• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Ulf Harrys Farsa

Dorian Ertymexx skrev 2009-10-01 13:24:23 följande:

Klart att det var invandringen, allt ont kommer ju från invandringen, inte från en vansinnig ekonomisk politik! :P
    allt ont kommer från Dorian! ;)
  • Tyrell

Klart att det var invandringen, allt ont kommer ju från invandringen, inte från en vansinnig ekonomisk politik! :P
    Om det var politiken, så måste det varit utrikisk politik. Svensk politik är alltid bäst, per definition.
  • TheCoopers
    200908291 skrev 2009-10-01 13:18:20 följande:
    Ja och då kommer 10.000 kr frågan.... Var det invandringen som låg bakom det totala sammanbrottet för den isländska kronan?Eller kan det vara så, liksom Sverige, att invandringen påverkar en bråkdel.
    Man ska alltid skylla på invandrarna !

Det är enklast så
    I'm the me I choose to be ...
  • Dorian Ertymexx
    Tyrell skrev 2009-10-01 13:41:42 följande:
    Om det var politiken, så måste det varit utrikisk politik. Svensk politik är alltid bäst, per definition.
    Ja, utom invandringspolitiken förstås!
  • hundpuss

Dorian Ertymexx skrev 2009-10-01 13:44:03 följande:

Men den måste ju isf vara påhittad av ngn "icke svensk", typ Ibrahim Baylan eller Nyamko Sabuni.
  • Stinky
    MijaMia skrev 2009-10-01 13:15:06 följande:
    Såklart Island har mindre invandring än sverige, men vilken poäng är det ni försöker göra? Island gick ju nästan i konkurs för inte så länge sedan.
    Det var en här som började jämföra Sverige med Island här, som att alla länder vore lika.
  • Stinky
    TheCoopers skrev 2009-10-01 13:43:53 följande:
    Man ska alltid skylla på invandrarna ! Det är enklast så
    Vilka är det som skyller på invandrarna?
  • Tyrell

Dorian Ertymexx skrev 2009-10-01 13:44:03 följande:

Men Sverige har ingen invandringspolitik, det är bara SD som har det och de får inte vara med och leka i riksdagen.
  • Metrolifestyle
    Stinky skrev 2009-10-01 13:50:20 följande:
    Det var en här som började jämföra Sverige med Island här, som att alla länder vore lika.
    Island var ett bra exempel för vissa 80-talister...
  • HelenaMaria

Kan ni inte hålla detta på en nivå som ligger högre än sandlådan så kan ni ju sluta skriva inlägg.

Svar på tråden Är du oroad över invandringen?