ja fy vad hemsk man är som vill att ens barn så få möjligheten att ÖVERLEVA och ha bättre förutsättningar och att det gör att man flyr/flyttar till ett annat land.

Det skulle aaaaldrig en svensk kvinna vilja till sitt barn, hon skulle nog stanna i landet och välja se sitt barn dö.

Hur många svenskar lever under de omständigheterna som sin vardag - trodde att livet var en mänsklig rättighet.

Men nej.. skicka tillbaks invandrare så de får dö så ni får ordning på Sveriges ekonomi och att Sverige får vara svenskt. Det är ju trotts allt det viktigaste. Sen kanske man kan skicka lite pengar till världsnaturfonden för att rädda Tigrarna, bara för att känna sig lite generös och duktig?

Seriöst?
    Man blir ju mörkrädd.

• TheCoopers
    200908291 skrev 2009-09-30 15:42:31 följande:
    Menar du alla typer av invandrare? För utan invandring skulle Sverige tyna bort.
    Vore intressant vilka som skulle få vara kvar här ... Jag antar att min familj skulle ryka illa kvickt .

och Kunga huset ...
    I'm the me I choose to be ...
  • Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-30 15:41:14 följande:
    Jag tycker det är lite tråkigt att många av oss här i Sverige är så rädda för andra kulturer, att de ses som hot mot vår. Sverige ÄR ju ett mångkulturellt land! Det betyder på intet vis att vi är på väg att förlora det Sverige vi vuxit upp i. Men det är klart att invandringen skenat, detta med Södertälje är ju ett bra exempel på det. Att lösningen skulle vara en röst på SD däremot tror jag icke.
    Håller helt med.
  • Indianica
    Nuttans Mamma skrev 2009-09-30 15:28:49 följande:
    SVAR: Ja!!!!!   Vi får allt invandrartätare land.. fler invandrar, vi tar in fler.. ja.. Å en dag är inte Sverige svenskt längre.. Jobben försvinner med.. svenskarna börja utvandra.. ja..
    Fast det är rätt enkel matematik: Svenskarna föder allt färre barn + Svenskarna tar in allt fler invandrare.

Rent befolkningsmässigt hade det varit dåligt om svenskarna förökat sig som kaniner, men i nuläget ger arbetande invandrare mer pengar till statskassan än vad ett fåtal svenskar i arbetsför ålder hade gjort.

Man ska akta sig för att förhärliga det gamla. Traditioner kan leva sida vid sida. Vi blir inte lyckligare av att vara ett litet isolerat folk som klamrar oss fast vid våra egna traditioner. Julafton kan redan nu leva sida vid sida av ramadam. Slöjor tränger inte ut kepsar och mössor. Så kommer det fortsätta.
  • HullaDk
    TheCoopers skrev 2009-09-30 15:17:14 följande:
    Nää jag är inte posh ... men snopp diskussionen lämnar jag helst utanför ... darkmeat eller pink (?) meat
    Vadå om man är vegetar? :)
  • hundpuss

Problemet ligger inte i invandringen i sig,
    problemet ligger i att den svenska regeringen och det svenska samhället misslyckats med integrationen.

• Metrolifestyle
    Vision400 skrev 2009-09-30 16:12:49 följande:
    Problemet ligger inte i invandringen i sig, problemet ligger i att den svenska regeringen och det svenska samhället misslyckats med integrationen.
    Misslyckats och misslyckats, vi är bäst i Europa på integration. Fast det kanske inte säger så mycket..
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?