• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Beautifully Human

Jajaja...

Jag insåg precis att jag inte får betalt för detta, så god natt!

• Jmia
    MijaMia skrev 2009-09-30 21:50:49 följande:
    Jajaja... Jag insåg precis att jag inte får betalt för detta, så god natt!
    Va?! Jag ska också avsluta snart. Min invandrarman kommer snart hem. Natti!
  • TheCoopers
    Jmia skrev 2009-09-30 21:51:51 följande:
    Va?! Jag ska också avsluta snart. Min invandrarman kommer snart hem. Natti!
    Ja då måste du ha maten klar ! och du olydiga kvinna ska inte sitta på internet ...

Aja Baja ..

jag säger också God natt !
    I'm the me I choose to be ...
  • empresskaren

Jag orkar inte läsa alla 138 sidor utan jag måste säga att problemet är att Sverige har tagit in FÖR mycket flyktningar att regeringen inte kan stödja.

Sverige har inga riktiga metoder eller resurser som LYCKAS att hjälpa invandrare att bli självständiga. Arbetesgivare här är helt fördomsfulla när det gäller "invandrare". Om du var inte uppväxt här/inte kan svenska perfekt/flytande får du inget jobb. Punkt slut.

Hur fan i helvete skulle alla flyktningar anpassa sig utan ett jobb som gör folk självstandiga? Arbete är nyckeln till integration. Om svenska arbetesgivare förvägrar anställa dem "konstiga" invandrare, kommer Sverige att ALLTID har ett integrationsproblem.

Nej, den är ingen lösning att kasta stenar mot polis, osv utan invandrare (det spelar ingen roll om de har svensk medborgarskåp) ofta känner sig hopplösa och avstängda av samhälle.

• Jmia
    TheCoopers skrev 2009-09-30 21:53:40 följande:
    Ja då måste du ha maten klar ! och du olydiga kvinna ska inte sitta på internet ... Aja Baja .. jag säger också God natt !
    Jag menar ju det. På med hucklen och förklä´t bara..
  • RockBella
    MijaMia skrev 2009-09-30 21:43:44 följande:
    Du är nog nästa steg för dig att fundera över varför jag skulle hitta på det. Jag VET det. På samma sätt som du vet att 1+1=2. Jag är pålitligare än wikipedia.
    Vi säger så =)
  • RockBella
    TheCoopers skrev 2009-09-30 21:43:47 följande:
    Njaa min sambo är ingen flykting , hans föräldrar var det . Min dotter ( äldsta ) är dessutom inte ens svensk medborgare ... hon är amerikan ... inte född här och inte flykting ... so yes They are out
    Är det så att din man föräldrar fick asyl i Sverige och sen födde honom här? Alltså att han är 2:a generationsinvandrare?

Tror barn får till svenska medborgare enligt lag får komma hit, och får dom inte det tycker jag att det som undantag ska få göra det =)
  • hundpuss
    RockBella skrev 2009-09-30 21:37:15 följande:
    Det beror på =)
    Vår drottning kom väl iaf inte till Sverige som flykting?
  • korsdrag

Jag är absolut oroad. Det kostar för det första vårt samhälle fler miljarder ta emot invandrare. I och med att dom direkt tvingas utanför samhället, innebär ju det (allt för ofta) att dom lever på våra skattepengar, socialbidrag. Där har dom även helt klart fler fördelar än en svensk som tvingats till soc.

Dessutom kostar det massa pengar för att dessa människor ska utbilda sig här, visst det är bra, då kan dom ju kanske i slutänden hitta ett jobb. Men ska man inte först och främst se till att dom som redan bor här har det bra, innan man tar sig an andra?

Sen kan vi ju kolla i våra svenska fängelsen, hur ser det ut där? ca 90% av alla som sitter inne har utlänsk härkomt, vad kostar inte de i deras underhåll gällande mat, arbetstid osv? Det är ju så fullt i fängelsena att man i vissa fall kortat av andras straff för det inte finns någon plats.. Snyggt va?

Sverige måste sätta en gränsför det här tycker jag, vad sägs om en prövotid här gällande svensk lag? Sätt en gräns, inom kanske fem år ska personen ha ett jobb, kunna svenska och inte begått något brott, uppfyller man inte kraven kan man packa och åka hem. Självklart ska personliga aspekter räknas in såsom ålder hälsa mm

• Minune
    empresskaren skrev 2009-09-30 21:53:43 följande:
    Jag orkar inte läsa alla 138 sidor utan jag måste säga att problemet är att Sverige har tagit in FÖR mycket flyktningar att regeringen inte kan stödja.Sverige har inga riktiga metoder eller resurser som LYCKAS att hjälpa invandrare att bli självständiga. Arbetesgivare här är helt fördomsfulla när det gäller "invandrare". Om du var inte uppväxt här/inte kan svenska perfekt/flytande får du inget jobb. Punkt slut.Hur fan i helvete skulle alla flyktningar anpassa sig utan ett jobb som gör folk självstandiga? Arbete är nyckeln till integration. Om svenska arbetesgivare förvägrar anställa dem "konstiga" invandrare, kommer Sverige att ALLTID har ett integrationsproblem.Nej, den är ingen lösning att kasta stenar mot polis, osv utan invandrare (det spelar ingen roll om de har svensk medborgarskåp) ofta känner sig hopplösa och avstängda av samhälle.
    SÅ illa är det ändå inte, då skulle ju inte en enda invandrare ha jobb, och så ser det ju inte ut. Däremot har sverige en arbetsmarknad som är otroligt trög, och det invandrare ofta saknar för att ta sig in på den är kontakter, då det är så många ofta får jobb.

Sen ang stenkastare, jag ser inte dem som några rebeller som är utanför samhället och vill visa sitt missnöje...för mig är de bara ytterligare en manifestation av sveriges sjukt ouppfostrade och bortskämda ungdom...inget är heligt, man har inte respekt för något, man tror sig vara bättre än andra och att man kan göra och bete sig precis som man vill. Nåt har gått fel i sverige med uppfostran av dagens ungdomsgeneration, skolan och samhället är slappt rakt av, föräldrar orkar inte, vill inte bry sig...det är ju helt absurt att i ett land med en god ekonomisk situation som sverige så regerar kriminella gäng o mc-klubbar och drar till sig ungdomar...det är nåt stort fel i själva samhället här, för mycket sköt dig själv och skit i andra, för mycket fokus på individen och dennes begär och önskningar...ett ego-samhälle helt enkelt. DET är sveriges stora problem enligt mig.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?