• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • RockBella
    Jmia skrev 2009-09-30 21:29:40 följande:
    Nej du gör visst inte det.
    Jorå, oavsett om du vill eller inte. Inget du kan styra över =)
  • Jmia
    RockBella skrev 2009-09-30 21:32:07 följande:
    Bra! Jmia, det är såhär det funkar =)
    Ja det är förbaskat svårt att manövrera sig fram på egen maskin på det stora vida nätet.

Tack fam. Cooper! Du hjälpte en nödgad medmänniska!
  • Jmia
    MijaMia skrev 2009-09-30 21:31:45 följande:
    Maria 090930 Jag bara vet att det är så. Jag har jobbat som flyktingombud och varit med i migrationsdomtolar och en massa annat. Jag vet inte var när och hur jag lärt mig detta, men det är så. Den som vill söka asyl måste anmäla sig till Migrationsverket. Hos Migrationsverket får den asylsökande fylla i en ansökan och visa upp sitt pass eller andra identitetshandlingar. Den asylsökande måste också berätta om sin resa till Sverige och varför han eller hon har lämnat sitt hemland. Om en asylsökande har varit i något annat land som är med i EU innan han eller hon kom till Sverige kan de besluta att den asylsökande ska skickas tillbaka till det landet och istället söka asyl där. Ansökan om uppehållstillstånd på familjeanknytning kan man dock göra på en svensk ambassad i landet man befinner sig. Eller den närmsta tillgängliga.
    Asbra källa!
  • TheCoopers
    RockBella skrev 2009-09-30 21:31:06 följande:
    Amerikaner, engelsmän, norrmän, finländare kan vara flyktingar. Men ja, nu är det inte så. Vad ska dom här att göra? Arbeta? Då kan de komma tillbaka när vi behöver arbetskraftsinvandring. Jag tycker inte att man tar in människor i ett land där det är brist på jobb, såvida de inte är flyktingklassade.
    Ok då åker min familj ut illa kvickt .. och i fallet drar jag med mig drottningen
    I'm the me I choose to be ...
  • RockBella
    Jmia skrev 2009-09-30 21:29:08 följande:
    Nej, men jag svarar på de frågor som är relevanta för diskussionen.
    DU frågade mig om jag tyckte att din man skulle bo hos dig.

Enligt min åsikt beror det på, och vill du ha ett svar på din fråga får du först svara på följande frågor så att jag kan forma en åsikt och ge dig ett svar; Fick han asyl som flyktingklassad? När kom han hit?

Det är upp till dig.
  • TheCoopers
    Jmia skrev 2009-09-30 21:34:02 följande:
    Ja det är förbaskat svårt att manövrera sig fram på egen maskin på det stora vida nätet. Tack fam. Cooper! Du hjälpte en nödgad medmänniska!
    *Klappar sig själv på axeln *

I know ..I know ... jag kämpar hårt för den goda karman
    I'm the me I choose to be ...
  • RockBella
    MijaMia skrev 2009-09-30 21:31:45 följande:
    Maria 090930 Jag bara vet att det är så. Jag har jobbat som flyktingombud och varit med i migrationsdomtolar och en massa annat. Jag vet inte var när och hur jag lärt mig detta, men det är så. Den som vill söka asyl måste anmäla sig till Migrationsverket. Hos Migrationsverket får den asylsökande fylla i en ansökan och visa upp sitt pass eller andra identitetshandlingar. Den asylsökande måste också berätta om sin resa till Sverige och varför han eller hon har lämnat sitt hemland. Om en asylsökande har varit i något annat land som är med i EU innan han eller hon kom till Sverige kan de besluta att den asylsökande ska skickas tillbaka till det landet och istället söka asyl där. Ansökan om uppehållstillstånd på familjeanknytning kan man dock göra på en svensk ambassad i landet man befinner sig. Eller den närmsta tillgängliga.
    Huruvida du vet det eller inte är för mig ointressant. Jag bad om källa och du lyckades inte ge mig en =)
  • Jmia
    RockBella skrev 2009-09-30 21:35:08 följande:
    DU frågade mig om jag tyckte att din man skulle bo hos dig. Enligt min åsikt beror det på, och vill du ha ett svar på din fråga får du först svara på följande frågor så att jag kan forma en åsikt och ge dig ett svar; Fick han asyl som flyktingklassad? När kom han hit? Det är upp till dig.
    Nej. Det var en s k retorisk fråga eftersom min familjesituation inte rör det allmäna nätet.

Annars var det inte svårt alls att förstå sammanhanget om man läst inläggen. ;)
  • Jmia
    TheCoopers skrev 2009-09-30 21:35:50 följande:
    *Klappar sig själv på axeln * I know ..I know ... jag kämpar hårt för den goda karman
    Du är ett föredöme för oss alla!!
  • RockBella
    TheCoopers skrev 2009-09-30 21:34:48 följande:
    Ok då åker min familj ut illa kvickt .. och i fallet drar jag med mig drottningen
    Det beror på =)
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?