• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Metrolifestyle

Hoppfull mamma skrev 2009-10-01 09:40:14 följande:

Alla utlänningar som lever på svenska staten pratar jag om. Alla som vet att dom kan mjölka systemet på pengar. Det spelar väl ingen roll vilket ursprungsland dom kommer ifrån? Vill du försöka få fram att jag dömmer en viss ras?
    Så alla som kan mjölka systemet på pengar har sex utan preventivmedel?
  • LindaJohansson81
    Minune skrev 2009-10-01 09:40:48 följande:
    det är inte vad det handlar om. Jag undrar varför vissa har rätt att hämta hit allt och alla och få sen pengar för att de ska leva här? De flesta som kommer är inte flyktingar, de hämtar hit familjerna för de har det fattigt i hemlandet.
    Så du anser inte att krig och svält som i Somalia är skäl nog att fly?

Allt och alla? Fru,man och barn får komma, men resten av släkten är otroligt svårt att få hit till Sverige.
  • LindaJohansson81
    apmani skrev 2009-10-01 09:42:42 följande:
    Förvisso... Men det är väl i Sverige de befinner sig nu, eller hur?
    JA! Är du för tvångssterilisering?
  • EnLitenFlicka

LindaJohansson81: Vad menar du? Jag gör allt för mina barn. Jag vill att de ska vara trygga. Jag gnäller inte på dagis detta hade inte behövt vara ett problem...tänk på vart problemet ligger. Vill vi ha ombyta kan vi flytta någon annanstans, försöka där med att springa utan tyg på huvudet eller vara en självständig kvinna. Lära barnen svenska på dagiset där kanske? Det är väl välkommet ombyte förnöjer ju eller hur var det?
    Hur tror du jag skulle tas omhand?

• Metrolifestyle
    Minune skrev 2009-10-01 09:40:48 följande:
    det är inte vad det handlar om. Jag undrar varför vissa har rätt att hämta hit allt och alla och få sen pengar för att de ska leva här? De flesta som kommer är inte flyktingar, de hämtar hit familjerna för de har det fattigt i hemlandet.
    Ja och det är fel att fler får det bättre, eller vad menar du?
  • Minune
    LindaJohansson81 skrev 2009-10-01 09:43:51 följande:
    Så du anser inte att krig och svält som i Somalia är skäl nog att fly?Allt och alla? Fru,man och barn får komma, men resten av släkten är otroligt svårt att få hit till Sverige.
    som jag skrev, de flesta kommer som invandrare, inte flyktingar. Och invandrare kommer av ekonomiska skäl. Och nog får de hit både den ena och andra, det är inte svårt att göra falska papper etc och ta hit syskon som t.ex fru, kusiner som barn etc. Det är väldigt lätt att köpa falska dokument.
  • LindaJohansson81
    EnLitenFlicka skrev 2009-10-01 09:44:27 följande:
    LindaJohansson81: Vad menar du? Jag gör allt för mina barn. Jag vill att de ska vara trygga. Jag gnäller inte på dagis detta hade inte behövt vara ett problem...tänk på vart problemet ligger. Vill vi ha ombyta kan vi flytta någon annanstans, försöka där med att springa utan tyg på huvudet eller vara en självständig kvinna. Lära barnen svenska på dagiset där kanske? Det är väl välkommet ombyte förnöjer ju eller hur var det? Hur tror du jag skulle tas omhand?
    Det beror ju naturligtvis vilket land du besöker..Hur pass moderniserat det är. Vi har tur för att Sverige ÄR moderniserat.

Kom igen när du tvingats fly från Sverige....Då kanske du faktiskt VET vad du pratar om.
  • Minune
    200908291 skrev 2009-10-01 09:44:43 följande:
    Ja och det är fel att fler får det bättre, eller vad menar du?
    ja, om den enda orsaken är att de är fattiga i hemlandet så ska de inte få soc här. Det är fel. Det är inte sveriges ansvar att folk i andra länder lever under sämre standard. Hot för ens liv, det är en sak. Att man bor dåligt och inte har kött på bordet varje dag, det är en annan.
  • EnLitenFlicka

Jasså och vart har du flytt ifrån sa du? Vi har inte tur... vi har satt oss själva i misär och nu är det dags att mångkulturen blir svensk kultur igen.
    Nu har jag sagt mitt i denna tråd jag tror att alla sett min mening i detta ämne.

• LindaJohansson81
    EnLitenFlicka skrev 2009-10-01 09:48:46 följande:
    Jasså och vart har du flytt ifrån sa du? Vi har inte tur... vi har satt oss själva i misär och nu är det dags att mångkulturen blir svensk kultur igen. Nu har jag sagt mitt i denna tråd jag tror att alla sett min mening i detta ämne.
    Kommer inte att hända.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?