empresskaren skrev 2009-09-30 21:53:43 följande:
Jag orkar inte läsa alla 138 sidor utan jag måste säga att problemet är att Sverige har tagit in FÖR mycket flyktningar att regeringen inte kan stödja.Sverige har inga riktiga metoder eller resurser som LYCKAS att hjälpa invandrare att bli självständiga. Arbetesgivare här är helt fördomsfulla när det gäller "invandrare". Om du var inte uppväxt här/inte kan svenska perfekt/flytande får du inget jobb. Punkt slut.Hur fan i helvete skulle alla flyktningar anpassa sig utan ett jobb som gör folk självstandiga? Arbete är nyckeln till integration. Om svenska arbetesgivare förvägrar anställa dem "konstiga" invandrare, kommer Sverige att ALLTID har ett integrationsproblem.Nej, den är ingen lösning att kasta stenar mot polis, osv utan invandrare (det spelar ingen roll om de har svensk medborgarskåp) ofta känner sig hopplösa och avstängda av samhälle.
SÅ illa är det ändå inte, då skulle ju inte en enda invandrare ha jobb, och så ser det ju inte ut. Däremot har sverige en arbetsmarknad som är otroligt trög, och det invandrare ofta saknar för att ta sig in på den är kontakter, då det är så många ofta får jobb.
Sen ang stenkastare, jag ser inte dem som några rebeller som är utanför samhället och vill visa sitt missnöje...för mig är de bara ytterligare en manifestation av sveriges sjukt ouppfostrade och bortskämda ungdom...inget är heligt, man har inte respekt för något, man tror sig vara bättre än andra och att man kan göra och bete sig precis som man vill. Nåt har gått fel i sverige med uppfostran av dagens ungdomsgeneration, skolan och samhället är slappt rakt av, föräldrar orkar inte, vill inte bry sig...det är ju helt absurt att i ett land med en god ekonomisk situation som sverige så regerar kriminella gäng o mc-klubbar och drar till sig ungdomar...det är nåt stort fel i själva samhället här, för mycket sköt dig själv och skit i andra, för mycket fokus på individen och dennes begär och önskningar...ett ego-samhälle helt enkelt. DET är sveriges stora problem enligt mig.