• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Beautifully Human
    RockBella skrev 2009-09-30 21:36:14 följande:
    Huruvida du vet det eller inte är för mig ointressant. Jag bad om källa och du lyckades inte ge mig en =)
    JAG är din källa. Upp till dig att vara källkritisk...om du orkar.
  • RockBella
    Jmia skrev 2009-09-30 21:36:25 följande:
    Nej. Det var en s k retorisk fråga eftersom min familjesituation inte rör det allmäna nätet.
    Jo, du frågade visst mig om jag tyckte att din man skulle bo hos dig. Retorisk fråga eller inte, det var en fråga som du ställde mig.
    Annars var det inte svårt alls att förstå sammanhanget om man läst inläggen
    - Kunde fortfarande vart så att det var du som var invandrare, oavsett om du vill eller inte =)
  • Beautifully Human
    TheCoopers skrev 2009-09-30 21:34:48 följande:
    Ok då åker min familj ut illa kvickt .. och i fallet drar jag med mig drottningen
    Aj då!
  • RockBella
    MijaMia skrev 2009-09-30 21:39:09 följande:
    JAG är din källa. Upp till dig att vara källkritisk...om du orkar.
    Godtar inte så opålitliga källor att det kan vara påhittade av dig =)
  • TheCoopers
    Jmia skrev 2009-09-30 21:37:07 följande:
    Du är ett föredöme för oss alla!!
    Jaaa jag kan GOOGLA hahhaha det är knepet och lösningen på det mesta .

See Im the queen of Google

I'm the me I choose to be ...
  • Jmia
    TheCoopers skrev 2009-09-30 21:42:15 följande:
    Jaaa jag kan GOOGLA hahhaha det är knepet och lösningen på det mesta . See Im the queen of Google
    Ja det är bra. Mycket bra! Utan Google skulle vi vara vilsna små får.
  • Beautifully Human
    RockBella skrev 2009-09-30 21:40:40 följande:
    Godtar inte så opålitliga källor att det kan vara påhittade av dig =)
    Du är nog nästa steg för dig att fundera över varför jag skulle hitta på det.

Jag VET det. På samma sätt som du vet att 1+1=2.
    Jag är pålitligare än wikipedia.
  • TheCoopers
    RockBella skrev 2009-09-30 21:37:15 följande:
    Det beror på =)
    Njaa min sambo är ingen flykting , hans föräldrar var det .
    Min dotter ( äldsta ) är dessutom inte ens svensk medborgare ... hon är amerikan ... inte född här och inte flykting ...

so yes

They are out
  • lilla V
    TheCoopers skrev 2009-09-30 20:33:03 följande:
    Nej det väljer inte själv att bosätta sig i invandrar täta områden . Det är där det finns lediga lägenheter .Knappast i Stockholms innerstad tex
    Va? konstigt att vi andra lyckas utan problem att få lägenhet runt om den invandrartäta stadsdelen då! Platsen jag menar ligger långt ifrån Stockholm och det går inte ens att jämföra kostnaderna, så det ska de flesta ha råd med.
  • TheCoopers
    lilla V skrev 2009-09-30 21:47:39 följande:
    Va? konstigt att vi andra lyckas utan problem att få lägenhet runt om den invandrartäta stadsdelen då! Platsen jag menar ligger långt ifrån Stockholm och det går inte ens att jämföra kostnaderna, så det ska de flesta ha råd med.
    Vart ligger denna plats ?

och om du skickar alla invandrare dit så blir det ju ett nytt invandrartätt område ...
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?