• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • funfactory

Jag hatar att gå till visa klubbar och dansa på lördagar. Där hänger Balkan och gnider sig mot mig och tafsar. Stööörigt.
    De svenska killarna hoppar inte på en på det sättet har jag märkt iallafall..

• RockBella
    MrsAssault skrev 2009-10-01 20:56:18 följande:
    Jag förstår ingenting av vad du skriver nu
    Du har påstått att jag inte vill ha invandrare här.
    Varpå jag svarar att det beror på, det finns olika villkor.

"jag försöker bara komma på lösningar till olika problem som skulle kunna dyka upp i ditt eget lilla land utan invandrare"
    Dessa problem du nämner menar du att jag skulle se som problem. När jag frågar dig varför du tror att jag skulle se de saker som du räknade upp som problem, svarar du "jag vet inte?"

Varpå jag svarar "Du kanske ska ta reda på sånna saker innan du uttrycker dig?"

Börjar det klarna nu? =)
  • RockBella
    MijaMia skrev 2009-10-01 20:56:35 följande:
    Men lägg av nu. Snacka om tunnelseende. Jag TVIVLAR på att varje gång vederbörande sätter fot utanför dörren kommer en invandrare och gnider sig mot hennes rumpa. Svenska killar är inte så jäkla trevliga efter ett par öl, sscccckkkka vi knullaaahhh elleeeh?
    Vadå tunnelseende, har jag påstått att bara invandrare antastar? Nej.
    Ta reda på sånt innan du skriver "tunnelseende" =)

Svara på frågan då, är det bara "en liten kulturkrock" när en kvinna blir ANTASTAD av en man?
  • Beautifully Human
    funfactory skrev 2009-10-01 21:02:40 följande:
    Jag hatar att gå till visa klubbar och dansa på lördagar. Där hänger Balkan och gnider sig mot mig och tafsar. Stööörigt. De svenska killarna hoppar inte på en på det sättet har jag märkt iallafall..
    Åk på charter
    Man ska ju ta seden dit man kommer och uppföra sig och allt det där...Jag jobbade flera säsonger i Ayia Napa, svenska killar antastade både tjejer och varandra. (Det gjorde alla).
  • Beautifully Human
    RockBella skrev 2009-10-01 21:05:52 följande:
    Vadå tunnelseende, har jag påstått att bara invandrare antastar? Nej.Ta reda på sånt innan du skriver "tunnelseende" =)Svara på frågan då, är det bara "en liten kulturkrock" när en kvinna blir ANTASTAD av en man?
    Det beror på hur hon definerar "antastad".
  • Beautifully Human

Hatar ni att gå till vissa klubbar finns ju en enkel lösning, GÅ INTE DIT.

• MrsAssault
    funfactory skrev 2009-10-01 21:02:40 följande:
    Jag hatar att gå till visa klubbar och dansa på lördagar. Där hänger Balkan och gnider sig mot mig och tafsar. Stööörigt. De svenska killarna hoppar inte på en på det sättet har jag märkt iallafall..
    hahaha du skämtar?? Svenska killar "ute på krogen" är helt omöjliga att bli av med. Alltså jag snackar OMÖJLIGA. I större delen av min ungdom hörde jag till en subkultur där i princip alla var svenskar men det hjälpte ju inte direkt. Det finns för många karlar som inte kan ta ett nej, oavsett ursprung.
  • MrsAssault
    RockBella skrev 2009-10-01 21:04:04 följande:
    Du har påstått att jag inte vill ha invandrare här. Varpå jag svarar att det beror på, det finns olika villkor. "jag försöker bara komma på lösningar till olika problem som skulle kunna dyka upp i ditt eget lilla land utan invandrare" Dessa problem du nämner menar du att jag skulle se som problem. När jag frågar dig varför du tror att jag skulle se de saker som du räknade upp som problem, svarar du "jag vet inte?" Varpå jag svarar "Du kanske ska ta reda på sånna saker innan du uttrycker dig?" Börjar det klarna nu? =)
    Nej, du har skrivit att du vill stoppa invandringen och bara släppa in flyktingar. Sen har du även accepterat utbytesstudenter sålänge de åker hem sen när de är klara. Då blir det ju problem om utbytesstudenten inte vill åka hem. Om utbytesstudenten föder ett svenskt barn t.ex. Men jag vet inte om du anser att ett barn med bara en svensk förälder är svensk för det ville du ju inte svara på.
  • Quintus Zebra
    Stinky skrev 2009-10-01 19:20:08 följande:
    Quintus Zebra skrev 2009-10-01 19:04:47 följande:
    Jag förstår vad du säger, men det är ju ganska naturligt att problem tas upp (ekonomi, skola, vård, invandring etc.) och detta för att man vill göra något åt saken.
    Nja, verkliga problem skall självklart tas upp. Men i många fall handlar det ju snarare om att man letar syndabockar istället för att försöka ta tag i de verkliga problemen.

Istället för att försöka motverka att speciellt unga män dras till kriminalitet och våldsamma grupper (Fotbollshuliganer, AFA, Nazismen, kriminella gäng), så fokuserar alla på vad som händer i "förorterna" och skyller allt på "invadringen"...
    Det är inte för inte som de främlingsfientliga partierna är så aktuella. Det visar ju på vilket missnöje som finns ute i samhället.
    Dessa partier är fortfarande små. Men visst, det visar på missnöje. men det betyder ju inte att missnöjet är grundat i verkligheten. Det kan ju lika gärna betyda att folk har valt att tro på förenklade förklaringar och myter?

Och "främlingsfientligheten" är ju faktiskt stark även i länder där invandringen är minimal, så det resonemanget håller inte riktigt.
    Och det beror helt klart på att politikerna inte vill lyssna på folket.
    Politikerna och andra debattörer har misslyckats med att stilla folkets rädsla, fast samtidigt så är det starkt att så länge lyckas stå emot dom starka.

Och jag tror att en del politiker och andra makthavare sitter och applåderar den här debatten. För den förra regeringen har misskött skolan och sjukvården. Den nuvarande regeringe fortsätter i samma spår och kryddar det med en arbetsmarknadspolitik som skapar ännu mer utanförskap. Höginkomsttagarna tjänar miljoner. Men istället för att ställa krav på dom som verkligen är ansvariga eller fokuserar på nackdelarna av vår nuvarande marknadsliberala politik så väljer allt fler att "sparka nedåt" på dom som redan har det tufft...
  • funfactory
    MrsAssault skrev 2009-10-01 21:09:48 följande:
    hahaha du skämtar?? Svenska killar "ute på krogen" är helt omöjliga att bli av med. Alltså jag snackar OMÖJLIGA. I större delen av min ungdom hörde jag till en subkultur där i princip alla var svenskar men det hjälpte ju inte direkt. Det finns för många karlar som inte kan ta ett nej, oavsett ursprung.
    Det handlar inte om att ta ett nej, det handlar om att de hänger på en på dansgolvet. Det har jag aldrig råkat ut för av någon svensk kille.
    Så hahahahahah jag skämtar!!!! inte..
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?