• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • HelenaMaria

Flyktingar i akut behov av hjälp och skydd (fara för livet!) ska tas emot men vi kan ju skippa att ta in all anknytning som kommer som ett brev på posten efter ett tag.

• Minune
    HelenaMaria skrev 2009-10-01 09:27:53 följande:
    Flyktingar i akut behov av hjälp och skydd (fara för livet!) ska tas emot men vi kan ju skippa att ta in all anknytning som kommer som ett brev på posten efter ett tag.
    mmm...anknytning kan man ta hit ifall man har råd att försörja dem.
  • HelenaMaria
    Stinky skrev 2009-10-01 09:27:03 följande:
    Sen är det så att befolkningen får ALDRIG de korrekta siffrorna på hur mkt invandringen kostar, då de styrande är så fruktansvärt rädda för att rasismen ska nå högre höjder. Själv tror jag inte att det är rasismen som skulle gro nämnvärt, utan kritiken mot invandraringen.
    Precis.
  • Stinky
    LindaJohansson81 skrev 2009-10-01 09:26:07 följande:
    Ja, dete tror jag vad jag vill om...
    Ja, du får tro vad du vill. Jag struntar faktiskt helt i vad du tror. Jag läste att hennes barn frågat henne varför h*n ska lära sig andras barns språk på dagis, och det är vad jag utgår ifrån.
  • LindaJohansson81
    EnLitenFlicka skrev 2009-10-01 09:25:44 följande:
    LindaJohansson81: Precis som du vill att dina barn ska prata arabiska så vill jag att mina barn inte ska göra det. Om du inte vill fira jul i kyrkan så ge --- i att gå dit men man ska inte ta rätten ifrån de som vill. Jag tror inte andra länder skulle ändra sig om vi svenska kom och ville fira som vi göra och jag tycker verkligen inte vi ska ändra oss. Man vågar knappt vara svensk i Sverige längre är det så det ska vara? Inga gränser? Jag blir ledsen ,orolig och förbannad och jag hoppas attt resten av svenska folket ser det för vad det verkligen är innan det är försent.
    Du vet att det står i lagen att svenska skolan SKA vara religöst obunden.
    Vet du att det är ett brott mot lagen att fira resp högtider i kyrkan?
    Jag anser inte att vara svensk är att vara i kyrkan, jag är helsvensk, men vill ändå inte besöka kyrkan. Jag har inga som helst problem med att våga vara svensk.
    Du kan fira jul i kyrkan hur mycket du vill, fast på DIN fritid. Så är det bara. Om du vill vara en motsträvare till att skolan ska vara lika för alla barn för att förebygga utanförskap osv. Så säger det ganska mycket om dig.
  • Mamma till Philip Nova Elliot

Ja jag är orad faktiskt men det är inget nytt. Kan ärligt säga att jag har flyttat från Malmö som jag bott i 25 år delvis pga invandringen. Det känns inte som man är i Sverige längre när man kommer in i Malmö.

De kommer ta över, det är ett faktum. De föder många ggr fler barn än oss och många fler andelar än oss svenskar varken jobbar eller talar det svenska språket.

★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & BF 4/5-10 ★*☆
  • HelenaMaria
    Minune skrev 2009-10-01 09:28:52 följande:
    mmm...anknytning kan man ta hit ifall man har råd att försörja dem.
    Jo, men så ska det väl egentligen vara? Fast Migrationsverket har inga möjligheter att kolla upp om de kan försörja sina släktingar eller inte. I mitt yrke har jag ibland fått frågan om man kan ta hit sin man, bror etc men jag säger alltid att ja det kan du, om du kan försörja honom/henne. Dock kan de inte försörja dem eftersom de själva klarar sig ekonomiskt..
  • LindaJohansson81
    HelenaMaria skrev 2009-10-01 09:27:53 följande:
    Nu är du där igen. Om man bara har ekonomisk möjlighet att fly EN person från en familj....Ska den personen då skita i att söka anknytning till sina barn?Fru? Man?
  • HelenaMaria

de själva inte klarar sig ekonomiskt..

Svar på tråden Är du oroad över invandringen?