• Jmia

Är du oroad över invandringen?

Som svensk har man förstås åsikter om invandringen men jag upplever att det i diskussioner och debatter enbart fokuseras på det negativa i sann SD- anda..

Många svenskar verkar känna ett hot, eller en sorts rädsla nästan för invandrare. Varför är det så? Vissa tycker visst att invandrare blir "curlade", personligen anser jag att de tvingas utanför samhället så tvärt att det blir nästintill omöjligt för dem att leva här.

Så min fråga är, vad anser du om invandringen i Sverige för närvarande?

> Alltså, är du oroad på något sätt av någon anledning? Utveckla gärna..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 14:46
    Frågan kan tolkas på många sätt. Oroad över invandringen kan man vara av många skäl, helt olika varann, så utveckla gärna. Det går inte att avläsa resultatet som att alla JA- röster är främlingsfientliga t ex utan oron kan bestå av att man som jag oroar mig över integrationen som sådan, inte det faktum att det kommer invandrare till vårt land.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du oroad över invandringen?
  • RockBella
    funfactory skrev 2009-10-01 20:24:19 följande:
    Nej. Sen beror det ju på hur man ser på det hela. De tar ju massor med platser som Svenskar skulle kunna få i stället. Men sen är det ju så också att visa utbildningar/kurser skulle inte finnas om det inte fanns några utbytesstudenter. Min sambo läser master just nu på Chalmers. Den inriktningen han har valt hade inte funnit om inte vi tagit emot utbytesstudenter. För det är inga Svenskar som vill läsa den inriktningen förutom han då. Resten är utbytesstudenter. =)
    Svenskar råder inte brist på skolplatser, såvitt jag vet.
  • RockBella
    MrsAssault skrev 2009-10-01 20:26:17 följande:
    UPPENBARLIGEN har det fungerat så tidigare eftersom du sitter här och skriver att din farmor fick komma hit på det sättet? Jag menar ingenting, du skrev att din farmor och hela släkten fick komma hit som anhöriginvandrare genom din far. Det var du som skrev det. Och det tolkar jag givetvis som att en gång i tiden kunde man göra så. Eller så har din far och släkten lurat systemet på något sätt. Eller så har någon kapat ditt konto och skriver konstiga saker med ditt användarnamn. Idag fungerar det inte så och det står klart och tydligt på migrationsverkets hemsida som jag länkade till och citerade tidigare. Jag säger ingenting. Jag bara länkar och citerar myndigheterna som fattar besluten.
    Ok. Vet iofs om liknande fall i dagens läge, men då har de väl lurat systemet =)
  • MrsAssault
    RockBella skrev 2009-10-01 20:21:09 följande:
    Då förlorar alltså inte Sverige något på att ta in utbytesstudenter. Så det är ok.
    Sålänge de håller sig borta från svenskarna såklart! Det vore ju hemskt om de fick beblanda sig med oss, då kan vad som helst hända. Tänk om en utbytesstudent blir kär i en svensk t.ex, eller ännu värre, avlar barn med en svensk. Det bästa är nog att man har speciella skolor för utbytesstudenter bara där de kan härja fritt så vi helt eliminerar risken att det ska slinka in fler invandrare i sverige.
  • RockBella
    MrsAssault skrev 2009-10-01 20:32:01 följande:
    Sålänge de håller sig borta från svenskarna såklart! Det vore ju hemskt om de fick beblanda sig med oss, då kan vad som helst hända. Tänk om en utbytesstudent blir kär i en svensk t.ex, eller ännu värre, avlar barn med en svensk. Det bästa är nog att man har speciella skolor för utbytesstudenter bara där de kan härja fritt så vi helt eliminerar risken att det ska slinka in fler invandrare i sverige.
    Det är en åsikt som du själv får stå för.
  • MrsAssault
    RockBella skrev 2009-10-01 20:33:38 följande:
    Ingen åsikt, jag försöker bara komma på lösningar till olika problem som skulle kunna dyka upp i ditt eget lilla land utan invandrare. Jag hjälper bara till.
  • MrsAssault
    RockBella skrev 2009-10-01 20:33:38 följande:
    (Eller så driver jag med dig, du får gissa vilket som är rätt)
  • funfactory

Rockbella.

Har jag förstått det rätt att du inte tycker om invandrare? Hur kommer detta sig?

• MrsAssault
    funfactory skrev 2009-10-01 20:40:12 följande:
    Rockbella. Har jag förstått det rätt att du inte tycker om invandrare? Hur kommer detta sig?
    För att de tar alla jobb och alla brudar :(
  • RockBella
    MrsAssault skrev 2009-10-01 20:39:09 följande:
    Ingen åsikt, jag försöker bara komma på lösningar till olika problem som skulle kunna dyka upp i ditt eget lilla land utan invandrare. Jag hjälper bara till.
    Varför tror du att jag skulle se de saker som du räknade upp som problem?
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?