• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • LindaJohansson81
    HelenaMaria skrev 2009-10-01 09:33:00 följande:
    Är det bara en person som har skyddsbehov -ja då tycker jag att resten av familjen kan vänta. Det ska inte vara så att alla automatiskt får komma hit bara för ett en person behöver hjälp.
    Nej det tycker inte jag. Jag vet att i de flesta fall så lever hela familjen under samma press. Oftast så åker man bara en person pga ekonomin.
  • Metrolifestyle

Hoppfull mamma skrev 2009-10-01 09:34:04 följande:

Har ni tänkt på VARFÖR utlänningar föder fler barn än svenskar? Vild gissning av mig är att svenskar tänker efter tusen gånger innan. Kommer vi ha råd, kan vi försörja ett barn, har vi utbildning, bostad mm. Utlänningar VET att staten står för lägenhet, mat, blöjor etc. Spelar roll om man skaffar sjutton ungar. Mamman jobbar ju i alla fall inte utan kan vara hemma med barnen... Det är vad jag tror. Dom är inte och behöver inte vara lika rädda. Sedan är det ju så i vissa religoner att man inte får skydda sig och man får inte göra abort. Men knulla det ska man!
    Vilka utlänningar pratar du om? Finnar, afrikaner, japaner, tyskar???
  • LindaJohansson81
    Minune skrev 2009-10-01 09:36:07 följande:
    tyvärr så ser livet ut som det gör. Min sambo har t.ex ingen möjlighet att träffa sin son, sina föräldrar, syskon mm mer än max en gång per år. Det är konstigt att de från vissa länder ska ha rätt till socbidrag, ta hit familjer som också får socbidrag etc, medan de från andra inte har det. Och konstigt nog så fixar de som inte har den rätten sitt liv ändå här, medan de som har rättigheterna att få en massa hjälp inte verkar kunna reda upp sina liv.
    Ehh kanske finns en mamma till sonen med i hemlandet?

Migrationsverket kan inte ta ett barn från sin mamma för att din sambo ska få träffa hans son?
  • Hoppfull mamma
    LindaJohansson81 skrev 2009-10-01 09:36:06 följande:
    Hoppfull mamma skrev 2009-10-01 09:34:04 följande: Du kanske ska läsa på lite om andra kulturer INNAN du yttrar dig.Anledningen till att de skaffar många barn är helt enkelt-ju fler barn, desto säkrare blir deras egen ålderdom. Du vet i deras länder finns oftast inte ett fungerande socialt skyddsnät.Du tror fel.
    Nä det är just det som är grejen. I DERAS länder. Dom är inte där längre eller hur. Dom är här och lever på svenska statens pengar. Utan hänsyn till alla som i generationer har jobbat och betalat skatt för att finansiera deras socialbidra, barnbidrag och annat.
  • Hoppfull mamma
    200908291 skrev 2009-10-01 09:37:19 följande:
    Hoppfull mamma skrev 2009-10-01 09:34:04 följande: Vilka utlänningar pratar du om? Finnar, afrikaner, japaner, tyskar???
    Alla utlänningar som lever på svenska staten pratar jag om. Alla som vet att dom kan mjölka systemet på pengar. Det spelar väl ingen roll vilket ursprungsland dom kommer ifrån? Vill du försöka få fram att jag dömmer en viss ras?
  • LindaJohansson81
    EnLitenFlicka skrev 2009-10-01 09:37:07 följande:
    Men släpp detta med kyrkan. Sverige skall styras av svvenskarna: Icke-svenskar skall ej tillåtas ha maktpositioner inom det svenska samhället. Och när rätt personer sitter där så kanske det blir den ordning vi så desperat väntat på.
    Det ÄR ordning. Klart att de ska få ha makt positioner, ombyte förnöjer.

Hellre det än idioter till svenskar som har försurats med fördomar..............

Ta din föräldraplikt på allvar istället för att sitt och gnäll på skolan dagis o dyl.
  • Minune
    LindaJohansson81 skrev 2009-10-01 09:38:30 följande:
    Ehh kanske finns en mamma till sonen med i hemlandet?Migrationsverket kan inte ta ett barn från sin mamma för att din sambo ska få träffa hans son?
    det är inte vad det handlar om. Jag undrar varför vissa har rätt att hämta hit allt och alla och få sen pengar för att de ska leva här? De flesta som kommer är inte flyktingar, de hämtar hit familjerna för de har det fattigt i hemlandet.
  • Metrolifestyle

Fan, den här tråden blir bara bättre och bättre. Helt plötsligt så får man reda på att alla utlänningar inte bara är kriminella och arbetslösa utan också knullar som kaniner utan skydd.

Vad vore en dag utan FL.

• LindaJohansson81

Hoppfull mamma skrev 2009-10-01 09:38:33 följande:

Nä det är just det som är grejen. I DERAS länder. Dom är inte där längre eller hur. Dom är här och lever på svenska statens pengar. Utan hänsyn till alla som i generationer har jobbat och betalat skatt för att finansiera deras socialbidra, barnbidrag och annat.
    Ja men om du VILL skaffa många barn, ska du då inte få göra det?

Är du FÖR tvångssterilisering? Som vi gjorde mot zigenarna?

Sedan kanske de redan har skaffat många barn INNAN de kommer till Sverige....
  • apmani
    LindaJohansson81 skrev 2009-10-01 09:36:06 följande:
    Hoppfull mamma skrev 2009-10-01 09:34:04 följande: Du kanske ska läsa på lite om andra kulturer INNAN du yttrar dig. Anledningen till att de skaffar många barn är helt enkelt-ju fler barn, desto säkrare blir deras egen ålderdom. Du vet i deras länder finns oftast inte ett fungerande socialt skyddsnät. Du tror fel.
    Förvisso... Men det är väl i Sverige de befinner sig nu, eller hur?
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?