• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Metrolifestyle
    Minune skrev 2009-10-01 09:48:45 följande:
    ja, om den enda orsaken är att de är fattiga i hemlandet så ska de inte få soc här. Det är fel. Det är inte sveriges ansvar att folk i andra länder lever under sämre standard. Hot för ens liv, det är en sak. Att man bor dåligt och inte har kött på bordet varje dag, det är en annan.
    Vems ansvar är det då eller ska vi bara låta dem vara?
  • Minune
    200908291 skrev 2009-10-01 09:53:03 följande:
    Vems ansvar är det då eller ska vi bara låta dem vara?
    vad menar du? att sverige ska ta in alla världens fattiga och ge dem soc???
  • Metrolifestyle
    Minune skrev 2009-10-01 09:53:50 följande:
    vad menar du? att sverige ska ta in alla världens fattiga och ge dem soc???
    Jag tycker absolut vi ska vara det föredömme som vi är idag.
  • Minune
    200908291 skrev 2009-10-01 09:55:45 följande:
    det var inget svar. Vet du hur många människor som lever under existensminimum i världen idag? Ta reda på det, och räkna sedan ut vad det skulle kosta att ge dem alla soc.bidrag enligt svensk norm. Plussa på med kostnader för t.ex sjukvård. När du gjort det, så kan vi diskutera ifall sverige har möjlighet att hjälpa dem allihopa.
  • Stinky
    200908291 skrev 2009-10-01 09:55:45 följande:
    På vilket sätt är vi ett föredöme, säger du? Fan, många i Europa skrattar åt oss ju!
  • Metrolifestyle
    Minune skrev 2009-10-01 09:57:40 följande:
    det var inget svar. Vet du hur många människor som lever under existensminimum i världen idag? Ta reda på det, och räkna sedan ut vad det skulle kosta att ge dem alla soc.bidrag enligt svensk norm. Plussa på med kostnader för t.ex sjukvård. När du gjort det, så kan vi diskutera ifall sverige har möjlighet att hjälpa dem allihopa.
    Så denna diskussion blev nu svart eller vitt.
    Som jag skrev så tycker jag att det systemet vi har idag fungerar bra.
  • Minune
    200908291 skrev 2009-10-01 10:01:38 följande:
    Så denna diskussion blev nu svart eller vitt. Som jag skrev så tycker jag att det systemet vi har idag fungerar bra.
    du kan fortfarande inte ge ett svar på det jag frågade?
  • Metrolifestyle
    Stinky skrev 2009-10-01 10:01:13 följande:
    På vilket sätt är vi ett föredöme, säger du? Fan, många i Europa skrattar åt oss ju!
    Angela Merkel, Silvio Berlusconi eller vem menar du?
  • LindaJohansson81
    Minune skrev 2009-10-01 09:57:40 följande:
    Det är väl KNAPPAST så att vi i Sverige kommer att ställas inför det faktum att ALLA som lever under existensminimum kommer att komma till Sverige.
  • Metrolifestyle
    Minune skrev 2009-10-01 10:02:48 följande:
    du kan fortfarande inte ge ett svar på det jag frågade?
    hehe, jag svarade på frågan om jag tycke vi skulle ta i alla världens fattiga.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?