• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • LindaJohansson81
    Stinky skrev 2009-10-01 10:01:13 följande:
    På vilket sätt är vi ett föredöme, säger du? Fan, många i Europa skrattar åt oss ju!
    Vilka då?
  • Metrolifestyle

Det är så härligt att så många tror att precis alla vill bo i Sverige. Sverige är fantastiskt men det är naivt och tro att alla tycker det.

• Stinky
    LindaJohansson81 skrev 2009-10-01 10:05:02 följande:
    Vilka då?
    Länder som Finland, Norge, Danmark, Frankrike och vad mer. Vår invandringpolitik är ett stort skämt där invandringen ofta går före de som redan bor i Sverige. Vår välfärd har klart försämrats, och det behöver man inte ens hymla om varför. Vi ligger inte på topp längre i välfärdslistan som vi en gång i tiden gjorde.
    Finland -och många andra länder- har en sund invandringspolitik där de tar emot så många DE ANSER SIG HA RÅD MED. Det om något kallar jag för vettig invandringspolitik!
  • Metrolifestyle
    Stinky skrev 2009-10-01 10:15:52 följande:
    Länder som Finland, Norge, Danmark, Frankrike och vad mer. Vår invandringpolitik är ett stort skämt där invandringen ofta går före de som redan bor i Sverige. Vår välfärd har klart försämrats, och det behöver man inte ens hymla om varför. Vi ligger inte på topp längre i välfärdslistan som vi en gång i tiden gjorde. Finland -och många andra länder- har en sund invandringspolitik där de tar emot så många DE ANSER SIG HA RÅD MED. Det om något kallar jag för vettig invandringspolitik!
    Så det är vår invandringspolitik som är orsaken till vår "försämrade" välfärd? Inte att vi tidigare hade en dopad ekonomisk politik?
  • TheCoopers
    200908291 skrev 2009-10-01 10:14:05 följande:
    Det är så härligt att så många tror att precis alla vill bo i Sverige. Sverige är fantastiskt men det är naivt och tro att alla tycker det.
    Precis .. exakt .. VÄL talat !
    I'm the me I choose to be ...
  • Stinky
    200908291 skrev 2009-10-01 10:18:41 följande:
    Så det är vår invandringspolitik som är orsaken till vår "försämrade" välfärd? Inte att vi tidigare hade en dopad ekonomisk politik?
    Kan ju säga att det knappast är dagens regering som ensam sett till denna misär, den började nämligen långt tidigare under vänsterregeringens tid.
  • TheCoopers
    Stinky skrev 2009-10-01 10:15:52 följande:
    Länder som Finland, Norge, Danmark, Frankrike och vad mer. Vår invandringpolitik är ett stort skämt där invandringen ofta går före de som redan bor i Sverige. Vår välfärd har klart försämrats, och det behöver man inte ens hymla om varför. Vi ligger inte på topp längre i välfärdslistan som vi en gång i tiden gjorde.Finland -och många andra länder- har en sund invandringspolitik där de tar emot så många DE ANSER SIG HA RÅD MED. Det om något kallar jag för vettig invandringspolitik!
    Jag är mer oroad över Finland .

Glad att jag inte bor där ...
    I'm the me I choose to be ...
  • Stinky
    200908291 skrev 2009-10-01 10:21:40 följande:
    www.tillvaxtverket.se/huvudmeny/faktaochstati... Ett par år gammal lista med så illa verkar vi inte ha det i Sverige.
    Där står bl.a. "Sverige ligger högt när det gäller förväntad livslängd och utbildning, men har lägst BNP per invånare av de tio länder som toppar välfärdsligan."

Tack för den, televerket!
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?