• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • Stinky
    200908291 skrev 2009-10-01 13:56:46 följande:
    Island var ett bra exempel för vissa 80-talister...
    Jaså, det tycker du. Varför tycker du det?
  • Stinky

Måste bara upprepa mig än en gång: Det jag oroar mig mer över, är dessa "nyttiga idioter" som ser kritik mot invandringen som rasism. Det är de som är farliga och ser till att det kokar under locket.

• Metrolifestyle
    Stinky skrev 2009-10-01 14:05:03 följande:
    Jaså, det tycker du. Varför tycker du det?
    För att hjälpa dig att svara på vilket sätt och hur mycket invandringen påverkar vår BNP.
  • Stinky
    200908291 skrev 2009-10-01 14:11:14 följande:
    För att hjälpa dig att svara på vilket sätt och hur mycket invandringen påverkar vår BNP.
    Men du kan ju fortfarande inte ta Island som ett exempel där det knappt finns någon invandring!
  • Metrolifestyle
    Stinky skrev 2009-10-01 14:12:59 följande:
    Men du kan ju fortfarande inte ta Island som ett exempel där det knappt finns någon invandring!
    Nej men samma idiotiska politik som ligger grunden för sjunkande BNP vilket du la över på invandringen.
  • TheCoopers
    Stinky skrev 2009-10-01 13:51:41 följande:
    Vilka är det som skyller på invandrarna?
    Ja läs igenom tråden lär du hitta svaret
    I'm the me I choose to be ...
  • Tyrell
    Stinky skrev 2009-10-01 14:12:59 följande:
    Men ta Luxemburg då.
    Stabil ekonomi men hög andel utlänningar. Högre invandring än Sverige per capita.
  • Dorian Ertymexx
    Tyrell skrev 2009-10-01 13:52:55 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2009-10-01 13:44:03 följande:
    Men Sverige har ingen invandringspolitik, det är bara SD som har det och de får inte vara med och leka i riksdagen.
    Ja, förlåt, jag glömde... ;)
  • HelenaMaria

Jag undrar bara om det är av respekt och solidaritet för människor som ett litet land som Sverige tar in så mycket folk, för med tanke på hur det ser ut i dagsläget med "ghettoområden" så är det väl inte värdigt någon att ha det så? Varför inte se konsekvenserna som blivit av ett generöst mottagande?
    Det går inte att blunda för att det blivit konsekvenser och det är knappast solidaritet att ta in folk och sedna dumpa tio personer i en tvåa i Södertäljes utkant där ingen annan vill bo.

Tycker ni att det är värdigt att komma hit till en tillvaro av arbetslöshet, socialbidragstagande, tillbringa åratal på olika praktikplatser?
    Visst, det kanske är bättre än att sitta i ett flyktingläger men då Sverige bevisligen inte har så mycket att erbjuda så kanske man borde se över rutinerna och förfarandet vad gäller mottagande, boende, sysselsättning osv. Svenska värdfamiljer skulle vara ultimat men det kanske är en utopi.

• Jmia

Hoppfull mamma skrev 2009-10-01 09:34:04 följande:

Har ni tänkt på VARFÖR utlänningar föder fler barn än svenskar? Vild gissning av mig är att svenskar tänker efter tusen gånger innan. Kommer vi ha råd, kan vi försörja ett barn, har vi utbildning, bostad mm. Utlänningar VET att staten står för lägenhet, mat, blöjor etc. Spelar roll om man skaffar sjutton ungar. Mamman jobbar ju i alla fall inte utan kan vara hemma med barnen... Det är vad jag tror. Dom är inte och behöver inte vara lika rädda. Sedan är det ju så i vissa religoner att man inte får skydda sig och man får inte göra abort. Men knulla det ska man!
    Fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy! Vad fördomsfullt!
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?